Jump to content
Annons

Reason 4


Leon

Recommended Posts

Testade demo på reason 4 igår natt (blev sittande till 02.30) har anv mig mycket av cubase-liknande program och undrar hur flexibelt detta progg verkligen är?

Har behovet av kunna lägga sång/tal men där verkar rewire (in i logic) vara ett alternativ.

Men i övrigt:

Hur funkar det om man vill arbeta med samplingar typ timestrech etc?

Leon

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

För audioinspelning funkar det utmärkt med ReWire.

Reasons samplespelare är ganska elementära. Funktioner som timestretch finns inte. Du kan i princip spela upp samples framåt, bakåt, repeterat och loopat. Sen finns det alla de vanligt syntparametrarna som filter, LFO etc. Men någon avancerad samplehantering finns inte.

Reason ju bra på andra saker, men det beror på vad du är ute efter. Det är ju ett jäkligt ROLIGT program att hålla på med.

Propellrarnas samplingsbibliotek är också jäkligt bra (tycker jag).

Link to comment
Dela på andra sajter

För audioinspelning funkar det utmärkt med ReWire.

Reasons samplespelare är ganska elementära. Funktioner som timestretch finns inte. Du kan i princip spela upp samples framåt, bakåt, repeterat och loopat. Sen finns det alla de vanligt syntparametrarna som filter, LFO etc. Men någon avancerad samplehantering finns inte.

Reason ju bra på andra saker, men det beror på vad du är ute efter. Det är ju ett jäkligt ROLIGT program att hålla på med.

Propellrarnas samplingsbibliotek är också jäkligt bra (tycker jag).

Tack för infon, har planer på att producera dels jinglar, beats etc och det är främst i "beat" sammanhangen jag behöver kunna mod samplingar.

Följer det med något bra verktyg för att processa detta? klippa, anpassa, klistra osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för infon, har planer på att producera dels jinglar, beats etc och det är främst i "beat" sammanhangen jag behöver kunna mod samplingar.

Följer det med något bra verktyg för att processa detta? klippa, anpassa, klistra osv.

Behöver du choppa upp t ex trumsamples till rex-filer så kan du ju göre det med ReCycle och sen spela upp det med Reasons DrRex.

Om det nu var det du menade ...

Ska du ha en bra samplespelare med fullt av möjligheter tycker jag du ska kolla på Kontakt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...