Jump to content
Annons

Bra eg pluggar...


Hitmanslim

Recommended Posts

Annons
DieHard (oregistrerad)
Ja som rubriken lyder. Kan ni rekommendera bra eq pluggar? Gratis eller ej spelar ingen roll.

Jag kör med Cubase LE o stör mig på eq:t, tycker att själva vågforms fönstret (heter det så???) är för litet, skulle vilja ha bättre överblick.

det bästa är att ha minst några stycken som används för lite olika saker. själv kör jag med airEQ på trummor och bas och t-racksEQ på gitarrer. Men sök på kvr och ladda ned alla, både gratis och demos för att hitta dina favoriter. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja som rubriken lyder. Kan ni rekommendera bra eq pluggar? Gratis eller ej spelar ingen roll.

Jag kör med Cubase LE o stör mig på eq:t, tycker att själva vågforms fönstret (heter det så???) är för litet, skulle vilja ha bättre överblick.

Jag gillar Cambridge EQ från Universal Audio - kräver visserligen deras UAD-1 men den låter svinbra och är väldigt mångsidig. Använder den på i princip allting. En annan favorit är Waves Renaissance

Equalizer. Även Kjaerhus GEQ 7 är toppen.

/Dex.

Redigerat av Dexter
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Ja som rubriken lyder. Kan ni rekommendera bra eq pluggar? Gratis eller ej spelar ingen roll.

Jag kör med Cubase LE o stör mig på eq:t, tycker att själva vågforms fönstret (heter det så???) är för litet, skulle vilja ha bättre överblick.

Jag gillar Cambridge EQ från Universal Audio - kräver visserligen deras UAD-1 men den låter svinbra och är väldigt mångsidig. Använder den på i princip allting. En annan favorit är Waves Renaissance

Equalizer. Även Kjaerhus GEQ 7 är toppen.

/Dex.

ja det är synd att Cambridge EQ kräver deras kort. Tycker den låter grymt bra när jag kollat demosen på deras hemsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt tips på välljudande, gratis och flexibel eq [VST/PC] är Poshifopit Electri-Q edition.

+1 den är grym!

Annars ska Nyqvist Eq också vara riktigt bra. Jag har dock inte testat den så mycket själv då jag direkt fastnade för ovanstående eq direkt.

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja som rubriken lyder. Kan ni rekommendera bra eq pluggar? Gratis eller ej spelar ingen roll.

Jag kör med Cubase LE o stör mig på eq:t, tycker att själva vågforms fönstret (heter det så???) är för litet, skulle vilja ha bättre överblick.

Jag gillar Cambridge EQ från Universal Audio - kräver visserligen deras UAD-1 men den låter svinbra och är väldigt mångsidig. Använder den på i princip allting. En annan favorit är Waves Renaissance

Equalizer. Även Kjaerhus GEQ 7 är toppen.

/Dex.

Jag har använt Kjaerhus classic eq som är gratis och tycker att den fungerar bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...