Jump to content
Annons

10 år i Malmö


Danny Cort (oregistrerad)

  

18 röster

  1. 1. 10 år i Malmö

    • ja
      11
    • nej
      3
    • kanske
      1


Recommended Posts

Danny Cort (oregistrerad)

LÅTNAMN:10 år i Malmö

ARTIST/GRUPP:Edhen/PZ

GENRE: Gayhouse

KOMPOSITÖR:Edhen/PZ

PRODUCENT:Edhen/PZ

INSPELNINGSÅR:2004

FORMAT:mp3

STATUS:Färdig demo

LÅTLÄNK: 10 år i Malmö

Tjena!

Gjorde denna tillsammans med min polare Edhen som officiell låt till gayfestivalen i Malmö. Har gästat Edhen på ett gäng låtar under psuedonymen "PZ" dom senaste åren, trots att jag bara gillar tjejer.

Dansa!

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 75
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

captain nemo (oregistrerad)

Definitivt. Otroligt bra. Skön text och proffsigt ljud och en bra produktion.

Är inte någon fan av sådant pump, men det är ju rätt till låten.

Låter lite "Get into the Groove"

En klar Hit.

//Nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag vore dansant skulle jag dansa, helt klart. I mina öron en vrålproffsig prod.

bra låt även om jag sällan lyssnar i denna genre.

vad börjar man med när man gör en sån här låt? Beatet eller? Harmisarna ? eller nå't groove ? Klart impad..... 653.gif

karl 🙂

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Print: Du tycker inte om Lilla Torg bara för att du inte kommer in på Plysh eller Cl&Gr, själv jobbar jag på torget & har bara gott att säga om det. & jag är mycket riktigt 08, Edhen som sjunger lead är norrlänning så det är en liten travesti på temat. Håll dig till spettekaka, Edvard Persson & sur-Mascot du. Just det, jag bor på Möllan.

Karl: Kul att du gillar grejen, vi börjar oftast med ett beat & grundharmer. Melodin nynnar jag när grunden är lagd.

Ni andra: Tack för alla fina komplimanger!

Link to comment
Dela på andra sajter

Print: Du tycker inte om Lilla Torg bara för att du inte kommer in på Plysh eller Cl&Gr, själv jobbar jag på torget & har bara gott att säga om det. & jag är mycket riktigt 08, Edhen som sjunger lead är norrlänning så det är en liten travesti på temat. Håll dig till spettekaka, Edvard Persson & sur-Mascot du. Just det, jag bor på Möllan.

Oj då. Jag menade inget illa. Var lite ironisk bara. Ta det lugnt och slappna ev en smula.

Sen huruvida jag kommer in på krogar eller inte, så är det inget problem. Har besökt de flesta…

Jag gillade låten, men tyckte kanske att det hade varit kul med en skåning som rappar... nu när den handlar om Malmö och allt.

That´s it!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst låter det bra, rent, snyggts osv... Men jag kan inte säga att det faller mig i smaken helt. Sången är fin, trummorna är groovy, pianot svänger på bra.

Men varför ska man ha Rap i house låtar?! 😮

Aja, det är ju en smaksak och min smak är inte som din när det gäller detta antagligen. Men en härlig popdänga är det i alla fall 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej du, detta höll tyvärr inte... Låter som en blandning av Rob n Raz och Just D.

Yees alltså!

Fan Danny nu har jag också börjat gilla den. Den är helt enkelt så sanslöst bögig att det är omöjligt att inte tycka om den om man gillar house.

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Nej du, detta höll tyvärr inte... Låter som en blandning av Rob n Raz och Just D.

Yees alltså!

Fan Danny nu har jag också börjat gilla den. Den är helt enkelt så sanslöst bögig att det är omöjligt att inte tycka om den om man gillar house.

Det är det finaste jag har hört sen jag konfirmerade mig.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...