Jump to content
Annons

Stor skillnad med bra gitarr + mickar till tex Revalver?


SoloNo1

Recommended Posts

Hej!

Har en gammal gitarr med aktiva mickar, dock tycker jag att det skorrar en del + metalliskt ljud ifrån mina Nya strängar uppstår vid ren inspelning.

Min fråga är då om detta påverkar ljudet mycket när man använder Revalver?

Tacksam för svar!

Någon som har förslag på en Heavy Metal gitarr som håller måttet bra? gärna lättspelad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)
Hej!

Har en gammal gitarr med aktiva mickar, dock tycker jag att det skorrar en del + metalliskt ljud ifrån mina Nya strängar uppstår vid ren inspelning.

Min fråga är då om detta påverkar ljudet mycket när man använder Revalver?

Tacksam för svar!

Någon som har förslag på en Heavy Metal gitarr som håller måttet bra? gärna lättspelad.

Skorrar det på vissa band eller hela guran? Du kan då behöva justera halsstången. Bra förslag? Vad använder du för någon för närvarande? Själv använder jag en Schecter blackjack och den är riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Har en gammal gitarr med aktiva mickar, dock tycker jag att det skorrar en del + metalliskt ljud ifrån mina Nya strängar uppstår vid ren inspelning.

Min fråga är då om detta påverkar ljudet mycket när man använder Revalver?

Tacksam för svar!

Någon som har förslag på en Heavy Metal gitarr som håller måttet bra? gärna lättspelad.

Skorrar det på vissa band eller hela guran? Du kan då behöva justera halsstången. Bra förslag? Vad använder du för någon för närvarande? Själv använder jag en Schecter blackjack och den är riktigt bra.

Det är en Aria Pro II Rs classic heter den, fick den av en polare för längesen, tydligen är det bytta mickar i den, den skorrar lite över allt faktiskt..

Men han själv sa att det var en jädrans skitgitarr med hyffsade aktiva mickar.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Med exempelvis emg81-mick kan man få en medelmåttig gura låta bättre. Men som sagt var om du är ute efter att byta upp dig finns det massor av bra guror. Vilken prisklass har du råd med? Aktiva eller passiva mickar? Vill du ha mer dynamiskt är passiva föredra. Fördelen med aktiva är att de är väldigt tysta. Men dynamiken är offrad och de har ett komprimerat ljud. Det senare syns ganska tydligt när man spelar in i sin DAW. Ibanez, Schecter och ESP tillverkar riktigt bra guror, beroende på prisklass. (Ska själv sälja min Ibanez och bor du i sthlm så hör av dig.) Sen hur bra man får till i Revalver(äger inte den men testat och kommer byta upp till den senare) eller någon annan såsom t ex en toneport, som jag har, beror på hur man skruvar till det. Vissa presets kan säkert låta helt okej beroende på vilken gura man har. Men ett halvtaskigt ljud från guran gör ju ingen speciellt glad. Tycker inte en enda preset i toneport låter bra och har skruvat till själv det jag vill ha.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...