Jump to content
Annons

untitled


Carl_B

vf e detta?  

25 röster

  1. 1. vf e detta?

    • 1
      3
    • 2
      18


Recommended Posts

Annons

Tar 2 som bäst alternativ, så det får det bli. Gott mos, även om introt är likt all day. Skulle se fram emot att höra en 192a på denna, annars får man väl gå ut på ett dansgolv om den kommer dit. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

jappe (oregistrerad)

Tydlig och bra bastrumma - spektrogrammet visar att den har en mäktig pitchenvelop som tar den från 250 ner till 50 Hz. Och basen kryper in fint i hyllorna för 75 Hz övertoner utan att störa trumman. Fint ljud i övrigt också. Bygger upp låten bra...men kanske lite för långsamt progressiv för min smak.

Tjusig stegring från 2:30-3:12. Vid 4:35 till 5:30 upprepas dock denna stegring...kanske skulle bli ännu bättre om den varierades lite mer här så det inte låter lika likt som mellan 2:30-3:12?

Sammanfattningsvis: en jäkligt tajt & skön låt; låter professionellt för ett ickeproffs som jag iallafall. En tvåa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg clubtrance. 2/2.

Känns överkomprimerad på några ställen, på gränsen till dist..

Annars bra mix.

Kanske inte så spännande.. låter som det brukar i denna genre "tycker jag",

men det beror kanske bara på att man har olika smak..

Du borde testa lite rivigare full on trance, eller hårdare progg. Det skulle nog bli riktigt bra. Typ ta ut svängarna mer.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

helt ok alltså.. gillade den mer än 'in tears'..

2'a får det väl bli.. även om det är vad många skulle anse vara 'standard vanlig van dyke pop smör trance' eller what have you med arpeggio och allt så är det en bra låt för att vara en sådan 😄 och arpeggion, som vi alla vet. är nice 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Inte mycket till alternativ, men du får en tvåa, som jag antar är det högre betyget av de två. Trots att jag normalt inte lyssnar på tockenhäringa dunka dunka utom när jag går på nått dansställe där jag tycker att en låt som den här hade passat. Jag hade iaf. inte märkt någon skillnad 😎

MVH

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

* vickar på stjärten *

Det där med att inte märka ngn skillnad... eftersträvar man "unikt o udda" inom trance ens? jag menar, dels är sprutar det ut nya trance-låtar från alla håll hela tiden samtidigt som själva trance-känslan på golvet uppnås delvis av att det är monotomt... eller? 😆

2/2

Link to comment
Dela på andra sajter

14 replies! tack ska ni ha allihopa!

Och för er som inte tycker nån trance är orginell eller att allt låter likadant så kan ja hälsa att jag tycker samma sak om era musikstilar...

Sen verkar de va många här som tror delfin är en fisk...

Kontrakt snart??

Är redan signad hos somatic sense recordings för er som inte visste de... de va något intresserade av denna också faktiskt... tänkte bara dela med mej lite och se om det är nån som har märkt nån skillnad sen mina tidigare låtar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Och för er som inte tycker nån trance är orginell eller att allt låter likadant så kan ja hälsa att jag tycker samma sak om era musikstilar...

Tål vi inte kritik månne? 😛 Vad jag menade att det tydligen är ovanligt att tranceproducenter svävar ut och gör ngt annorlunda med sina produktioner! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Och för er som inte tycker nån trance är orginell eller att allt låter likadant så kan ja hälsa att jag tycker samma sak om era musikstilar...

Tycker du så om alla non-trance musikstilar? Eller du vet vilka musikstilar alla har som du refererar till? 😛

Men jag var inte ute efter nån pajkastning, jag menade inte så krasst som jag tror du tolkade det (jag gav ju 2/2 🙂). Men visst bygger house/trance och besläktad dansmusik mycket på upprepningar...? Ofta är det ju samma bpm o beat rakt genom en trance-platta jmft med om man köper Brittans senaste... säger inte att det ena eller det andra är bättre, jag hade inte heller prioriterat Britney's i valet mellan de två. 😉

Och du - jag diggar dina grejor, tro inget annat. Än så länge iaf. 😄

edit: ehm.. såg inte nkai's inlägg innan jag gjorde mitt..

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

nej asså jag tar inte de minsta illa upp... jag försöker bara få er att inse att det kanske är er det är fel på, inte genren.

för mej låter pop, rock, hiphop, rnb osv osv... likadant.. särskilt de som spelas på radio... jag skulle aldrig känna igen en låt... inget som fastnar för mej... däremot finns det undantag... finns flera låtar ur nämnda genres som jag tycker är skitbra! men att flänga ut sej att allt låter likadant osv tycker jag tyder på okunskap, precis som folk som tror att delfiner är fiskar eller att jorden är platt, eller att flodhästar är jättesnälla kramgoa djur som inte skulle göra en fluga illa...

Link to comment
Dela på andra sajter

nej asså jag tar inte de minsta illa upp... jag försöker bara få er att inse att det kanske är er det är fel på, inte genren.

för mej låter pop, rock, hiphop, rnb osv osv... likadant.. särskilt de som spelas på radio... jag skulle aldrig känna igen en låt... inget som fastnar för mej... däremot finns det undantag... finns flera låtar ur nämnda genres som jag tycker är skitbra! men att flänga ut sej att allt låter likadant osv tycker jag tyder på okunskap, precis som folk som tror att delfiner är fiskar eller att jorden är platt, eller att flodhästar är jättesnälla kramgoa djur som inte skulle göra en fluga illa...

😛

....

😄

Det är fel på andra som inte tycker som du, som tycker att trance kan vara monotomt? men själv tycker du motsvarande om alla andra musikstilar? 😉

Jag försökte förtydliga att upprepningar är något bra i detta fall, något som gör nytta på den avsedda typen av dansgolv. På hur vis är det fel på mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

sorry e jäklit trött.. har nog massuppfitttat nåt...

😉

Trött var det...

och se om det är nån som har märkt nån skillnad sen mina tidigare låtar..

har det inte blivit mer struktur

(ordning och reda) numera ?...

hoppas du spelas överallt och tjänar massa $£€ ! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså..

dansmusik är ingen genre som kräver någon vidare innovation om man säger så. alltså, en poplåt behöver en hook och sit shitt för att det skall bli spelat på radio och hit och dit och laddidadiddaa. knappast likadana krav på dansmusik, förvisso har väldigt många duktiga producenter liknande saker i sina låtar, hooken är dock inte sång eller texter utan någon nice lead med ett någon nice kombination av ljud som gör det till en hook typ.. det är dock inget krav..

arrangerar man sin dansmusik på ett bra och ordentlgit sätt kan den funka hur djälva bra som helst på dansgolvet utan att var mkt annat än någon 303'a, en pad och typ ett par trummor, med lite extra stuff på det..

men men.. ja vafan ville jag ha sagt nu ? det är loongt, du lär få släppt skitet ändå så..

Link to comment
Dela på andra sajter

nej asså jag tar inte de minsta illa upp... jag försöker bara få er att inse att det kanske är er det är fel på, inte genren.

för mej låter pop, rock, hiphop, rnb osv osv... likadant.. särskilt de som spelas på radio... jag skulle aldrig känna igen en låt... inget som fastnar för mej... däremot finns det undantag... finns flera låtar ur nämnda genres som jag tycker är skitbra! men att flänga ut sej att allt låter likadant osv tycker jag tyder på okunskap, precis som folk som tror att delfiner är fiskar eller att jorden är platt, eller att flodhästar är jättesnälla kramgoa djur som inte skulle göra en fluga illa...

Ska väl bara tillföra att jag inte på något sätt tyckte din visa var kass! Jag tycker det låter väldigt bra, men tyvärr låter det som det mesta andra i just den genren. Jag kan väl lika gärna ta och kritisera mig själv också då för att inte vara särskilt originell vad gäller mitt sound då jag sysslar med samma kopp auf te.

Jag ber om ursäkt om du såg det som ett påhopp på din låt som sådan. Klavertramp av mig! Vänner ändå? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Då skiter jag i negget och går direkt på en liten, väldigt kort recens.

Jo'rå mina monitorer dansade lite på sina piedestaler igår.. lyssnade som snabbast på introt innan kojen... gillade kicken och den pump-sub som svansen bestod av... ( Lade inte märke till nån 50Hz?? 😉 ) men kvalitén gör inte låten rättvisa så jag väntar med en längre recens tills jag lyssnat på hela låten..

Gõtt att du blivit signad.. grattis..... förlag eller? och var ligger dom geografiskt?

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså..

dansmusik är ingen genre som kräver någon vidare innovation om man säger så. alltså, en poplåt behöver en hook och sit shitt för att det skall bli spelat på radio och hit och dit och laddidadiddaa. knappast likadana krav på dansmusik, förvisso har väldigt många duktiga producenter liknande saker i sina låtar, hooken är dock inte sång eller texter utan någon nice lead med ett någon nice kombination av ljud som gör det till en hook typ.. det är dock inget krav..

arrangerar man sin dansmusik på ett bra och ordentlgit sätt kan den funka hur djälva bra som helst på dansgolvet utan att var mkt annat än någon 303'a, en pad och typ ett par trummor, med lite extra stuff på det..

men men.. ja vafan ville jag ha sagt nu ? det är loongt, du lär få släppt skitet ändå så..

Dans/electronica behöver väl en 10ggr så stor hook som en pop/r´nb/rock låt för att överhuvud taget bli påtänkt att spelas på radio/tv. Dom enda jag har hört på tv/radio (typ p3 mtv, ztv) är Junior Jack, Eric Prydz å Tiesto och dom här ju till gräddan av Klotets dansproducenter. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Dans/electronica behöver väl en 10ggr så stor hook som en pop/r´nb/rock låt för att överhuvud taget bli påtänkt att spelas på radio/tv....

Nu görs ju inte dansmusik i första hand för radion, utan för dansgolvet.

Men det är du säkert med på? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Dans/electronica behöver väl en 10ggr så stor hook som en pop/r´nb/rock låt för att överhuvud taget bli påtänkt att spelas på radio/tv....

Nu görs ju inte dansmusik i första hand för radion, utan för dansgolvet.

Men det är du säkert med på? 😉

Menar du att r´nb görs för att spelas på radio? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...