ramoand Postat 28 maj 2008 Anmäl Dela Postat 28 maj 2008 Hej! Om jag spelar in lite grejer med mitt Cubase SX 3, kan jag sedan då lämna det till nån som har Cubase 4 för mixning/mastring? Eller måste de vara samma versioner på programmen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 28 maj 2008 Anmäl Dela Postat 28 maj 2008 Hej! Om jag spelar in lite grejer med mitt Cubase SX 3, kan jag sedan då lämna det till nån som har Cubase 4 för mixning/mastring? Eller måste de vara samma versioner på programmen? Uppgraderade till Cubase 4 och det var inget problem att öppna äldre projekt men om det går göra tvärtom, det tror jag inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars XLN Audio Postat 28 maj 2008 Anmäl Dela Postat 28 maj 2008 En avgörande skillnad är att Cubase 4 inte har stöd för DirectX-plugins. Så använd inga såna 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 28 maj 2008 Anmäl Dela Postat 28 maj 2008 Annars finns det ju alltid DirectX-brygga som VST-plugg som gör att man kan använda sina gamla DirectX-pluggar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars XLN Audio Postat 28 maj 2008 Anmäl Dela Postat 28 maj 2008 Annars finns det ju alltid DirectX-brygga som VST-plugg som gör att man kan använda sina gamla DirectX-pluggar. Ja fast det funkar väl inte om man har DX-pluggar i ett SX3-projekt som man öppnar i 4an? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ramoand Postat 28 maj 2008 Trådstartare Anmäl Dela Postat 28 maj 2008 En avgörande skillnad är att Cubase 4 inte har stöd för DirectX-plugins. Så använd inga såna 😆 Hur vet man om det är en DirectX-plugin eller inte då? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 28 maj 2008 Anmäl Dela Postat 28 maj 2008 (redigerat) En avgörande skillnad är att Cubase 4 inte har stöd för DirectX-plugins. Så använd inga såna 🙂 Hur vet man om det är en DirectX-plugin eller inte då? 🙂 Redigerat 28 maj 2008 av DieHard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 28 maj 2008 Anmäl Dela Postat 28 maj 2008 En avgörande skillnad är att Cubase 4 inte har stöd för DirectX-plugins. Så använd inga såna 🙂 Hur vet man om det är en DirectX-plugin eller inte då? 🙂 Det är ganska få pluggar idag som är DirectX. Waves kör det, men då följer det med en wrapper som gör att pluggarna funkar även i Cubase 4. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
supreme Postat 28 maj 2008 Anmäl Dela Postat 28 maj 2008 Jag och en kompis körde ett projekt tillsammans förut. eller. halvt iallafall. Jag gjorde lite grann. skickade vidare tillsammans med VST instrumentet till honom. han byggde vidare. skickade tillbaka till mig. jag har Cubase 4. han har Cubase SX3. Allt funkade bra. Det stod i ett meddelande när jag sparade hans SX3 projekt till mitt C4 projekt att det inte skulle funka. men det funkade ändå. =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 28 maj 2008 Anmäl Dela Postat 28 maj 2008 En avgörande skillnad är att Cubase 4 inte har stöd för DirectX-plugins. Så använd inga såna 😉 Hur vet man om det är en DirectX-plugin eller inte då? 😉 Det är ganska få pluggar idag som är DirectX. Waves kör det, men då följer det med en wrapper som gör att pluggarna funkar även i Cubase 4. Sen är det vissa äldre pluggar, vst:s som är både vst och directx. Min gamla Halion2 är sån. DirectX är som gamla beta, utdöende. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.