Jump to content
Annons

Thomann.de?


Akatsuki

Recommended Posts

Hejsan allihopa!

Har kunnat tjata till mig en liten halvdyr julklapp från thomann.de, en Ovation i +5000kr klassen. 😄

Nu är det som så att min kära fader som skall betala hela kalaset blir lite misstänksam, dels för att det är förskottsbetalning och dels för att han inte litar på tyskar ett dugg. 🙂 Inom sin branch har han fått se åtskilliga paket från tyska leverantörer med fraktskador osv. Kanske dock lite mer förekommande då man jobbar innom sveriges största träindustri och har mindre seriösa leverantörer men...

Nu undrar ju jag förstås... vad är era åsikter om Thomann.de?

Hur är allt förpackat och hur funkade leveransen? Nöjd i överlag?

Självklart hittar man ju inte denna Ovation någon annanstans och jag tjänar ju som sagt in pengarna igenom att beställa från dom. Men som sagt är ju farsgubben skeptisk... ÖVERTALA HONOM! ☺️

Med tack på förhand

// Kim

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du använder sökfunktionen och söker på Thomann ska du se att det dyker upp trådar i parti och minut!

Har nästan bara hört bra saker om Thomann, snabb leverans och grym service!

Det enda negativa var att några polare för ett 2-3 år sedan köpte ett sång-PA och fick en massa papperspill med import och grejer, något som jag inte har hört från någon annan..? Nån som vet hur det ligger till med det egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varenda jävel i sverige handlar ju på Thoman numera...Dom tar ju över markanden här i sverige mer och mer...därför det går åt helvete för musikbörsen & 4sound m.m

Det går alldeles utmärkt att beställa från thoman, leveransen tar ungefär 4-10 dagar.

Det är oftast hempaket som gäller, är det större grejjor brukar dom skicka via DHL, vilket fungerar utmärkt.

Thoman's supporten ska vara bra den också...Finns igentligen ingenting negativt att nämna som jag vet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade lite strul första gången jag beställde från thomann, jag hade ställt en fråga om en produkt och när jag fick svar på den så ville de att jag skulle svara innan de skickade produkterna vilket inte framgick i mailet. Men då jag mailade och frågade var grejerna var så fick jag veta det. När jag sedan skulle betala fungerade det inte med kortbetalning. Då ville de att jag skulle maila kortnummret eller ringa och tala om det, vilket jag inte vill göra. Det löste sig genom att jag gjorde en banköverföring. Senast jag beställde därifrån fungerade det dock klockrent.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara rekommendera Thomann.

Har handlat därifrån i flera omgångar och kan bara säga att jag är supernöjd.

Snabb leverans, ordentligt förpackat i flera meter gigantisk bubbelplast.

Edit: syftningsfel.

Redigerat av dominion
Link to comment
Dela på andra sajter

Känns lite överflödigt kanske men...

Mitt band beställde ett ljudkort och allting gick prima och utan minsta problem

möjligen att de inte hade någon bra svensk support vid den tiden

men det har dom ju skaffat nu.

Våran basist köpte en basförstärkare och senare en bas och

det gick också finfint, toppen till förstärkaren började förvisso

krångla men det var bara att skicka tillbaka så löste allting sig

inom 2-3 veckor vilket bara visar på att deras support numera

är bra också

fem stjärnor *****

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också köpt grejer, PA bla, därifrån, mkt nöjd. Man kan tex beställa fligthcase efter egna mått så gör de dem därefter i egen verkstad och ändå billigt och bra!

Men att köpa just en akustisk gitarr tycker jag skulle vara lite lurt, en akust kan man ju inte justera lika enkelt som en elgitarr. Ligger strängarna högt från början kan det vara svårt att få till efteråt, och det händer ibland även på lite bättre gitarrer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid fungerat finfint här!

Bra packat och snabb och korrekt support.

Enda invändningen är att (som nån annan också sa) jag är tveksam till att köpa en gitarr oprövad.

Har ingen erfarenhet av att returnera produkter till thomann.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)

även jag är fantastiskt nöjd med Thomann. Senaste ordern gick vi ihop 8 klasskompisar som skulle ha lite grejor var, alltså en hemsk plockorder med många olika artiklar i små mängder. Vi la ordern på tisdag lunch och paketet kom på fredag morgon. Det är bra jobbat.

En gång krånglade det jag hade köpt, då var det bara att maila dom om det, skicka tillbaks det (fraktfritt så klart) och sen vänta en vecka så kom det en ny produkt. Allt som allt tog det ungefär 10 dagar.

Den enda gången jag inte var 110% nöjd var förra gången när jag fick 2 st Rico LaVoz MS istället för M som jag beställt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min polares första beställning strulade som fan! men det hjälpte dom gärna till att rätta till!

Själv så gillar jag butikshandel, betalar gärna en liten extra slant för bra personal!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era svar! 😄

Jag hoppas att detta lugnar honom... 😄

som sagt är han oroad över fraktskador osv, men detta verkar ju inte vara ett problem.

Och självklart skulle jag ju inte önska mig ett märke som jag inte gillar så... har dock enbart testat någon modell under den som jag beställt men jag hoppas att jag blir nöjd. (fast det blir jag nog ändå, då jag har spelat på en spansk Yamahamodell)

Skriv gärna fler omdömmen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thomann har funkat bra för mig med 😄

Men en sak jag undrar bara, OM nu det skulle vara fraktskador, vriden halls eller något annat jävligt,

får man betala frakten själv då ? =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Thomann har funkat bra för mig med 😄

Men en sak jag undrar bara, OM nu det skulle vara fraktskador, vriden halls eller något annat jävligt,

får man betala frakten själv då ? =)

...En gång krånglade det jag hade köpt, då var det bara att maila dom om det, skicka tillbaks det (fraktfritt så klart) och sen vänta en vecka så kom det en ny produkt. Allt som allt tog det ungefär 10 dagar...

Redigerat av Fertan
Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Men en sak jag undrar bara, OM nu det skulle vara fraktskador, vriden halls eller något annat jävligt,

får man betala frakten själv då ? =)

jag behövde inte det, fast då gällde det inte fraktskada utan fabrikationsfel. kanske andra regler...

Edit: Fertan var snabbare 😄

Redigerat av maart
Link to comment
Dela på andra sajter

Thomann har funkat bra för mig med 😄

Men en sak jag undrar bara, OM nu det skulle vara fraktskador, vriden halls eller något annat jävligt,

får man betala frakten själv då ? =)

yes

kaxiga jävlar med andra ord 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig köpt från Thomann, eftersom de är något dyrare än både MusicStore, Imuso och Dolphin. De två sistnämnda har jag handlat från dock. Mycket nöjd.

Men idag la jag märke till att Thomann kör med 3 års garanti rakt över i stort sett.

Inte illa.

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...