Oates Postat 15 maj 2008 Postat 15 maj 2008 För dem som inte vet sĂ„ har Alien Connections, som tillverkar gitarrförstĂ€rkar-simulatorn Revalver gĂ„tt ihop med Peavey för att göra en ny simulator, Revalver MKIII. Ville bara sĂ€ga att demon har kommit nu, finns tillgĂ€nglig pĂ„ http://www.peavey.com/products/revalver/ Bl.a finns 6505 och 6505+ Och vilka skulle vara bĂ€ttre att skapa en simuleringa av dessa om inte dess egen tillverkare đ
Novembernatt Postat 15 maj 2008 Postat 15 maj 2008 (redigerat) . Redigerat 31 augusti 2022 av Novembernatt
TwistMe Postat 15 maj 2008 Postat 15 maj 2008 (redigerat) LĂ€tt den bĂ€st förstĂ€rkarsimulatorn sĂ€ger jag bara! Om ni vill sĂ„ kan jag lĂ€gga upp nĂ„got klipp đ Redigerat 15 maj 2008 av TwistMe
Novembernatt Postat 15 maj 2008 Postat 15 maj 2008 (redigerat) . Redigerat 31 augusti 2022 av Novembernatt
TwistMe Postat 15 maj 2008 Postat 15 maj 2008 Klipp 1: Your browser does not support the HTML5 audio tag Klipp 2: Your browser does not support the HTML5 audio tag Lite taskigt mixat nu men nevermind. Quadtrack - 6505 100% och XXXan 80% Tweakat suttifan đ Gjorde en trĂ„d pĂ„ UM dĂ€r ni kan lĂ€sa lite http://www.ultimatemetal.com/forum/rate-my...one-so-far.html
Oates Postat 15 maj 2008 TrĂ„dstartare Postat 15 maj 2008 Klipp 1: Your browser does not support the HTML5 audio tag Klipp 2: Your browser does not support the HTML5 audio tag Lite taskigt mixat nu men nevermind. Quadtrack - 6505 100% och XXXan 80% Tweakat suttifan đ Gjorde en trĂ„d pĂ„ UM dĂ€r ni kan lĂ€sa lite http://www.ultimatemetal.com/forum/rate-my...one-so-far.html LĂ„ter riktigt snorbra! Jag Ă€r grymt imponerad
DieHard (oregistrerad) Postat 15 maj 2008 Postat 15 maj 2008 Klipp 1: Your browser does not support the HTML5 audio tag Klipp 2: Your browser does not support the HTML5 audio tag Lite taskigt mixat nu men nevermind. Quadtrack - 6505 100% och XXXan 80% Tweakat suttifan đ Gjorde en trĂ„d pĂ„ UM dĂ€r ni kan lĂ€sa lite http://www.ultimatemetal.com/forum/rate-my...one-so-far.html LĂ€t riktigt bra det dĂ€r đ Vad kör du med för gura och mickar?
hegobald Postat 15 maj 2008 Postat 15 maj 2008 Shit pomfritt!! LĂ„ter hur bra som helst ju!!! Det enda jag sakna Ă€r ju den akustiska feedbacken men den fĂ„r man ju aldrig via en plugsimulator đ
TwistMe Postat 15 maj 2008 Postat 15 maj 2008 Shit pomfritt!! LĂ„ter hur bra som helst ju!!! Det enda jag sakna Ă€r ju den akustiska feedbacken men den fĂ„r man ju aldrig via en plugsimulator đ Inget som man behöver nĂ€r det gĂ€ller metal đ annars finns det ju denna: http://www.softube.se/acoustic_feedback.php LĂ€t riktigt bra det dĂ€r âșïž Vad kör du med för gura och mickar? Ibanez RG350 med EMG mickar đ TĂ€nk pĂ„ att ni med aktiva mickar mĂ„ste Ă€ndra input voltagen till 2!
DieHard (oregistrerad) Postat 15 maj 2008 Postat 15 maj 2008 Shit pomfritt!! LĂ„ter hur bra som helst ju!!! Det enda jag sakna Ă€r ju den akustiska feedbacken men den fĂ„r man ju aldrig via en plugsimulator đ Inget som man behöver nĂ€r det gĂ€ller metal đ annars finns det ju denna: http://www.softube.se/acoustic_feedback.php LĂ€t riktigt bra det dĂ€r âșïž Vad kör du med för gura och mickar? Ibanez RG350 med EMG mickar đ TĂ€nk pĂ„ att ni med aktiva mickar mĂ„ste Ă€ndra input voltagen till 2! Testade demon gansk nyligen och tycker den lĂ€t riktigt bra. Men nackdelen med demon Ă€r att man inte kan skruva pĂ„ den. Gillar testa egna instĂ€llningar. Men men jag fortsĂ€tter hĂ„lla mig till line6 och tycker peavyn dĂ€r lĂ„ter riktigt bra med đ
TwistMe Postat 15 maj 2008 Postat 15 maj 2008 (redigerat) Shit pomfritt!! LĂ„ter hur bra som helst ju!!! Det enda jag sakna Ă€r ju den akustiska feedbacken men den fĂ„r man ju aldrig via en plugsimulator đ Inget som man behöver nĂ€r det gĂ€ller metal âșïž annars finns det ju denna: http://www.softube.se/acoustic_feedback.php LĂ€t riktigt bra det dĂ€r âșïž Vad kör du med för gura och mickar? Ibanez RG350 med EMG mickar đ TĂ€nk pĂ„ att ni med aktiva mickar mĂ„ste Ă€ndra input voltagen till 2! Testade demon gansk nyligen och tycker den lĂ€t riktigt bra. Men nackdelen med demon Ă€r att man inte kan skruva pĂ„ den. Gillar testa egna instĂ€llningar. Men men jag fortsĂ€tter hĂ„lla mig till line6 och tycker peavyn dĂ€r lĂ„ter riktigt bra med âșïž Klart du kan skruva! Du kan göra allt som du kan i hela versionen, det enda Ă€r att det kommer vitt brus var 35e sekund. Tryck pĂ„ "+" pĂ„ ampen sĂ„ kommer du in innuti den đ Redigerat 15 maj 2008 av TwistMe
punkrockdude Postat 15 maj 2008 Postat 15 maj 2008 HÀrligt med Trash Metal och Trivium gillande folk hÀr!
DieHard (oregistrerad) Postat 15 maj 2008 Postat 15 maj 2008 Shit pomfritt!! LĂ„ter hur bra som helst ju!!! Det enda jag sakna Ă€r ju den akustiska feedbacken men den fĂ„r man ju aldrig via en plugsimulator đ Inget som man behöver nĂ€r det gĂ€ller metal âșïž annars finns det ju denna: http://www.softube.se/acoustic_feedback.php LĂ€t riktigt bra det dĂ€r âșïž Vad kör du med för gura och mickar? Ibanez RG350 med EMG mickar đ TĂ€nk pĂ„ att ni med aktiva mickar mĂ„ste Ă€ndra input voltagen till 2! Testade demon gansk nyligen och tycker den lĂ€t riktigt bra. Men nackdelen med demon Ă€r att man inte kan skruva pĂ„ den. Gillar testa egna instĂ€llningar. Men men jag fortsĂ€tter hĂ„lla mig till line6 och tycker peavyn dĂ€r lĂ„ter riktigt bra med âșïž Klart du kan skruva! Du kan göra allt som du kan i hela versionen, det enda Ă€r att det kommer vitt brus var 35e sekund. Tryck pĂ„ "+" pĂ„ ampen sĂ„ kommer du in innuti den đ Aha tack ska genast testa det đ
kojdavid (oregistrerad) Postat 16 maj 2008 Postat 16 maj 2008 Shit pomfritt!! LĂ„ter hur bra som helst ju!!! Det enda jag sakna Ă€r ju den akustiska feedbacken men den fĂ„r man ju aldrig via en plugsimulator đ Inget som man behöver nĂ€r det gĂ€ller metal đ annars finns det ju denna: http://www.softube.se/acoustic_feedback.php LĂ€t riktigt bra det dĂ€r âșïž Vad kör du med för gura och mickar? Ibanez RG350 med EMG mickar đ TĂ€nk pĂ„ att ni med aktiva mickar mĂ„ste Ă€ndra input voltagen till 2! Testade demon gansk nyligen och tycker den lĂ€t riktigt bra. Men nackdelen med demon Ă€r att man inte kan skruva pĂ„ den. Gillar testa egna instĂ€llningar. Men men jag fortsĂ€tter hĂ„lla mig till line6 och tycker peavyn dĂ€r lĂ„ter riktigt bra med đ Klart du kan skruva! Du kan göra allt som du kan i hela versionen, det enda Ă€r att det kommer vitt brus var 35e sekund. Tryck pĂ„ "+" pĂ„ ampen sĂ„ kommer du in innuti den đ Aha tack ska genast testa det đ Riktigt fett ljud!! hur har du gjort trummorna?? och vad Ă€r hemligheten med att fĂ„ ljudet att lĂ„ta sĂ„ nĂ€ra o gött?? Mvh David
ramoand Postat 26 maj 2008 Postat 26 maj 2008 Shit pomfritt!! LĂ„ter hur bra som helst ju!!! Det enda jag sakna Ă€r ju den akustiska feedbacken men den fĂ„r man ju aldrig via en plugsimulator đ Inget som man behöver nĂ€r det gĂ€ller metal đ annars finns det ju denna: http://www.softube.se/acoustic_feedback.php LĂ€t riktigt bra det dĂ€r âșïž Vad kör du med för gura och mickar? Ibanez RG350 med EMG mickar đ TĂ€nk pĂ„ att ni med aktiva mickar mĂ„ste Ă€ndra input voltagen till 2! Testade demon gansk nyligen och tycker den lĂ€t riktigt bra. Men nackdelen med demon Ă€r att man inte kan skruva pĂ„ den. Gillar testa egna instĂ€llningar. Men men jag fortsĂ€tter hĂ„lla mig till line6 och tycker peavyn dĂ€r lĂ„ter riktigt bra med đ Klart du kan skruva! Du kan göra allt som du kan i hela versionen, det enda Ă€r att det kommer vitt brus var 35e sekund. Tryck pĂ„ "+" pĂ„ ampen sĂ„ kommer du in innuti den đ Aha tack ska genast testa det đ Riktigt fett ljud!! hur har du gjort trummorna?? och vad Ă€r hemligheten med att fĂ„ ljudet att lĂ„ta sĂ„ nĂ€ra o gött?? Mvh David Det lĂ„ter fan riktigt bra! Hur har du gjort me gitarrerna? Spelat in ren gitarrsignal o sen omvandlat den med hjĂ€lp av Peavey Revalver MKIII? Eller pĂ„ nĂ„t annat sĂ€tt?
Egghuvud Postat 29 maj 2008 Postat 29 maj 2008 Kul Ă€r ocksĂ„ att man kan anvĂ€nda impulsfiler och trigga dem via Revalver. Det finns tonvis med bra impulser pĂ„ nĂ€tet sĂ„ man fĂ„r en vĂ€ldigt mĂ„ngsidig plugg. HĂ„ller med om att den lĂ„ter mycket realistisk. Den drar tyvĂ€rr en hel del CPU sĂ„ man fĂ„r ha en snabb och kompetetnt dator om man skall lĂ€gga mĂ„nga gitarrspĂ„r. âșïž
Maizon Postat 16 juni 2008 Postat 16 juni 2008 Klipp 1: Your browser does not support the HTML5 audio tag Klipp 2: Your browser does not support the HTML5 audio tag Lite taskigt mixat nu men nevermind. Quadtrack - 6505 100% och XXXan 80% Tweakat suttifan đ Gjorde en trĂ„d pĂ„ UM dĂ€r ni kan lĂ€sa lite http://www.ultimatemetal.com/forum/rate-my...one-so-far.html Dina ljudexempel lĂ„ter verkligen asgrymma! Har laddat ner demot nu. Men hur mycket jag Ă€n skruvar sĂ„ lĂ„ter det skit. Har guran inkopplad via en stealthplug e det dĂ„ligt? Kan du inte avslöja exakt hur du gjort?
evilrocker Postat 15 september 2008 Postat 15 september 2008 Ăr Revalver MKIII en download-produkt eller fĂ„r man hem skiva? Vart köpte ni den? Hade ju vart gött om man köpte den och kunde börja anvĂ€nda den med en gĂ„ng...
Becker Postat 15 september 2008 Postat 15 september 2008 Jag har suttit och kikat runt pÄ ett annat forum och sprang pÄ den hÀr trÄden dÀr en lirare anvÀnder sig av MKIII. LÄter hur jÀkla bra som helst! VÄgade inte lÀgga upp lÀnkarna till lÄtarna hÀr sÄ lÀnkar till trÄden istÀllet.
masterpudas Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Jag har suttit och kikat runt pĂ„ ett annat forum och sprang pĂ„ den hĂ€r trĂ„den dĂ€r en lirare anvĂ€nder sig av MKIII. LĂ„ter hur jĂ€kla bra som helst! VĂ„gade inte lĂ€gga upp lĂ€nkarna till lĂ„tarna hĂ€r sĂ„ lĂ€nkar till trĂ„den istĂ€llet. Ronnie har uppdaterat den trĂ„den med bilder pĂ„ sina instĂ€llningar och info om hur han fĂ„r fram sitt feta gitarrljud đ
Ekstasis Postat 23 oktober 2008 Postat 23 oktober 2008 Klipp 1: Your browser does not support the HTML5 audio tag Klipp 2: Your browser does not support the HTML5 audio tag Lite taskigt mixat nu men nevermind. Quadtrack - 6505 100% och XXXan 80% Tweakat suttifan đ Gjorde en trĂ„d pĂ„ UM dĂ€r ni kan lĂ€sa lite http://www.ultimatemetal.com/forum/rate-my...one-so-far.html Kan bara instĂ€mma...detta lĂ„ter vĂ€ldigt bra, blev bra sugen pĂ„ att prova det nu. Skulle vara intressant att fĂ„ reda pĂ„ hur det jĂ€mför sig med Guitar Rig, som jag inte tycker var speciellt imponerande.
evilrocker Postat 18 februari 2010 Postat 18 februari 2010 Drar fram en gammal trĂ„d dĂ€r jag inte fick svar pĂ„ min frĂ„ga: Ăr Revalver MKIII en download-produkt eller fĂ„r man hem skiva? Blivit sugen igen dĂ„ jag fan inte blir helnöjd med mina gitarrljud nĂ„gon gĂ„ng. Ăr Revalver MKIII en download-produkt eller fĂ„r man hem skiva? Vart köpte ni den?Hade ju vart gött om man köpte den och kunde börja anvĂ€nda den med en gĂ„ng...
DieHard (oregistrerad) Postat 18 februari 2010 Postat 18 februari 2010 (redigerat) Det ska vÀl bara vara köpa den direkt om man vill. NÀr man testar demon sÄ stÄr det vÀl nÄt varje gÄng man startar den om man vill gÄ till deras hemsida Ä köpa den. Men det borde vÀl stÄ pÄ deras hemsida allt om det? Edit: nÀ stÀmde inte riktigt. Hade lite fel och ser heller inget pÄ deras hemsida att man köpa den direkt tyvÀrr. Redigerat 18 februari 2010 av DieHard
evilrocker Postat 18 februari 2010 Postat 18 februari 2010 NÀ fan jÀvla flummig sida det dÀr... ingen faq lr nÄt pÄ sidan heller? Eller e jag blind? Peavey Revalver
DieHard (oregistrerad) Postat 18 februari 2010 Postat 18 februari 2010 Ja det Àr lite mÀrkligt att de inte erbjuder köpa direkt. Det kan man ju med t ex Amplitube.
evilrocker Postat 18 februari 2010 Postat 18 februari 2010 Jo men nÄn hÀr pÄ forumet mÄste ju Àga Revalver?! Kom igen, vart köpte ni det och hur fick ni det levererat? NÄgot som köpt direkt frÄn Peavey? FÄr man typ serienummer direkt?
Axy Postat 18 februari 2010 Postat 18 februari 2010 Jag fĂ„r fan inget gött sound med revalver đ Testat 6505 och 6505+ och tweakat pĂ„ typ alla rattar. LĂ€gga inga övriga effekter pĂ„. SĂ„ hĂ€r lĂ„ter det, med ezdrummer: Your browser does not support the HTML5 audio tag Jag vill ha ett fylligt/smĂ„skoopat metalsound, eller hĂ€rligt sketet stonersound. Ăr ganska noob pĂ„ cubase och ljudteknik i allmĂ€het, sĂ„ jag hade uppskattat all hjĂ€lp jag skulle kunna fĂ„! MVH Axel.
DieHard (oregistrerad) Postat 18 februari 2010 Postat 18 februari 2010 Som sagt var vad jag skrev i en annan trÄd, skippa deras egna cabs och anvÀnd fristÄende impulser istÀllet.
crillemannen Postat 18 februari 2010 Postat 18 februari 2010 GĂ„ in pĂ„ min soundclick lyssna pĂ„ As i Drown klippet. Det Ă€r bara revalver.. http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=698450 Tycker det Ă€r bra ljud.đ... Detb Ă€r revalvers egna cab jag anvĂ€nder
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.