Jump to content
Annons

The butterfly effect


peppemannen

Recommended Posts

Annons

Japp! Riktigt bra!

Men måste varna för både texten på baksidan av filmen och trailern. Såg filmen utan att veta nåt alls om den, och överraskningsmomenten är ju det som gör den bra...

Tycker överlag att det visas alldeles för mycket i trailers, ibland känns det totalt onödigt att se filmen eftersom det känns som att man redan har fått se i stort hela handlingen... Jaja, det var en liten parantes...

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp! Riktigt bra!

Men måste varna för både texten på baksidan av filmen och trailern. Såg filmen utan att veta nåt alls om den, och överraskningsmomenten är ju det som gör den bra...

Tycker överlag att det visas alldeles för mycket i trailers, ibland känns det totalt onödigt att se filmen eftersom det känns som att man redan har fått se i stort hela handlingen... Jaja, det var en liten parantes...

Sant, även jag såg filmen utan att veta vad den handlade om. Det var nog halva tjusningen med den.

Link to comment
Dela på andra sajter

mycket bra film... inte i klass med donnie darko men bra e den... gillar filmer som påverkar ens humör lr nåt.. orkar inte förklara.. vissa fattar nog...

ja skulle vilja rekomendera Oldboy ()

äh måste rusa te jobbet nu... hare

Link to comment
Dela på andra sajter

mycket bra film... inte i klass med donnie darko men bra e den... gillar filmer som påverkar ens humör lr nåt.. orkar inte förklara.. vissa fattar nog...

Jo, jag fattar. Det finns så mycket skräpfilm (=Hollywoodproduktioner) som inte lämnar ett spår i huvudet efter man sett dem. Och så finns det andra filmer som verkligen kan lysa upp ens dag/liv, eller förmörka en totalt och göra så att man mår askasst (som t.ex. The War Zone eller Irreversable (den enda film jag inte klarat av att se klart)). Det senare kan ju ses som både positivt och negativt...

ja skulle vilja rekomendera Oldboy ()

Aah, verkar intressant. Får kolla om videoaffär'n har den nästa gång det är filmtajm...

Link to comment
Dela på andra sajter

mycket bra film... inte i klass med donnie darko men bra e den... gillar filmer som påverkar ens humör lr nåt.. orkar inte förklara.. vissa fattar nog...

Jo, jag fattar. Det finns så mycket skräpfilm (=Hollywoodproduktioner) som inte lämnar ett spår i huvudet efter man sett dem. Och så finns det andra filmer som verkligen kan lysa upp ens dag/liv, eller förmörka en totalt och göra så att man mår askasst (som t.ex. The War Zone eller Irreversable (den enda film jag inte klarat av att se klart)). Det senare kan ju ses som både positivt och negativt...

Irreversible e en av de svåraste filmerna ja sett... Requiem for a Dream ligger rätt högt också...

Link to comment
Dela på andra sajter

Irreversible e en av de svåraste filmerna ja sett... Requiem for a Dream ligger rätt högt också...

Jo, "Requiem..." är inte heller att leka med, men inte så hemskt hemskt farlig ändå tycker jag. The War Zone som jag skrev om förut är klart värre, kanske inte lika visuellt jobbig utan mer känslomässigt. Det är nog ingen film jag skulle rekommendera någon att se, men den var ändå rätt bra...

Apropå "jobbiga" filmer, är det nån som sett "Ett hål i mitt hjärta"? Det har ju varit grymt mycket skriverier om den och hur äcklig den ska va...

Link to comment
Dela på andra sajter

Är den så bra?

Måste nog se den senare ikväll tror jag...

Nån som har sett Cube Filmerna?

Dom är riktigt sköna 😉

Requiem For A Dream, helt okej den me 🙂

Det finns en annan film oxå, va fan heter den,

Den är oxå lite Speciell.....

Handlar om ett gäng som tar droger... Den filmen är bra,,

men BAH! kommer inte ihåg namnet på den..

Åter kommer senare med namn 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en annan film oxå, va fan heter den,

Den är oxå lite Speciell.....

Handlar om ett gäng som tar droger... Den filmen är bra,,

men BAH! kommer inte ihåg namnet på den..

Åter kommer senare med namn :rolleyes:

Säkert "Trainspotting"..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inte pinka på er parad, men Butterfly Effect-manuset är ju riktigt malätet (alltså fullt av hål, inte gammalt). Ta till exempel (och här är det SPOILER-VARNING) i fängelset när han fejkar stigmata för att imponera på sin cellkamrat. Problemet är att om han läser sina dagböcker för att resa tillbaks i tiden och skaffa ärren skulle han (enligt logiken i resten av filmen) skapat ytterligare en tidslinje där han hade levt hela sitt liv med ärren i händerna. Även om han hamnat i fängelse i den tidslinjen också hade han haft ärren redan när han kom dit.

Sedan kan man håva fram de klassiska "det är bara film"-argumenten, men det är såna fel som gör det svårt att "gå in" i filmen och tro på historien som berättas.

Anyhoo, då ser jag hellre, Memento, 21 Gram eller Requiem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det handlar ju inte om realism, utan om att hålla sig inom de ramar man satt upp i början av filmen.

Nu är kausalteori ett ganska luddigt forskningsfält, men skall man vara petig är hela filmen ett enda stort hål. Lite kortfattat kan man säga att om han gick tillbaka för att fixa till sitt liv skulle han i framtiden inte behöva gå tillbaka för att fixa sitt liv, så han skulle bli tvungen att åka tillbaka och fixa sitt liv osv osv ad infinitum.

Jaja, nog om det. Jag har rätt, alla andra har fel :rolleyes:

Bättre film på samma tema: Donnie Darko

Link to comment
Dela på andra sajter

cube 3 har redan screenats, men den kommer inte på dvd förräns nästa år 😆

jag är ett stort fan av cubefilmerna. vill se den NU!

requim for a dream är riktigt grym, butterfly effect var förra årets bästa film, och frågan är om inte "the forgotten" är detta års bästa. Enligt mig då...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...