Jump to content
Annons

VLC Distar


rally

Recommended Posts

Hej!

Jag vet inte vad som har hÀnt, men som en blixt frÄn klar himmel har det börjat dista kanonmycket nÀr jag spelar upp ljud genom VLC!

Signalen in i ljudkortet ser klippt ut, men ligger pÄ en OK nivÄ ett par dB under 0fs sÄ det borde vara nÄnstan internt i VLC som det blir nÄgon skit... All normalisering och liknande Àr avstÀngt.

NÄgra idéer??

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

161189largeyr3.jpg

Jag tror att du har vridit upp volymen till max av ren vana.

Volymkontrollen gÄr upp till 500% förstÀrkning om jag minns rÀtt, sÄ den ska bara vridas upp (som pÄ bilden) för att du ska ha 100%/ingen extra förstÀrkning.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

161189largeyr3.jpg

Jag tror att du har vridit upp volymen till max av ren vana.

Volymkontrollen gÄr upp till 500% förstÀrkning om jag minns rÀtt, sÄ den ska bara vridas upp (som pÄ bilden) för att du ska ha 100%/ingen extra förstÀrkning.

DĂ€r ser man đŸ˜Č . Bra att veta

Tack och bock!!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

161189largeyr3.jpg

Jag tror att du har vridit upp volymen till max av ren vana.

Volymkontrollen gÄr upp till 500% förstÀrkning om jag minns rÀtt, sÄ den ska bara vridas upp (som pÄ bilden) för att du ska ha 100%/ingen extra förstÀrkning.

aha.. jag har haft lite shit med det jag med den senaste tiden nĂ€r jag kollat pĂ„ film.. tack linus. đŸ˜Č

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Du ska aldrig anvÀnda VLC om du vill ha bra alternativt högsta kvalité pÄ varken ljud eller video.

Var sjÀlv pÄ en jakt efter de bÀsta mediaspelarna för nÄgra veckor sen, prövade över 15st olika media-spelare.

Kom fram till att

BÀsta Spelare för ljud:

Quintessential Player, erbjöd bÀst plugins till flac, aac samt var lÀtt att "hotwire'a" ljudet direkt till ljudkortet (istÀllet för att gÄ genom window's mappers)

Har vÀldigt snygg design pÄ deras nya skins ocksÄ(mÄste ladda ner dem seperat), dock Àr inte playlisten 100% men man vÀnjer sig snabbt.

BÀsta spelare för video:

The Core media player, utmÀrkt spelare, lite gammal men hÄller mÄttet, allt körs genom OpenGL sÄ video-kvalitén blir 100% varje gÄng.

Matroska stöd finns inbyggt och 1080 flyter pÄ utmÀrkt med ett dugligt grafikkort.

Om du dock gillar undertexter fÄr du leta vidare dÄ Core enbart har stöd för riktigt gamla textformat, varken sub eller srt stöds.

För att kunna spela 95% av alla videoformat sÄ mÄste du anvÀnda Haali Media Splitter, som Àr mer eller mindre gjort för Core. Den komprimerar ingenting och lÄter dig spela upp i snitt allting.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)
Du ska aldrig anvÀnda VLC om du vill ha bra alternativt högsta kvalité pÄ varken ljud eller video.

Var sjÀlv pÄ en jakt efter de bÀsta mediaspelarna för nÄgra veckor sen, prövade över 15st olika media-spelare.

Kom fram till att

BÀsta Spelare för ljud:

Quintessential Player, erbjöd bÀst plugins till flac, aac samt var lÀtt att "hotwire'a" ljudet direkt till ljudkortet (istÀllet för att gÄ genom window's mappers)

Har vÀldigt snygg design pÄ deras nya skins ocksÄ(mÄste ladda ner dem seperat), dock Àr inte playlisten 100% men man vÀnjer sig snabbt.

BÀsta spelare för video:

The Core media player, utmÀrkt spelare, lite gammal men hÄller mÄttet, allt körs genom OpenGL sÄ video-kvalitén blir 100% varje gÄng.

Matroska stöd finns inbyggt och 1080 flyter pÄ utmÀrkt med ett dugligt grafikkort.

Om du dock gillar undertexter fÄr du leta vidare dÄ Core enbart har stöd för riktigt gamla textformat, varken sub eller srt stöds.

För att kunna spela 95% av alla videoformat sÄ mÄste du anvÀnda Haali Media Splitter, som Àr mer eller mindre gjort för Core. Den komprimerar ingenting och lÄter dig spela upp i snitt allting.

Åh fan... SĂ„nt har man ju genant dĂ„lig koll pĂ„...gillar ju iofs att ha en textremsa dĂ€r...

Vad tyckte du om foobar dĂ„?? Det finns det vĂ€l flera som diggar (har för mig att en viss studiotidning skickade med det pĂ„ en cd för nĂ„gra nummer sen đŸ˜Č )

Redigerat av rally
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad tyckte du om foobar dĂ„?? Det finns det vĂ€l flera som diggar (har för mig att en viss studiotidning skickade med det pĂ„ en cd för nĂ„gra nummer sen 😉 )

Foobar Àr i högklass helt klart, men det finns vissa saker jag saknar, dels Àr det ju en design, sÄg/ser förjÀvligt ut och kÀndes som Windows 95.

Andra grejen var ju att det fanns inte lika mycket "tweak"-funktioner som i QCD.

Tredje var att vissa tredje-parts DSP'er inte att anvÀnda.

Det drar ju dock mindre minne Àn QCD, men om man har en musikdator med dugligt i ram-minne sÄ finns det ju ingen idé att spara pÄ resurserna, i mitt tycke.

___

Linus

MÄste bara frÄga, vad gör CorePlayer Pro speciellt?

SÄg nÄgon video frÄn dem pÄ youtube och de sade att det inte fanns stöd för alla videoformat.

SjÀlv kommer jag aldrig köpa nÄgon mediaspelare förÀn det spelar exakt allting felfritt samt inte sÀckar pÄ kvalitén pÄ nÄgon front, gÀrna med en stilren design och bra playlist/media-library.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...