Jump to content
Annons

Konsthuvud


curium

Recommended Posts

Jag har en lite annorlunda fråga, jag undrar nämligen hur man kan få tag på ett konsthuvud att använda till att spela in i konsthuvudstereo? Hur bra behöver det vara? Räcker det med ett i frigelit tror ni eller behövs ett solidare? Vad jag har förstått är det viktigaste att öronen är naturliga och resten spelar inte så stor roll. Ett i frigelit som lackas kanske fungerar utmärkt? Har inga speciellt höga krav på ljudkvaliteten eftersom att min budget är ganska liten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

frigolit kan fungera, men jag tror sannerligen att det låter bättre om man använder ett solidare material som påminner mer om det mänskliga huvudet.. ballistisk gel har mer eller mindre samma egenskaper (enligt mythbusters 🙂 ) och kan fungera bättre i en sån situation. Men om man ska göra det själv kan skumplast (typ liggunderlag) funka helt ok!

jag har funderat seriöst på att ta med ett konsthuvud på konsert och spela in konserten. självklart fråga innan osv. 🙂

har funderingar på att bygga ett jag själv..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...