Jump to content
Annons

Effektpedal till Akustisk gitarr


svante

Recommended Posts

Annons

Effektpedal är det väl inte i den meningen. Men en pedal som får din gitarr att låta otroligt mycket bättre på scen är Fishman Aura. Har du möjlighet så testa en sån! de får både piezo och magnetiska mickar att låta avsevärt mycket bättre.

Men när det gäller rena effekter så har jag inga direkta tips. Jag brukar köra min Vox Tonelab SE på akustiska gig.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Effektpedal är det väl inte i den meningen. Men en pedal som får din gitarr att låta otroligt mycket bättre på scen är Fishman Aura. Har du möjlighet så testa en sån! de får både piezo och magnetiska mickar att låta avsevärt mycket bättre.

Men när det gäller rena effekter så har jag inga direkta tips. Jag brukar köra min Vox Tonelab SE på akustiska gig.

Har du något tips på lämplig mikrofon till Aurapedalen (Jumbomodellen)?

Jag tänker mig främst en att fästa i ljudhålet.

Har tittat runt lite på de olika mickarna från fishman, vet inte riktigt hur jag ska resonera kring aktiv/ passiv och Single/humbucker. Har ingen aning om hur det ter sig på en akustisk gitarr i kombination med en aura. Var inne på MB i stan, men de ville inte beställa hem något om jag inte lovade att köpa.....

Har nu en vanlig Piezomic som jag inte är nöjd med. Tex så låter strängarna väldigt olika i volym. Ljusa E-strängen vill knappt höras, medan G-strängen beter sig som en midinot med max velocity.

(Snor tråden och bumpar)

Mvh Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Var inne på MB i stan, men de ville inte beställa hem något om jag inte lovade att köpa.....

Vilka idioter! Gå dit och gnäll igen, det är ju självklart att de ska kunna leverara lite service. Det är ju därför de finns för tusan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...