Jump to content
Annons

Kontroversiellt förslag.


Fridh

Recommended Posts

Annons

Varför det. Tycker inte deras motor ser så mycket bättre ut, sen hittade jag inte sökfunktionen, men man kanske måste vara medlem...

Något som skulle vara bra dock vore att begränsa bredden på inläggen. blir lite jobbigt när textraderna är så långa när man kör i 1280x1024. Men jag är nöjd och det funkar.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är det så, Neko. Men ändå, varför sitta +1000 medlemmar på två olika ställen. 99musik skulle kunna kvarstå då det ju faktiskt är en schysst domän... right? Men så kunde "Studio forum" läggas till som en del av en ny logga. Bara ett förslag. Kontroversiellt or not?

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.99mac.se

http://www.99musik.com

"99" kommer av 99% - på 99musik är det 99% musikproduktion.

Vi har hållt på i flera år med de här forumen och 99mac är en av

världens största sk MUGs (Macintosh User Groups). 99musik är

en spinoff från det större forumet och där finns det troligtvis fler

PC- än Macanvändare, det är poppis men har just blivit omkört

av det här forumet i storlek. 99musik har dock inte en tidning

tryckt i 22000 ex som promotionmaterial... :-)

Det jag menar är: tillsammans är vi starkare.

Redigerat av Fridh
Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är det så, Neko. Men ändå, varför sitta +1000 medlemmar på två olika ställen. 99musik skulle kunna kvarstå då det ju faktiskt är en schysst domän... right? Men så kunde "Studio forum" läggas till som en del av en ny logga. Bara ett förslag. Kontroversiellt or not?

Nu har jag ju snokat runt lite och på forumet och känner igen en del nicks både här och var, så för en del kunde det ju kanske underlätta att slippa vara på två forum. Samtidigt har jag svårt att se varför man ska knyta ihop forumen, speciellt när alla forum har sin egen anda och sin egen stil. Jag gillar andan här, och därmed är det här jag vill fortsätta hänga runt. Nu har jag inte varit på 99musik mer än några minuter, och kanske skulle värdera det annorlunda om jag varit där längre. Men jag kan ändå inte se vad man direkt skulle vinna på att göra utbudet på forum mindre än vad det är. Gillar man inte andan här, kan man vara på ett annat forum och vice versa. Och ju större forumen är, desto svårare att ha kontroll över dem och styra upp trådar. Moderatorer är ju på väg här enligt Olsberg.

Forumet i sig är ju dessutom knutet till tidningen i grunden. Jag skulle nog lägga min röst mot förslaget än så länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oki oki. Jag tycker det är koolast med ETT forum för alla. 99musik hade den idén när jag lade fram grundkonceptet för det forumet, men forum tenderar att poppa upp som svampar lite här och var. Kanske skulle man ha ett forumforum som knöt samman allihop och med lite smart script/php/tjosanprogrammering tillät alla att visas på samma ställe. Vore ju inte dumt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är för mångfald. Där angav jag nog utgångsläget för var vi står.

Man kan naturligtvis argumentera i den här frågan på många, många sätt och mina ord är på intet sätt definitiva utan återspeglar endast hur vi ser på det i dagsläget.

Tanken med att ha ett gemensamt forum är i grunden bra, men oavsett hur stort ett forum blir så kommer det ändå poppa upp mindre vid sidan av. Mångfalden sköter, så att säga, sig själv.

Ta nu inte detta som någon kritik av 99musik - jag tycker personligen forumet är bra. Ni körde igång ungefär samtidigt som jag lade ut ett mycket litet testforum för Studio (runt ett halvår innan tidningen föddes). Detta Studio Forum kom i december förra året, och om jag inte missminner mig så är det lite drygt ett år efter 99musik.

Studio Forum är det yngsta av forumen i Sverige (räknat bland VST Forum, 99musik, Instrument Online och Musikermagasinets forum). Så jag vet inte riktigt vad du, Fridh, menar med att 99musik har gått om Studio. Vi har sedan i våras varit störst i antal medlemmar räknat, och såvitt jag förstår så är vi det fortfarande. Men i antal inlägg så ligger ni ett år före oss. 😆

Ta det inte som en maktkamp för det vill jag inte. Helt irrelevant. Tvärtom tror jag vi har precis samma mål - att skapa trevliga communitys för Sveriges skönaste människor - musiker! Och med handen på hjärtat, ett forum mår inte bra av att vara _alltför_ stort.

Jag resonerer som Neko, varje forum har sin identitet. Man glider in där det känns skönast, där man trivs bäst med människorna och attityden. Och där man får bäst svar. Och kan vi bidra till att musikercommunityn i Sverige växer, får fler att upptäcka musik och göra den bättre, så har vi lyckats med vårt mål. Det känns gott i hjärtat.

Mvh

.björn.

EDIT: Rättade pinsamt stavfel

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer helt med Olsberg.

Det är bättre med några olika forum, eftersom alla kanske inte känner sig hemma överallt. trivs man inte här, så kanske man hellre hänger i VST-Forum eller 99musik - och vice versa...

En sak som däremot kunde vara bra, skulle vara en länksida i detta (och de andra forumen), så att folk som inte är så hemma på att söka på Nätet, kan hitta till de andra forumen också. 🙂

Risken är förstås att man blir hängande på alla forum som man får tips om... 😆 När 17 ska man hinna sova...? 😄

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Men i anal inlägg så ligger ni ett år före oss. 🙂

det är alltså mycket skitsnack där... 😆

(sorry, men jag kunde inte låta bli, hahahaha)

Ja så kan det gå 😛

...nån som är sugen på muffins förresten?

Muffins!!! GIMME LOL 😄

är personligen lite tveksam till att bunta ihop forumen. Studio forumet har sin charm och den vill jag inte se förlorad. Säger nu inte att det sker men i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mister Olsberg torde nog läsa på lite bättre... Det herr Fridh skrev var faktiskt att 99musik just blivit omkört av Studio... (det är bara att kolla, även om det verkar osannolikt) 😄

I brist på andra konstruktiva förslag//Smulan

Tack Smulan... lite missförstånd där som sagt Olsberg...

Ni leder dock med fula ord här nu 😆😛

Analinlägg, F*ttan sticker fram... jösses jösses 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ha både lunarstorm och helgon.net när man istället kan ha ett stort community!

Eller, varför kan inte alla i Sverige flytta till Stockholm?

Näe, många olika ställen är trevligare tycker jag... Annars så skulle man ju inte kunna åka till Göteborg och reta dom för deras dialekt till exempel... eller logga in på VST-forum och reta dom för att dom inte är lika bra som vi 😆

Hurra för studios forum. Och enbart för studios forum 😛

Love.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...