Jump to content
Annons

Från Cubase 3 till Cubase 4


ramoand

Recommended Posts

Annons
DieHard (oregistrerad)
Hej!

Om jag spelar in lite grejer med mitt Cubase SX 3, kan jag sedan då lämna det till nån som har Cubase 4 för mixning/mastring? Eller måste de vara samma versioner på programmen?

Uppgraderade till Cubase 4 och det var inget problem att öppna äldre projekt men om det går göra tvärtom, det tror jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
En avgörande skillnad är att Cubase 4 inte har stöd för DirectX-plugins. Så använd inga såna 🙂

Hur vet man om det är en DirectX-plugin eller inte då? 🙂

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

En avgörande skillnad är att Cubase 4 inte har stöd för DirectX-plugins. Så använd inga såna 🙂

Hur vet man om det är en DirectX-plugin eller inte då? 🙂

Det är ganska få pluggar idag som är DirectX. Waves kör det, men då följer det med en wrapper som gör att pluggarna funkar även i Cubase 4.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och en kompis körde ett projekt tillsammans förut. eller. halvt iallafall. Jag gjorde lite grann. skickade vidare tillsammans med VST instrumentet till honom. han byggde vidare. skickade tillbaka till mig.

jag har Cubase 4. han har Cubase SX3. Allt funkade bra.

Det stod i ett meddelande när jag sparade hans SX3 projekt till mitt C4 projekt att det inte skulle funka. men det funkade ändå. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
En avgörande skillnad är att Cubase 4 inte har stöd för DirectX-plugins. Så använd inga såna 😉

Hur vet man om det är en DirectX-plugin eller inte då? 😉

Det är ganska få pluggar idag som är DirectX. Waves kör det, men då följer det med en wrapper som gör att pluggarna funkar även i Cubase 4.

Sen är det vissa äldre pluggar, vst:s som är både vst och directx. Min gamla Halion2 är sån. DirectX är som gamla beta, utdöende.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...