Jump to content
Annons

hur tar man bort hörlursläck på ett sångspår?


sixties

Recommended Posts

har ett sång spår som det hörs ganska tydligt att låten ligger ibakgrunden även när jag kör alla kanaler. har fått sången mailad och alltså inte spelat in själv så det vore bra om jag slapp be om en ny version.

det låter som bjällror som ligger och skrammlar i bakgrunden, och det är ganska irriterande.

någon som har nått förslag på hur man kan få bort ojudet?

funderade på om det gick att slå ihop original versionen av låten som sången är sjungen till och att de tar ut varann så att bara sången blir kvar som man gör för att få fram accapellor om man har en instrumental version av en låt? jag har aldrig fattat hur det går till.

eller om man kan använda nån plugg som tar bort det som låter illa.

kan jag ha lagt sångspåret lite fel så att kompet inte synkar med låten?

ideér och förslag motages tacksamt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
funderade på om det gick att slå ihop original versionen av låten som sången är sjungen till och att de tar ut varann så att bara sången blir kvar som man gör för att få fram accapellor om man har en instrumental version av en låt? jag har aldrig fattat hur det går till.

Fasvända bort läckaget skulle ju kunna gå om man hade spelat in en hel tagning på låten då sångaren hade stått tyst under låtens gång istället för att sjunga... för då är de sedan bara ta det spåret (som då innehåller hörlursläck men ingen sång) att fasvända mot sångspåret ...å vips så är läckaget borta ☺️

..detta funkar i teorin.. men kanske inte i praktiken, speciellt eftersom du inte spelat in sången själv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att det låter igenom även när personen i fråga sjunger? Annars hade en gate varit på sin plats.

ja det är det som är problemet, tycker det är konstigt att det slår igenom så tydligt fast det är mycket lägre än övriga ljud fast det kanske är delayet på sång spåret som gör det värre?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Björn Olsberg ändrade titeln till hur tar man bort hörlursläck på ett sångspår?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...