Jump to content
Annons

Kassettkopiering


Mullvaden

Recommended Posts

hej

på det glada 90-talet fanns det ett flertal firmor som erbjöd kassettkopiering,idag verkar det vara dåligt med det i sverige.

jag tänker att nånstans måste all utrustning tagit vägen, var?

jag googlade runt efter utrustning,för det tillverkas fortfarande sådan, hela södra halvklotet går till stor del ännu på kassett och av nån anledning verkar det stort även inom frikyrkosvängen i amerika. Dock kunde jag inte finna någon svensk agentur som tillhandahåller kassettkopieringsutrustning.

Det hela är totalt obegripligt.

Någon annan som funderat över det här?

snälla bullen hjälp mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mullvaden,

Kolla med Lyrec i Danmark, om dom har något begagnat stående till salu.

Du kan också söka efter Otari, Telex och Sony, som såldes en hel del av i sverige.

--Bosse

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nej, kassetkopiering, finns det ingen hejd på nostalgin?? LP skivor kan jag förstå det var ju iaf ett schysst konvolut man kunde titta på, men kassetter?? Minns mest när bandspelaren tuggade i sig tapen och man fick sitta och snurra i hop det med en penna eller nåt......

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nej, kassetkopiering, finns det ingen hejd på nostalgin?? LP skivor kan jag förstå det var ju iaf ett schysst konvolut man kunde titta på, men kassetter?? Minns mest när bandspelaren tuggade i sig tapen och man fick sitta och snurra i hop det med en penna eller nåt......

Nostalgi? vadå det är ju ett bra format överlägset tex. cd-skivan i livslängd. Dessutom passar det väldigt bra för mixar eller längre musikstycken.

sen har stora delar av världen inte samma standard som vi har. jag å några till har ett "skivbolag" och vi säljer gode mycket kassetter i länder som slovakien,malaysia,indonesien osv. även norge.....

här på hemmaplan har det vissa fördelar också,folk köper ogärna skivor med band dom inte hört förr men en kassett känns tydligen inte lika allvarligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mullvaden,

Kolla med Lyrec i Danmark, om dom har något begagnat stående till salu.

Du kan också söka efter Otari, Telex och Sony, som såldes en hel del av i sverige.

--Bosse

du har ingen adress till Lyrec? googlade runt med hittade inget.

har kollat annonssiter i åratal,dyker aldrig upp nåt.

kör med vanliga dubbeldäckare nu men det hade varit fett om man kunde köra 4 på en gång med high speed dubbing

Link to comment
Dela på andra sajter

Mullvaden,

Här är en länk till Lyrec i Danmark

http://www.klopetiklop.dk/lyrec/index.htm

Här kan du kika på ett fabrikat som tydligen fortfarande tillverkas

http://www.recordexusa.com/tapecopiers.html

--Bosse

Redigerat av Bo Hansén
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...