Jump to content
Annons

cubase avvaktiveras


peterpop

Recommended Posts

hej,

mitt Cubase SL3 avaktiveras så fort jag öppnar upp ett annat program, t.ex melodyne. Dvs öppnar jag upp melodynefönstret samtidigt som cubase spela upp så stannar cubase och blir avvaktiverat (de blå kanterna runt cubasefönstret blir ljusblå). Så fort jag minimerar melodyne´och därmed "aktiverar" igen så rullar cunase på från där det slutade... Det funkar utmärkt med andra pluggar. tex stylus el trilogy.

...men så här kan jag inte ha det!! :-)) tips!?

peterpop

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm.. Ingen piratkopia då? Ok.. Melodyn är ingen realtidsplugg.. Det tar sin tid att processa audiomaterialet.. Ibland 20 minuter och så.. Sen ska du spara ner det och infoga det i Cubase. .. Fast om jag får citera din fråga.. Hur lång tid tror du det tar att räkna ut om 19645718729454897321 är ett primtal eller inte med en modern dator???

Eller för att vara tydlig.. Melodyn är en otroligt bra mjukvara på att ändra pitch med behålla känsla.. Men det är INTE en realtidsplugg 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Melodyne finns i en plugin-version också - men den jobbar fortfarande inte i realtid då, utan man redigerar i Melodyne och sedan spelar man upp resultatet på vanligt sätt i Cubase. De versioner av Melodyne som inte är plugin, har ett pluginprogram som heter Melodyne Bridge - eller så kan de köras via Rewire, men programmet i sig är fortfarande ett externt editeringsprogram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...