Jump to content
Annons

Jag byter från PC till Mac


vortex

Recommended Posts

Efter mycket vånda och tusen argument för och emot, har jag (nästan) bestämt mig. Jag lämnar PC:n och går över till Mac.

Jag har kollat runt och tror att en iMac duger för mina enkla behov.

Men, hur går det att flytta Cubase 4? Kan jag bara installera på Macen och sedan flytta över dongeln från PC:n? Eller kommer jag att stöta på andra problem? Jag kör också HALion. Gäller samma sak här?

I morgon bitti måste jag ha bestämt mig definitivt, så det blir en tuff natt... 🙂

Någon som har tips och erfarenheter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hoppas att du sov gott.

PC-Cubase och Mac-Cubase ligger på samma skiva.

Installera och ladda hem senaste uppdateringarna från Steinbergs FTP.

Installera också senaste Syncrosoft-mjukvaran från samma ställe. Sedan är det bara att plugga i dongeln och fortsätta köra.

Projektfilerna är bara att öppna i Cubase som vanligt.

HALion borde vara lika enkelt. Jag har inte den pluggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

och tack för svar och glada tillrop. 😉

Har precis packat upp min sprillans iMac och skall snart ge mig i kast med Cubase 4. Och ladda ner drivisar till ljudkortet. Jag har faktiskt aldrig installerat sådana på Mac, så det skall bli spännande.

Men det känns som att jag måste hoppa runt lite i Macen först. Vilken skillnad i KÄNSLA det är mot PC:n...

(gissa vilken jag tycker känns bäst...)

Ser fram emot några sömnlösa nätter nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

och tack för svar och glada tillrop. 😛

Har precis packat upp min sprillans iMac och skall snart ge mig i kast med Cubase 4. Och ladda ner drivisar till ljudkortet. Jag har faktiskt aldrig installerat sådana på Mac, så det skall bli spännande.

Men det känns som att jag måste hoppa runt lite i Macen först. Vilken skillnad i KÄNSLA det är mot PC:n...

(gissa vilken jag tycker känns bäst...)

Ser fram emot några sömnlösa nätter nu.

Grattis!

Du kommer att få en hel del aha-upplevelser. Och ibland så ser man inte skogen för alla träden. Och när du minst anar det så.. j-aha, fan va dum ja e´?! 😉

Själv så väntar jag på apples nästa move så att man få gå lös på en ny macpro... vad nu den kan innehålla för nåt hysteriskt! Sen ett Nevana 128 på de så... *RAWK* ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...