Jump to content
Annons

Vad heter detta bord?


Ken Kängström

Recommended Posts

Annons

Det där är verkligen inte det fetaste bordet du kan få tag på.

En lärare i plugget va i LA och hälsade på i några studios och la gitarr på en produktion. Dom hade ett Digitalt bord med Analoga rattar osv med total recall 😠 *mumma*

han sa att det va värt ungefär 15 Milj DOLLAR 😛😄 bara att börja spara 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på Soundware i Sthlm & kollade på just det där bordet förra veckan, det är enda exemplaret i Skandinavien. Enligt dem kostar bordet $60000, men min gissning är att priset sjunkit rejält inom några veckor... som det ju brukar vara med sån ny teknik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är verkligen inte det fetaste bordet du kan få tag på.

En lärare i plugget va i LA och hälsade på i några studios och la gitarr på en produktion. Dom hade ett Digitalt bord med Analoga rattar osv med total recall 😄 *mumma*

han sa att det va värt ungefär 15 Milj DOLLAR 🙂😄 bara att börja spara 😛

15 000 000,00$ = 105 423 000,00SEK........näääää........someone's bullshitin' someone....för att ta det på jänkarnas språk......hmmm....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är verkligen inte det fetaste bordet du kan få tag på.

En lärare i plugget va i LA och hälsade på i några studios och la gitarr på en produktion. Dom hade ett Digitalt bord med Analoga rattar osv med total recall 😄 *mumma*

han sa att det va värt ungefär 15 Milj DOLLAR 🙂😄 bara att börja spara 😛

15 000 000,00$ = 105 423 000,00SEK........näääää........someone's bullshitin' someone....för att ta det på jänkarnas språk......hmmm....

😄 Troligen. Då är det väl bättre att köpa nåt litet land nånstans och titulera sig själv kung. Då lär man säkert ha 500:- över till ett Behringer Eurodesk oxo 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

*dreggel dreggel* men eftersom det 'r byggt som ett analogtbord (utseendemässigt) varför inte köra analogt då....typ de stora fina SSL borden. Annars räcker ju Control24an gott och väl att dreggla över även som den kanske inte lyser lika fint i mörkret som ICON 😄

Edit 1:

vectro: precis så menade jag

Redigerat av Esset
Link to comment
Dela på andra sajter

SSSSHHHHHHHIIIIITTTTT.... asså vilka gör sånna bord?

SSL och Neve två gamla rävar i gemet!

Skulle nästan kunna sälja min själ för ett nyservat SSL bord. De ligger ju bara på 350 000kr beg runt 1,5 mille för de mindre modellen av de nya borden

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

jag tror på ssl´s nya aws 900 faktiskt. riktar sig till en bredare publik, hamnar i rundar slängar på 58000 pund. ganska billigt å smidigt för ett "super analogue-bord". det roliga med detta är att ssl inkluderat en kontrollyta för din daw! fejdrarna funkar också bra till att styra cubase, logic, dp osv. man switchar helt enkelt mellan kontrollägena... inkluderar också två hårdvarukompressorer. lite billigare än fyra mille i nypris för ett 9000-bord. har man bra med stålar bör man alltid mixa analogt enligt min mening. det blir bättre. 😕

ssl

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...