Jump to content
Annons

Studiofestival 21 - x0x med sång!


kyaal

Recommended Posts

Annons
  • Svar 68
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

drloop (oregistrerad)
Vi mixar o maxar för fullt!

Inte jag, fattade nog inte vad det gick ut på och får jag inte ha med en gura så kvittar de 😆😏

Skulle i så fall vara en "onestringsgura"... det blir ju monofont... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi mixar o maxar för fullt!

Inte jag, fattade nog inte vad det gick ut på och får jag inte ha med en gura så kvittar de 😆😏

Skulle i så fall vara en "onestringsgura"... det blir ju monofont... 😛

haha, det tycker jag faktiskt att vi ska tillåta, att ersätta monosynthen med en ensträngad gitarr 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Men 505 då? 😛

...och 626, och 727? Nej någonstans får man dra gränsen!

Skämt åsido. Tanken är att man inte ska kunna välja bland för många maskiner.

Men 626 och 727 är ju x2x, inte x0x. 505an är ju faktiskt en x0x-maskin i samma serie som de andra... dessutom låter den nästan precis som 707an, men med några andra samplingar, typ congas om jag minns rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men 505 då? 😛

...och 626, och 727? Nej någonstans får man dra gränsen!

Skämt åsido. Tanken är att man inte ska kunna välja bland för många maskiner.

Men 626 och 727 är ju x2x, inte x0x. 505an är ju faktiskt en x0x-maskin i samma serie som de andra... dessutom låter den nästan precis som 707an, men med några andra samplingar, typ congas om jag minns rätt.

Sant det du säger ang x2x. 505 och 626 är har i princip samma uppsättning ljud, nästan som en 707+727, trumset plus lite percussion. 626 har dock åtta kanaler ut och medan 505 bara main out.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar just hur många av Studio Forums cirka 90 000 medlemmar som förstår tävlingsreglerna.

Men skärp dig! :rolleyes:

Hur svårt kan det va??

En monosynth, en trummaskin & ett spår sång... Effekter och annat trixande är fritt.. Ett alldeles lysande tema!

//F

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag fattat det rätt så får låten max bestå av totalt 3 spår? En sång, en för trummor och en för mono synthen?

Ursäkta om jag frågar 🥰

läs inlägget ovan och ovan det och ovan det och ovan det..

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag fattat det rätt så får låten max bestå av totalt 3 spår? En sång, en för trummor och en för mono synthen?

Ursäkta om jag frågar 😠

Ett spår sång och en mono synt. Det är två spår.

Sen får man ha ett trumset och editera trummorna hur man vill så det kan bli många fler spår.

Så har jag uppfattat det. Ibland är enkelheten svår, haha..

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag fattat det rätt så får låten max bestå av totalt 3 spår? En sång, en för trummor och en för mono synthen?

Ursäkta om jag frågar 🙂

Ett spår sång och en mono synt. Det är två spår.

Sen får man ha ett trumset och editera trummorna hur man vill så det kan bli många fler spår.

Så har jag uppfattat det. Ibland är enkelheten svår, haha..

Hehe agree. Men man är ju som man är, vill vara säker 100% Själv är man ju van med att tidigare suttit med max 4 kanaler i tracker på Amiga så endast 3st spår va inte direkt omöjligt. Kommer köra på de! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Snabb fråga: Vad är reglerna för vocal-spåret?

Edit: Just ja! Finns det någon au-plug för någon av x0x-maskinerna? Vill helst sitta och leka med äkta vara istället för att slänga in samplingar i något program. Har letat en stund utan att hitta något. rebirthmuseum.com verkar dessutom ligga nere :/

Edit 2: På den monofoniska synten, får man använda en arpeggiator?

Redigerat av Celebrion
Link to comment
Dela på andra sajter

Satt för nån vecka sen med det här, men det blev bara skit av allt. Ska sätta mig och försöka få ihop nått nu i helgen, och hoppas att den lilla bordsmicken håller måttet. Krav på sångspår var iaf väldigt fräckt av dig!:rolleyes:

Håller med, har värsta låten på G. Så måste man lägga sång som kommer att förstöra allt........

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Phui, fick för mig att deadline var nu på måndag... 7 juni, då hinner jag lätt. Kanske till och med hinner bli av med förkylningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt för nån vecka sen med det här, men det blev bara skit av allt. Ska sätta mig och försöka få ihop nått nu i helgen, och hoppas att den lilla bordsmicken håller måttet. Krav på sångspår var iaf väldigt fräckt av dig!😄

Håller med, har värsta låten på G. Så måste man lägga sång som kommer att förstöra allt........

Jo det gick inte. Micken var alldesles för kass.. Får fixa bättre grejer tills nästa gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt för nån vecka sen med det här, men det blev bara skit av allt. Ska sätta mig och försöka få ihop nått nu i helgen, och hoppas att den lilla bordsmicken håller måttet. Krav på sångspår var iaf väldigt fräckt av dig!😄

Håller med, har värsta låten på G. Så måste man lägga sång som kommer att förstöra allt........

Jo det gick inte. Micken var alldesles för kass.. Får fixa bättre grejer tills nästa gång.

det ska väl ändå genom vocoder!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...