Jump to content
Annons

SFZ i cubase?


crys

Recommended Posts

Annons

Pluggen kopierar du helt enkelt till \program\steinberg\cubase-x\vstplugins\

Ladda som VST-instrument och ställ in en midikanal på att använda den! Canvas känner jag inte till. Är det Soundfonts? I så fall är det väl lämpligt att göra en mapp under VSTplugins där du lägger dom. Soundfonts laddas inifrån SFZ.

/Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Pluggen kopierar du helt enkelt till \program\steinberg\cubase-x\vstplugins\

Ladda som VST-instrument och ställ in en midikanal på att använda den! Canvas känner jag inte till. Är det Soundfonts? I så fall är det väl lämpligt att göra en mapp under VSTplugins där du lägger dom. Soundfonts laddas inifrån SFZ.

/Jocke

Har redan prövat detta, jag vet hur man för in vst instrument, gjort det innan med andra, men det funkade tydligen inte med denna, men jag tänker pröva nu igen på ett par andra sätt då så jag får se. Canvas är soundfonts ja, så dom lägger jag i mappen för sfz, som ligger i vstplugins i cubase då lr?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du öppnat sfz-> klickat på file (fältet där det nedanför står JV1080...) -> valt var du ska ladda in för ljud? Du har ställt in allt rätt med in och ut också?

sfz.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...