Jump to content
Annons

Diskussion om radering av inlägg


android

Recommended Posts

Oj tråkigt, OT kommer att bli öde nu...

Edit: Fast jag har väldigt svårt att förstå varför admins tillåter att alla inlägg raderas..!? Det blir ju helt skevt i en massa olika diskussioner när alla inlägg försvinner!

Redigerat av Olsberg
Delar tråd från //forum.studio.se/index.php?showtopic=52251
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Oj tråkigt, OT kommer att bli öde nu...

Edit: Fast jag har väldigt svårt att förstå varför admins tillåter att alla inlägg raderas..!? Det blir ju helt skevt i en massa olika diskussioner när alla inlägg försvinner!

+1 Helt obegripligt. OM det finns några stötande inlägg eller hårda ord kan väl de naturligtvis tillåtas att raderas, men då efter att objektet i fråga (musik i detta fall) pekat ut vilka det rör sig om. För mig och tusentals andra är musik dessutom lika anonym som hans nickname...eller?

+1 gäller också många av dina härliga frågeställningar och tankebanor här musik. (när du läser detta 😛 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra frågeställningar. Vi har tagit upp det tidigare (hittar inte inlägget nu), men skriver vad jag - förhoppningsvis - skrev då 😠

1. Radering av konto. Funktionen att själv ta bort sitt konto finns inte vilket jag tycker är bra. Det gör att man måste tänka till både en och två gånger innan man "stör" admin med att radera sig. Och när man väl bett admin om att få sitt konto raderat, ställer vi alltid en kontrollfråga. Det har hänt vid flera tillfällen att medlemmar har kommit tillbaka och vill ha sin historik tillbaka - vilket innebär en hel del manuellt jobb som jag inte tar på mig. Är man raderad så är man.

2. Radering av inlägg. Här är vår hållning att inlägg inte raderas så länge de inte strider mot forumreglerna. Vid en eventuell förfrågan så gör vi alltid en bedömning om det finns särskilda skäl. De kan variera och är naturligtvis inget som vi redogör för öppet inför alla. Däremot raderar jag aldrig några trådar som den raderade medlemmen har startat, eftersom tråden alla inlägg då skulle försvinna.

Gällande bedömningen så kan jag någon gång ha varit för hård med att inte ta bort inlägg, och kanske även ha varit för snäll med att gå med på att radera inlägg. Om önskemål finns, har jag inga problem med att tillämpa den lite "hårdare" linjen, det vill säga att inte lika lätt gå med på att radera inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Det känns bara som att det är ett ovanligt grepp inom forumvärlden, dels att folk avregistrerar sig, och dels att inlägg då tas bort.

Om man ser forumet som en kunskapskälla (vilket jag tror att ni vill att det ska vara), så blir det konstigt när en persons inlägg försvinner lite här och var! Vissa diskussioner borde kunna bli helt obegripliga.

Om Claes t.ex. avregistrerar sig och anger bra skäl till att få sina inlägg raderade skulle i princip halva forumet försvinna... ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Det känns bara som att det är ett ovanligt grepp inom forumvärlden, dels att folk avregistrerar sig, och dels att inlägg då tas bort.

Om man ser forumet som en kunskapskälla (vilket jag tror att ni vill att det ska vara), så blir det konstigt när en persons inlägg försvinner lite här och var! Vissa diskussioner borde kunna bli helt obegripliga.

Instämmer! Om man avregistrerar sig så borde absolut inte inläggen raderas. Det kan ju finnas mycket matnyttigt och intressant att läsa där, som gör att många trådar förlorar sin betydelse fullständigt och gör att diskussionerna består av helt lösryckta diskussioner utan mening. Det kommer väl ändå att stå "anonym" eller liknande som användarnamn - och då kan de ju ändå inte knytas till en viss medlem som har försvunnit.

Det är lika dumt som man ser ibland, när folk har skrivit en fråga och sedan går in i sitt inlägg och raderar hela frågan och i stället skriver att problemet är löst. Står det en trave svar så har man ingen aning om vad folk har svarat på, så det ser inte klokt ut...

Om Claes t.ex. avregistrerar sig och anger bra skäl till att få sina inlägg raderade skulle i princip halva forumet försvinna... ☺️

Åja - SÅ mycket skriver jag väl ändå inte... 🙂 Jag ska kanske skaffa en hobby eller något? Jag har förstått att musik kanske kan vara en trevlig hobby... ☺️🙂

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Gällande inlägg av medlemmen "musik" så har jag ändrat uppfattning genom diskussionen som har varit. Medlemmen är alltigenom anonym och en hel del trådar förlorar mycket riktigt sitt "flöde". Jag kommer därför att återställa musiks inlägg.

Om personen bakom medlemsnamnet "musik" läser detta: Hoppas att du är med på tanken bakom mitt beslut. Du är välkommen att kontakta mig personligen om du har funderingar eller frågor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man ser forumet som en kunskapskälla (vilket jag tror att ni vill att det ska vara), så blir det konstigt när en persons inlägg försvinner lite här och var! Vissa diskussioner borde kunna bli helt obegripliga.

Om Claes t.ex. avregistrerar sig och anger bra skäl till att få sina inlägg raderade skulle i princip halva forumet försvinna...

fast när det gäller musik så är diskussionerna oftast obegripliga redan från början å innehåller minimalt med substans andra har nytta av

däremot tar det väl upp halva servern med hans nonsens inlägg

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man ser forumet som en kunskapskälla (vilket jag tror att ni vill att det ska vara), så blir det konstigt när en persons inlägg försvinner lite här och var! Vissa diskussioner borde kunna bli helt obegripliga.

Om Claes t.ex. avregistrerar sig och anger bra skäl till att få sina inlägg raderade skulle i princip halva forumet försvinna...

fast när det gäller musik så är diskussionerna oftast obegripliga redan från början å innehåller minimalt med substans andra har nytta av

däremot tar det väl upp halva servern med hans nonsens inlägg

Hej på er!

Vad som är nonsens eller ej ligger alltid i betraktarens ögon!

All radering är av ondo, i mitt tycke, för vad kan skrivas som kan ställa till någon större skada i ett slutet forum? Visserligen tenderar vissa att vara lite för "öppenhjärtliga", säkert mer än vad de gör irl, men någonstans vill alla synas, så...

Ha en skön helg i värmen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...