Jump to content
Annons

Bassträngar och olja till olackad lönnhals?


Martin

Recommended Posts

Annons

Och jag har alltid kört med Rotosound halwound dom senaste 30 åren (halvrunda.. Typ mitt i mellan helt släta och och helt oslipade) går nog inte att köpa längre men jag har säkert 20 kompletta askar kvar 🙂 .. gillar klangen och botten i dom strängarna.. Dock slitter dom lätt på en lönhals så på frågan om olja säger jag som Jaco Pastorius.. "2 komponents epoxilack" 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som kände Jaco berättade för en bastidning att Jaco var överförtjust i kyckling och i stort sett alltid spelade med fingrarna fulla av kycklingflott. Det hjälpte honom med soundet. Flottigt sound 😄

Låter som en skröna 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska köpa nya bassträngar och det är en smaksak vad man vill ha men jag är knappast en bassist.

Inga märken som är bättre än andra? Andra frågan är vad man ska köra för olja till olackade lönnhalsar?

Jag röstar för Elixir. Framför allt håller de skitlänge, vilket kanske är bra om man inte är basist och vill byta strängar varje gång man ska spela. De håller tonen många ggr längre än andra märken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska köpa nya bassträngar och det är en smaksak vad man vill ha men jag är knappast en bassist.

Inga märken som är bättre än andra? Andra frågan är vad man ska köra för olja till olackade lönnhalsar?

Jag röstar för Elixir. Framför allt håller de skitlänge, vilket kanske är bra om man inte är basist och vill byta strängar varje gång man ska spela. De håller tonen många ggr längre än andra märken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...