Jump to content
Annons

10 år i Malmö


Danny Cort (oregistrerad)

  

18 röster

  1. 1. 10 år i Malmö

    • ja
      11
    • nej
      3
    • kanske
      1


Recommended Posts

Annons
  • Svar 75
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Danny Cort (oregistrerad)
på allt.. man kan aldrig gå fel med mer reverb vet du 😠

spec i åtanke då, gittar och sång..

Vad menar du?

Reverb på hela mastringen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja-. Jag har rätt dålig erfarenhet av att lägga på masterverb på låtar. men ljudbildfen är tämligen torr alltså.. så det vore inte helt fel med att lätta upp och fylla ut lite med ett eller två reverb som man lägger på instrument, pianon, och sång och annan, kanske en kort en på snaren eller så för den delen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Perfekt. Det enda jag saknade var några elaka korg synthar , en riktig discokick , bandlös bas , Vibroslappar , ljudet av fingertoppar på en våt glasskiva , glockenspiel , saxstabbar , stönande tjejkörer och en Leila K. på riktig bitchig humör. Annars var det jättebra !

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Nja-. Jag har rätt dålig erfarenhet av att lägga på masterverb på låtar. men ljudbildfen är tämligen torr alltså.. så det vore inte helt fel med att lätta upp och fylla ut lite med ett eller två reverb som man lägger på instrument, pianon, och sång och annan, kanske en kort en på snaren eller så för den delen..

ok. tack.

Ska tänka på det.

Nästa gång jag är besviken på Universal-studions jobb ska jag säga det...

Mer reverb, grabbar!

Fan att så mycket pengar ska gå förlorade för att do inte kan ratta reverb i Köpenhamn!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör du helt rätt i Danny Cort..

varför vågar inte sådana där studiotekniker använda mer reverb ? det är underligt, väldigt underligt.. reverb är ingeting att vara rädd för.. och man kan nästan aldrig riktigt få för mycket av det vågar jag påstå!

mer reverb på trista platta ljudbilder!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Det gör du helt rätt i Danny Cort..

varför vågar inte sådana där studiotekniker använda mer reverb ? det är underligt, väldigt underligt.. reverb är ingeting att vara rädd för.. och man kan nästan aldrig riktigt få för mycket av det vågar jag påstå!

mer reverb på trista platta ljudbilder!

Låter spännande ju...vad har du mixat? nån majorproduktion?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
får helt enkelt lyssna på mina låtar så får du se hur det går till!

ok hehe...Jag klarar mig nog...

Jag har släppt låtar kommersiellt sen början av 90-talet så jag har en hyfsad koll på vad som låter bra.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny... förstår givetvis att liksom.. överdränkt reverb i typ, mer seriösa och professionella produktioner inte kansk precis tillhör vardagen.. men alltså.. jag gillar verklgien att t.ex starta upp atmosphere eller dra in min dx200 i cubase och sen lägga på fint med masterverb med minst 6sec decay och sen trevligt med dubdelay eller så..

visserligen får man dra ner på det sen när man mixar klart för att det skall låta clenat och nice.. men det är fan så nice att spela olika instrument på klaviatur med fete verb/delay, tiill viss del för att det får ens egna speladnde att låta bättre, eller att man döljer det lite bättre 🙂 men dessuotm är det ju väldigt atmosfäriskt och trevligt.. nice nice...

har det som ett ståeende skämt bland mina musikvänner att det aldrrig kan skada med mer reverb, 'needs more verb' men men, kan kanske inte introducera det här sådär lätt 😠 men jag dränker alltid mina grejjer i reverb, sen så tar jag bort lite av det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
får helt enkelt lyssna på mina låtar så får du se hur det går till!

ok hehe...Jag klarar mig nog...

Jag har släppt låtar kommersiellt sen början av 90-talet så jag har en hyfsad koll på vad som låter bra.

Som sagt...

Link to comment
Dela på andra sajter

haha...

jag tror inte det är så att efter att man skaffat sig skivkontrakt och sedermera släpper skivor, implicerar att man därmed alltid kan veta vad som låter bra eller inte.

se på tegma tex 🙂 kan de få skivkontrakt så kan vem som helst få det 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
haha...

jag tror inte det är så att efter att man skaffat sig skivkontrakt och sedermera släpper skivor, implicerar att man därmed alltid kan veta vad som låter bra eller inte.

se på tegma tex 🙂 kan de få skivkontrakt så kan vem som helst få det 😛

Ok...

Men plats 8 på singellistan? 14 på hitlistan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukade inte Nattvaktaren alltid pika Danny för den här typen av inlägg förr? Vad har hänt?

EDIT: Saknar Sunet, tog evigheter att ladda ner låten med comhem...

Feeding the ego: Proffsig ljudbild, dansant och svängigt. Rätt så kul text, hade mina tvivel. Hit-varning.

Reverbet är bra som det är.

Redigerat av robotapan
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Brukade inte Nattvaktaren alltid pika Danny för den här typen av inlägg förr?

Jo.

edit: Men jag tycker han är så förbannat rolig när han kommer hem mitt i natten och sätter sig skriver, lite småpackad och dryg. 😛

Kolla in Dannys inlägg han skriver på dagtid, alltid treeevlig. 🙂

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

får helt enkelt lyssna på mina låtar så får du se hur det går till!

ok hehe...Jag klarar mig nog...

Jag har släppt låtar kommersiellt sen början av 90-talet så jag har en hyfsad koll på vad som låter bra.

Varför frågar du i huvud taget oss på forumet som till mesta dels består av amatörer som inte ens hamnat på hitlistan?

Redigerat av unbornichen
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
får helt enkelt lyssna på mina låtar så får du se hur det går till!

ok hehe...Jag klarar mig nog...

Jag har släppt låtar kommersiellt sen början av 90-talet så jag har en hyfsad koll på vad som låter bra.

Varför frågar du i huvud taget oss på forumet som till mesta dels består av amatörer som inte ens hamnat på hitlistan?

Se Nattis' ovanstående inlägg.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte min musikaliska inriktning kanske men för fan Danny varför postar du sånt här? Du sänker ju min självkänsla till botten rent ljudmässigt låter det här ju hur grymt som helst.

En grej som stör mig lite är att killen som sjunger vid 01:00 andas in jävligt häftigt. Typ

Tio år totalt... "woosh"

Samma skatter... "woosh"

Ja du fattar. Sen är han mixad lite lågt ibland också speciellt vid 1:23 - 1:30, 2:18 - 2:21 och 2:35-2:38.

Jag är ju inte direkt något proffs men i mina öron så är det här väldigt njutbart att lyssna på rent ljudmässigt.

Grymt jobb...

Link to comment
Dela på andra sajter

får helt enkelt lyssna på mina låtar så får du se hur det går till!

ok hehe...Jag klarar mig nog...

Jag har släppt låtar kommersiellt sen början av 90-talet så jag har en hyfsad koll på vad som låter bra.

Varför frågar du i huvud taget oss på forumet som till mesta dels består av amatörer som inte ens hamnat på hitlistan?

För att han vill att vi skall avguda honom, det stärker hans redan enorma ego.

Link to comment
Dela på andra sajter

får helt enkelt lyssna på mina låtar så får du se hur det går till!

ok hehe...Jag klarar mig nog...

Jag har släppt låtar kommersiellt sen början av 90-talet så jag har en hyfsad koll på vad som låter bra.

Varför frågar du i huvud taget oss på forumet som till mesta dels består av amatörer som inte ens hamnat på hitlistan?

Se Nattis' ovanstående inlägg.

Men sluta komma hem mitt i natten och sätta dig och skriva, lite småpackad och dryg?

Link to comment
Dela på andra sajter

får helt enkelt lyssna på mina låtar så får du se hur det går till!

ok hehe...Jag klarar mig nog...

Jag har släppt låtar kommersiellt sen början av 90-talet så jag har en hyfsad koll på vad som låter bra.

Varför frågar du i huvud taget oss på forumet som till mesta dels består av amatörer som inte ens hamnat på hitlistan?

Se Nattis' ovanstående inlägg.

Men sluta komma hem mitt i natten och sätta dig och skriva, lite småpackad och dryg?

Jag för min del tycker numera det där är lite underhållande. Speciellt när Danny går in och gör edit dagen efter och man kan kolla i sina reply notifications vad han egentligen skrev på fyllan kvällen innan. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

får helt enkelt lyssna på mina låtar så får du se hur det går till!

ok hehe...Jag klarar mig nog...

Jag har släppt låtar kommersiellt sen början av 90-talet så jag har en hyfsad koll på vad som låter bra.

Varför frågar du i huvud taget oss på forumet som till mesta dels består av amatörer som inte ens hamnat på hitlistan?

Se Nattis' ovanstående inlägg.

Men sluta komma hem mitt i natten och sätta dig och skriva, lite småpackad och dryg?

Jag för min del tycker numera det där är lite underhållande. Speciellt när Danny går in och gör edit dagen efter och man kan kolla i sina reply notifications vad han egentligen skrev på fyllan kvällen innan. 😉

Håller med, det är bara kul när folk är dryga. Jag menar seriöst det är ett forum på internet för helvete den som tar åt sig alltför mycket har seriösa problem med självdistansen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med, det är bara kul när folk är dryga. Jag menar seriöst det är ett forum på internet för helvete den som tar åt sig alltför mycket har seriösa problem med självdistansen.

Ja, kärlek till alla! Att skratta är bra för själen! Skit i allting! Spring naken på gatorna!

Klart som fan att man kan ta åt sig bli upprörd på forum. Men nu handlar det snarare om att jag försöker få koll på om Danny är allvarlig när han pressar in nåt om sina hitlåtar i varje inlägg. Diskuterar bara, ingen som har "tagit åt sig" än.

Så Danny, ska man skita i allt du skriver efter 12 på natten ?

Redigerat av unbornichen
Link to comment
Dela på andra sajter

Klart som fan att man kan ta åt sig bli upprörd på forum. Men nu handlar det snarare om att jag försöker få koll på om Danny är allvarlig när han pressar in nåt om sina hitlåtar i varje inlägg. Diskuterar bara, ingen som har "tagit åt sig" än.

Det lät inte som det var din topprioritet direkt. Det lät mer som att du försökte va lika dryg tillbaka men det kanske bara var jag som tolkade det så.

Hursomhelst ditt "men sluta kom hem mitt i natten då..." inlägg visade ju verkligen att du inte är en sån person som lätt tar åt sig av saker. Danny får väl skriva precis vad han känner (inom lagens gränser) för att skriva oavsett om det skulle vara humor eller inte? Ja han är rätt dryg men tycker du inte om honom så prata inte med honom. Jag tycker han är förbannat rolig och jag tycker han ska fortsätta med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny får väl skriva precis vad han känner (inom lagens gränser) för att skriva oavsett om det skulle vara humor eller inte?

Ja, det får han, och jag får svara på det han skriver också?

Hursomhelst ditt "men sluta kom hem mitt i natten då..." inlägg visade ju verkligen att du inte är en sån person som lätt tar åt sig av saker.

Antar att du är ironisk... Jag tar verkligen inte åt mig, han sa aldrig nånting elakt mot mig i huvud taget.

Han säger en sak, men står inte alls för det eftersom han var knällig och tjurig och halvfull när han skrev det. Om folk inte ens menar det dom skriver här på forumet så blir ju inte bara den här diskussionen vi för nu helt meningslös.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny får väl skriva precis vad han känner  (inom lagens gränser) för att skriva oavsett om det skulle vara humor eller inte?

Ja, det får han, och jag får svara på det han skriver också?

Nej!

Hursomhelst ditt "men sluta kom hem mitt i natten då..." inlägg visade ju verkligen att du inte är en sån person som lätt tar åt sig av saker.

Antar att du är ironisk... Jag tar verkligen inte åt mig, han sa aldrig nånting elakt mot mig i huvud taget.

Han säger en sak, men står inte alls för det eftersom han var knällig och tjurig och halvfull när han skrev det. Om folk inte ens menar det dom skriver här på forumet så blir ju inte bara den här diskussionen vi för nu helt meningslös.

Ok, jag har väl misstolkat då. När jag läser igenom det här så läser jag dina inlägg som.

1.) "Varför frågar du oss då..." irriterad över has stora ego snarare än en riktig fråga.

2.) "Men sluta kom hem småpackad... " irriterad över hans dryga sätt trots att du e lika dryg som du visar i nästa inlägg.

3.) "Ja, kärlek till alla! Att skratta är bra för själen! Skit i allting! Spring naken på gatorna..." dryg och ironisk...

Jeje så tänker jag men jag antar att jag är korkad och har missförstått allt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...