Jump to content
Annons

Är Cubase Studio 4 stabilt?


MagnarTBL

Recommended Posts

Hej

jag undrar på att anskaffa Cubase Studio 4, fast jag vet inte om jag ska våga ge mig in på det (det kostar ju en del pengar, och då vill man ju ha stabil programvara som fungerar mot övriga vst pluggar).

Hur tycker ni? Är det stabilt eller är det inte?

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, det är stabilt.

Taskiga pluggarna från tredjepartsleverantörer kan dock orsaka instabilitet, men det gäller ju inte specifikt för Cubase. Så länge du inte installerar skräppluggar så ska du vara på säkra sidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man kör SX3, är det värt att byta till studio 4 då? Nån som testat båda och kan jämföra? Jag kanske bara går på fördom när jag tror att studio 4 är ungefär som SL/SE-versionerna av tidigare cubajsar?

EDIT: Svara inte, hittade en diskussion under "Program - Cubase" som svarade på allt! - I will not ask stupid questions before searching (x100 på svarta tavlan)

Redigerat av PSG
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade inga problem med Cubase Studio 4 förrän jag gick över till Leopard (OS X 10.5). Efter det var det ett rent helvete. "unexpectedly quits" kunde lätt hända 20 gånger på en dag (nej, det är ingen överdrift - det är faktiskt sant.) Fick lägga mig till med spara var femte minut och vara beredd på att försöka öppna ett dokument ett halvdussin gånger innan det funkade, starta om i tid och otid etc etc etc. Nu kör jag Cubase 4.1 på samma maskin och OS, och det funkar glimrande. Tror det har dykt typ en gång på en månad. *That* I can live with.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...