Jump to content
Annons

Den homosexuella tråden.


Lithium

Recommended Posts

Ja detta är ju ett annat problem, igentligen borde bara de som besöker kyrkan få vara medlemmar där. Så visst i en folkomröstning så hade säkert ja-sidan tyvär vunnit, då det inte är en mariotet av ja-sidan som blir drabbade av de negativa effekterna.

Jag har nästan dragit mig ur tråden, rätt mycket på grund av rundgången men oxå då delar av diskussionen (Overkill!) håller en såpass hög nivå så jag inte har så mycket mer att tillföra. Tycker jag sagt mitt.

MEN du är ute och cyklar Litium; och har fortfarande faktiskt inte belagt dina påståenden nånstans. Jag känner präster och har koll på följande:

I en eventuell omröstning hos

... bara de som besöker kyrkan ...

så skulle JA-segern bli ännu större. Ty toleransen inför mångfald - t.ex. homosexualitet - är STÖRRE hos ett tvärsnitt av kyrkobesökarna än hos "oss övriga svenskar" (som ju i jämförelse med många andra faktiskt är hyfsat PK. Upplysta). Det är upp till dig att visa motsatsen ifall du vill påstå nåt annat. Ta fram enkäten.

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 133
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ja detta är ju ett annat problem, igentligen borde bara de som besöker kyrkan få vara medlemmar där. Så visst i en folkomröstning så hade säkert ja-sidan tyvär vunnit, då det inte är en mariotet av ja-sidan som blir drabbade av de negativa effekterna.

Jag har nästan dragit mig ur tråden, rätt mycket på grund av rundgången men oxå då delar av diskussionen (Overkill!) håller en såpass hög nivå så jag inte har så mycket mer att tillföra. Tycker jag sagt mitt.

MEN du är ute och cyklar Litium; och har fortfarande faktiskt inte belagt dina påståenden nånstans. Jag känner präster och har koll på följande:

I en eventuell omröstning hos

... bara de som besöker kyrkan ...

så skulle JA-segern bli ännu större. Ty toleransen inför mångfald - t.ex. homosexualitet - är STÖRRE hos ett tvärsnitt av kyrkobesökarna än hos "oss övriga svenskar" (som ju i jämförelse med många andra faktiskt är hyfsat PK. Upplysta). Det är upp till dig att visa motsatsen ifall du vill påstå nåt annat. Ta fram enkäten.

/Bengan

Det vore ju bra om det blev så. Då finns det inget problem, det viktigaste är att det sker en omröstning hos "bara de som besöker kyrkan" och inte hos folk som aldrig har eller kommer besöka kyrkan.

Citerar mig själv:

Om det fanns ett demokratiskt beslut ang homovigslar taget av svenska kyrkan och medlemarna som sa att: "visst skall vi införa homovikslar i vårat samfund" så skulle jag acceptera det och inte prata mer om ämnet...
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
De flesta jag känner tycker det är svinäckligt med homos.

Seriöst?

Skaffa nya vänner.

Ny familj, ny släkt, nytt land, ny värlsdel, nytt jordklot...

???

Måste säga att jag är förvånad över era poster i denna tråden generellt sett. Tror inte alls ni är representativa för befolkningen i helhet.

Hänvisar återigen till den undersökning jag läste om där 47% uppfattade det som äckligt att se två homosexuella kyssas.

När jag gick i grundskolan och konfirmationen var det en kille som var homo. Det var inte bara en och inte bara flera, utan ganska många som kastade sten på honom då och då för detta. Dock inte jag.

😏

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta jag känner tycker det är svinäckligt med homos.

Seriöst?

Skaffa nya vänner.

Ny familj, ny släkt, nytt land, ny värlsdel, nytt jordklot...

???

Måste säga att jag är förvånad över era poster i denna tråden generellt sett. Tror inte alls ni är representativa för befolkningen i helhet.

Hänvisar återigen till den undersökning jag läste om där 47% uppfattade det som äckligt att se två homosexuella kyssas.

När jag gick i grundskolan och konfirmationen var det en kille som var homo. Det var inte bara en och inte bara flera, utan ganska många som kastade sten på honom då och då för detta. Dock inte jag.

😏

:musik

Tycker oxå att tex Fidden och Vallhagen tar detta på lite för stort allvar och låter inte andra få ha en egen uppfattning utan stämplar snabbt de som inte har samma uppfattning som dem till att vara homofober vilket jag inte tror att någon är som hittils skrivit i denna tråd!

Själv hoppar jag av denna tråd nu (tycker det börjar bli obehagligt)!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Själv hoppar jag av denna tråd nu (tycker det börjar bli obehagligt)!

Var det mitt fel? Jag säger bara som det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv hoppar jag av denna tråd nu (tycker det börjar bli obehagligt)!

Var det mitt fel? Jag säger bara som det är.

Haha!!

Nejdå!

Tycker bara att tråden (diskussionen) har blivit lite för dömande och hård i tonen så det är bättre att lämna den innan man trampar i klaveret (som jag brukar 😏 )!

Så ingens fel (möjligen mitt då)!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Ja på båda frågorna.

Om du har spenderat ditt liv med att älska en annan människa så är det gott. Var du stoppat snorren har ingen betydelse.

HomoÄktenskap bör tillåtas i Svenska Kyrkan men präster som inte tror på homoäktenskap skall få vägra utan att riskera påföljder tycker jag. Att vara präst är väl ändå ett kall? eller?

Barn behöver kärlek och omtanke. Om det är av en Mamma och en Pappa eller av två mammor eller pappor kvittar tror jag.

/ Mikke

Redigerat av MikkeÖland
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...