Jump to content
Annons

en liten teaser scen från filmen "Original" (video)


fudgesson

Recommended Posts

Här är en liten teaser scen från långfilmen "Original" som jag & min kollega håller på med.

Det är från en "arbets kopia" och "work in progress" så den är inte helt klar än.

Musiken är live med en Monomachine 😄

Lite info om filmen:

imdb info

Edit 111208: Här kommer en ny teaser till filmen:

19455.jpg

Redigerat av fudgesson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en liten teaser scen från långfilmen "Original" som jag & min kollega håller på med.

Det är från en "arbets kopia" och "work in progress" så den är inte helt klar än.

Musiken är live med en Monomachine 😲

Lite info om filmen:

imdb info

19455.jpg

Vad håller "ni" på med? Musiken eller med filmen eller både och? Coola bilder . långa tagningar men coolt!

Störtskön snubbe som huvudkaratär (tror jag att han är). Känner igen honom och han har "it" bara på denna lilla scenen!

Edit: Jo, är det danska skådisen som spelar killen med rockabilly frillan? Han är grym om det är han.

Edit2:Oj, den är ju dansk . Såg inte hela klippet förrän nu

Redigerat av 4Trax
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Ozzian. Kul att du gillade låtarna.

4Trax: Jag & min kollega står för regi/manus samt att jag kommer stå för musiken.

Filmen är svensk/dansk med skådespelare från båda länderna.

Här är också ett litet "bakom filmen" kollage:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Tackar 😉

Kul som tusan att det uppskattas. Nu är det inte så längt kvar till den är klar.

Kämpar förfullt med musiken nu. Ännu en utmaning. Gulp!

Nope inte vi som filmade i Gubbängen.

Vår film är inspelad i Göteborg, Malmö, Köpenhamn & Barcelona.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag har inte sett trailern ÄN, men affischen är riktigt skitsnygg! Kan inte låta bli att kommentera att Tuva Novotny är bland de vackraste kvinnorna jag sett i mitt liv.

Link to comment
Dela på andra sajter

H--vete.. Hon spelar skitbra ju Tuva.. Man ser äkta skräck/olust i hennes ögon som strippa.. Fudgesson.. Du är min endaste favvo då det gäller genren agentmusik (älskar dina fjäderreverbsimulationer i samklang med plektrumbas och svaj). Jag kommer att se filmen på Bio, köpa den på DVD och t.om piratladda hem den.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser riktigt bra ut!

Det enda som är kvar sen är väll att streama på nått sett ☺️

H--vete.. Hon spelar skitbra ju Tuva.. Man ser äkta skräck/olust i hennes ögon som strippa.. Fudgesson.. Du är min endaste favvo då det gäller genren agentmusik (älskar dina fjäderreverbsimulationer i samklang med plektrumbas och svaj). Jag kommer att se filmen på Bio, köpa den på DVD och t.om piratladda hem den.. 😄
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Tack 🙂

Hon är mer lik en slags trojansk häst som kommer in på en strippklubb och skapar totallt kaos. Skitkul scen att göra.

Små doser av agentish aktig musik finns faktiskt lite i filmen. Lite twang.

Men ljudbilden består mer av marimba, vibrafon, mellotron, kontrabas, stråkar osv...

En skön knasig blandning helt enkelt.

Förhoppingsvis kommer en riktig trailer ganska snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...