Jump to content
Annons

Remember 1996? - poppig house...


bra eller dåligt?  

12 röster

  1. 1. bra eller dåligt?

    • 5 - bäst
      3
    • 4
      6
    • 3
      1
    • 2
      0
    • 1
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: 1996

ARTIST/GRUPP: Dumb Dan

GENRE: house

LÅTLÄNGD: 4:54

KOMPOSITÖR & PRODUCENT: Dumb Dan

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 6.74 MB

STATUS: Färdig tills vidare

LÅTLÄNK: tack ska ni ha för feedback, får lov att ta ned nu... ska pilla vidare...

Sisådär... Nu har jag gjort om och pillat lite i en grej jag haft på lut i nån vecka.

Tackar Demoniqus för lånet av örat 🙂 och dbd för Julia Roberts!

Som vanligt vore det kul med all slags feedback. Själva arret och så är jag ganska nöjd med, det är mixen och premastering jag är lite mer osäker på.

Får väl ta runt den till alla fastrar och mostrar och testa i deras stereoapparater,

sen gå loss med eq:n. 😏

Vad säger ni?

Now tell me what you need to get yer kicks! 😉

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
...och så kommer detta att bli sista gallupen från mig (hej Danny Cort! 😏 ) under åtminstone det närmaste året.

Skall du lämna oss i sticket? Vad är det för trams?

Pukorna borde fram lite de försvinner nästan helt t ex där vid 1.15 Det känns som att sångljudet krockar med basen ibland.

Annars gungade hela kontoret där en stund. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall du lämna oss i sticket? Vad är det för trams?

Nejnej, klart jag kommer att fortsätta hänga på forumet - men jag har efter (minimalt 😏) förhandlande bestämt mig för att skriva på kontrakt med ett skivbolag och jag tvivlar på att det är ok att lägga upp hela (nästan) färdiga låtar så som vi gör här.

Kul att kontoret gungade! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

"Drop that ghetto blaster..!" HA HA nostalgi! 😏

Jag kan inte så mycket om genren.. poppig och glad house.. funkar det? Jag vet inte. Det kanske kan bli en ny retrovåg. 😉

Men jag nickar lite med huvudet.

Mixningen är helt OK jag hittar inget att klaga på. Är det du som vocodear eller? i så fall kanske det kunde vart skoj med en lite melodisk variation på sången eller ett break/stick som varierar refrängen på ett annat sätt. (kanske..balla ur fullständigt med helt sjuka solon på slutet, a la Daft Punk "Digital Love"... he he.. då hade jag ställt mig upp å hoppat, inte bara nickat .. nä nu ballar jag ur själv)

Link to comment
Dela på andra sajter

poppig och glad house.. funkar det?

.....

a la Daft Punk "Digital Love"... he he..

Där svarade du bestämt på din egen fråga! 😏

Beror väl på man menar med "funkar", finns massor av pop-house ju. Kanske inte letar sig fram till John Digweed, men det är bra ändå!

Vill gärna påpeka att jag inte brukar göra sånt här, men det var kul att få poppa ordentligt. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Dumb Dan. Har haft ögonen på dig ett bra tag. Hoppas det går bra för dig. Har varit en tyst beundrare av ditt sound o produktioner. Därför har jag inte överöst dig med beröm än. Men jag kommer fortfarande finnas där i mörkret 😏 och så ifall köpa dina skivor. Good luck man

PS.

PH4T-deal?

Jag tror han syftar på Phat deal DS.

Redigerat av sambru
Link to comment
Dela på andra sajter

Kickar bra det här! 😉

Hade kanske varit lite schysst med ngn variation till XX upprepningar av samma vocal-refräng, men i en dansdänga som denna funkar det säkert bra...

Ett STORT grattis till ditt kontrakt - du förtjänar det! 😄 Får man fråga om det var P3Demo som hade denna effekt? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

*phew*

Tur att man hann plocka ner låten innan du tog bort den 😉

Som vanligt i de låtar jag hört från dig så är det sväng och skak från första sekund. Vilket jag gillar skarpt! Riktigt skön liten vocodersång också. Skulle gärna ha en kopia av denna i en längre mer "dj-vänlig" version. En låt som klart ska spelas på största PA't i stan 😄

Så får man ta tillfället i akt att grattulera till kontraktet! Hoppas man kan hitta dina låtar på skivhyllorna snart då. Jag lär inhandla ett gäng av dem i alla fall!

"remember 1996... " *hmm mm hmm mm do o doppedidoda!*

Ahh, jag njuter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Kickar bra det här! 😄

Hade kanske varit lite schysst med ngn variation till XX upprepningar av samma vocal-refräng, men i en dansdänga som denna funkar det säkert bra...

Ett STORT grattis till ditt kontrakt - du förtjänar det! 😄 Får man fråga om det var P3Demo som hade denna effekt? 😉

Som jag minns det så var det Danny Cort som hade denna effekt. 😄

Fast framförallt DD's fantastiska känsla för nyskapande moderna dancecharthits.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag minns det så var det Danny Cort som hade denna effekt.

Just det! 😄

Bolaget är Dannys kontakt.

Tack för feedback och alla glada kommentarer hörni.

Patrik: Dansremix kommer.

Hacke: Lite mer text blir det i korta versionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...