Jump to content
Annons

Maximum The Hormone


Rabieshund

Recommended Posts

Annons

Japaner.. ⚠️

Jag lyssnade på några låtar. Stundtals låter det riktigt tungt o bra men ibland ganska hemskt.. 😆 Rätt orginellt dock. Cool o blandad musik men ofta crapig sångare. Fast i denna låten var sången bättre: http://www.youtube.com/watch?v=kM_KQAh-TT0...feature=related Rätt cool o bra låt.

Detta var den bästa av de jag lyssnade på: http://www.youtube.com/watch?v=yFzvnDwd4mM&NR=1

Skumma och dåliga videos dock. ☺️ Kanske inget jag kommer börja lyssna på men kul tips RB!

Edit: Finns ett Koreanskt hårdrocksband som e rätt coola: Seo tajji 7th issue heter dom.

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha nä det är inget jag lyssnar på heller, jag bara gillar den videon jag postade för att röjer mest av alla jag sett någonsin, haha!

Det här var den första låten jag hörde med dem, den är helt sjuk. Det är nog sån här musik man hör när man tar speed.

http://www.youtube.com/watch?v=QdcsqfvrC9U

Link to comment
Dela på andra sajter

Japanerna är experter på att blanda lustiga musikstilar och göra alla möjliga sjuka grejer, älskar't 😛

Kolla in:

Gazette - Filth In The Beauty

Sadie - MFP(malicious female pigs)

Dollis Marry - Kakera~Kakera

Ayabie - Kaeru Ni Kubiwa

Mucc - Libra

Versailles - The Red Carpet Day

Och ja, det är killar även om de ser ut att vara något annat..

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha nä det är inget jag lyssnar på heller, jag bara gillar den videon jag postade för att röjer mest av alla jag sett någonsin, haha!

Det här var den första låten jag hörde med dem, den är helt sjuk. Det är nog sån här musik man hör när man tar speed.

http://www.youtube.com/watch?v=QdcsqfvrC9U

Haha, efter att ha lyssnat ett par gånger.. Min nya favoritlåt, helt sjuk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar dom flesta band som är nämda än så länge, måste bara kasta in;

Blood stain child

Girugamesh

Finns fullkomliga trucklaster med bra japanska band om man ska namedroppa lite..

Alice Nine

An Cafe

Miyavi

Japan X

Matenrou Opera

Vidoll

LM.C

Janne Da Arc

Kagerou

Kra

Kagra

Osv.. Lite OT kanske!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var japannörd när jag gick i åttan/nian och gillade allt som kom från Japan. Men nu när jag lyssnar på japansk rock så tycker jag faktiskt att det är ganska dåligt.. tycker inte de skriver så värst bra låtar och produktionerna känns alltid lite B av nån anledning. Vill dock helst inte diskutera japanska band utan bara det jag skrev om, jag hade lagt upp det även om de kom från Kanada eller Danmark.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar dom flesta band som är nämda än så länge, måste bara kasta in;

Blood stain child

Girugamesh

Finns fullkomliga trucklaster med bra japanska band om man ska namedroppa lite..

Alice Nine

An Cafe

Miyavi

Japan X

Matenrou Opera

Vidoll

LM.C

Janne Da Arc

Kagerou

Kra

Kagra

Osv.. Lite OT kanske!

nu tänkte jag mera på band som faktiskt låter i närheten av maximum the hormone 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar dom flesta band som är nämda än så länge, måste bara kasta in;

Blood stain child

Girugamesh

Finns fullkomliga trucklaster med bra japanska band om man ska namedroppa lite..

Alice Nine

An Cafe

Miyavi

Japan X

Matenrou Opera

Vidoll

LM.C

Janne Da Arc

Kagerou

Kra

Kagra

Osv.. Lite OT kanske!

nu tänkte jag mera på band som faktiskt låter i närheten av maximum the hormone :rolleyes:

Äh, petig man kan vara då 😳

Men stora delar av den japanska indie/"visual kei"-scenen har ju lustiga saker i sin musik, gör det lite halvrelevant i alla fall. Det är mycket saker som man i stort sett aldrig hör i den "västerländska" musiken, så jag tycker det är ganska intressant och ger många nya idéer till låtskrivande och producerande!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...