Jump to content
Annons

Vad är "Basshunter-knappen"?


liljekvist

Recommended Posts

Jag har varit medlem ett tag nu, och varit lite allmänt trevlig och social, under många tillfällen har jag hört talas om Basshunter knappen, ofta i sarkastiska eller vanligt humoristiska sammanhang.

Vad är detta för "Knapp" egentligen, och vad menas med det?

Redigerat av Olsberg
Tydliggjorde rubrik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ett skämt kan man väl säga, som uppstått efter många trådar där frågor i stil med "hur gör man det här ljudet (med en referens till någon Basshunter-låt)". Tryck på Basshunterknappen så kommer det ut en hel låt som låter precis som basshunter! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag har varit medlem ett tag nu, och varit lite allmänt trevlig och social, under många tillfällen har jag hört talas om Basshunter knappen, ofta i sarkastiska eller vanligt humoristiska sammanhang.

Vad är detta för "Knapp" egentligen, och vad menas med det?

Varit med själv här ett litet tag men har inte hört det uttrycket förut här. Men med tanke på hur högt Basshunter står här i detta forum kan det knappast vara något smickrande uttryck i alla fall 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

vad är det för ljud och vilken effekt är det? jag vet ju vilken låt det är o så men det vore kul o veta vad ni pratar om.

Varför skall man vara duktig, ha pysslat med fl studio i 10 år och veta vad man pysslar med då det finns n00bs som startat fl studio i en vecka och bara trycker på Basshunter knappen och får sina skivor sålda ? (= Typ

Redigerat av Lonian
Link to comment
Dela på andra sajter

Ah! Ungefär som: vilken gitarr ska jag köpa för att spela som John Petrucci? 🙂

Nu vet jag iofs väldigt lite om både John Petrucci och Basshunter, men jag skulle tro att en del skulle bli förorättade av att de ens nämns i samma tråd... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Den sitter bredvid "korrigera särskrivningar"-knappen. Svårhittad, men legenden säger att den finns.

jag hittade den en gång, men jag tappade bort den efter nån minut. sitter bakom mixern i FL.

Finns en liknande ratt i Reason med, men den är ännu svårare att hitta.. man måste skruva upp hårdvaruinterfacet.. Är ganska svårt att hitta det mellan alla kablar och skit..

Link to comment
Dela på andra sajter

RikardS (oregistrerad)
Den sitter bredvid "korrigera särskrivningar"-knappen. Svårhittad, men legenden säger att den finns.

Ko rrigera sär skrivningar knapp en? Ärdetinteden som sitternära ihopskrivningsswitchen?

NJ MEEN NÄRACAPSLOOKTAGGENTEN xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Den sitter bredvid "korrigera särskrivningar"-knappen. Svårhittad, men legenden säger att den finns.

Minkorrigerasärskrivningar-knappharflippatur.Någonsomvethurmanfixarden?

pc: ctrl+s+ä+r+non+windowsknappen+p

mac: äpple+z+x+c+r+save+h

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här knappen påminner lite om den däääääääääääääääääääääääääääääääääääär återupprepningsknappeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen? Voooooooooooooooooooore förstås väldigt trevliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigt att veta vart baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasssssssssssshunteeeeeer knappen finns! men jag börjar trooooooooooooooo att det inte eeeeeeeeeeeeeexisterar någon 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Trippar jag nu eller är ni bara oseriösa? 🥰

Vi trippar oseriöst triggade av din fråga! 🙂

Förövrigtsåsågjagattihopskrivningsknappenbaragickpå70%förnågonovan.Detärsåhärdenfunkarnärdenfunkar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska jag vara sarkastisk.... 😏

Gå in i kommandotolken och skriv

mk basshunter@\vocooder -hit <låtnamn>@\flstudio -track -copyright <user namne>

Om du vill göra fler hits kan du lägga Basshunter genvägen som en trayikon på skrivbordet.

Gå då in i kommandotolken och skriv:

mktray -windows Basshunter "-mer hits"@\"full platta" <enter>

Glöm inte att bocka i kändis ja nej dialog rutan innan du spar ner låten. Du kan också

under options bocka i rutan "Grammis kandidat" och "internationel englands etta", men

då måste man ha patchat Basshunter programet med SP1.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska jag vara sarkastisk.... 😑

Gå in i kommandotolken och skriv

mk basshunter@\vocooder -hit <låtnamn>@\flstudio -track -copyright <user namne>

Om du vill göra fler hits kan du lägga Basshunter genvägen som en trayikon på skrivbordet.

Gå då in i kommandotolken och skriv:

mktray -windows Basshunter "-mer hits"@\"full platta" <enter>

Glöm inte att bocka i kändis ja nej dialog rutan innan du spar ner låten. Du kan också

under options bocka i rutan "Grammis kandidat" och "internationel englands etta", men

då måste man ha patchat Basshunter programet med SP1.

😏 Du e ju en riktig humorist, Space Man! 😑

(Åh gud, va passande med en smiley som heter lol till det här, huh?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående det, jag harför mig att det finns ett liknande sätt till Filmer, nomineratilloscar.exe . Den skall man ladda in i notabmovielauncher.exe , och sedan använda sig av overthebillionmoviefund.exe och i listan som kommer, tar man alternativet under "Zombie" och väljer Action, påså vis tror jag att man kan få en riktigt bra Actionrulle, får inte glömma arnoldswh.mod filen, grymt bra! Går då att göra en liknande terminator film, klämmigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

mallorcamange (oregistrerad)
Jag har varit medlem ett tag nu, och varit lite allmänt trevlig och social, under många tillfällen har jag hört talas om Basshunter knappen, ofta i sarkastiska eller vanligt humoristiska sammanhang.

 

Vad är detta för "Knapp" egentligen, och vad menas med det?

Posted 2008-01-30, 16:15

Att inte FL Studio gör som dom stora grabbarna Fender, Gibson mfl som ger ut Malmsteen edition av stratan mm.

En Basshunter de luxe edition av FL studio skulle sälja som smör. Med templates och guidelines alá Boten Anna.

liljekvist Posted 2008-01-30, 15:58

Angående det, jag harför mig att det finns ett liknande sätt till Filmer, nomineratilloscar.exe . Den skall man ladda in i notabmovielauncher.exe , och sedan använda sig av overthebillionmoviefund.exe och i listan som kommer, tar man alternativet under "Zombie" och väljer Action, påså vis tror jag att man kan få en riktigt bra Actionrulle, får inte glömma arnoldswh.mod filen, grymt bra! Går då att göra en liknande terminator film, klämmigt!

Hellpig Posted 2008-01-30, 13:49

QUOTE(spaceman @ 2008-01-30, 13:10)

Nu ska jag vara sarkastisk....

 

 

Gå in i kommandotolken och skriv

 

mk basshunter@\vocooder -hit <låtnamn>@\flstudio -track -copyright <user namne>

 

Om du vill göra fler hits kan du lägga Basshunter genvägen som en trayikon på skrivbordet.

 

Gå då in i kommandotolken och skriv:

 

mktray -windows Basshunter "-mer hits"@\"full platta" <enter>

 

Glöm inte att bocka i kändis ja nej dialog rutan innan du spar ner låten. Du kan också

under options bocka i rutan "Grammis kandidat" och "internationel englands etta", men

då måste man ha patchat Basshunter programet med SP1.

 

 

 

Du e ju en riktig humorist, Space Man!

 

(Åh gud, va passande med en smiley som heter lol till det här, huh?)

spaceman Posted 2008-01-30, 13:10

Nu ska jag vara sarkastisk....

 

 

Gå in i kommandotolken och skriv

 

mk basshunter@\vocooder -hit <låtnamn>@\flstudio -track -copyright <user namne>

 

Om du vill göra fler hits kan du lägga Basshunter genvägen som en trayikon på skrivbordet.

 

Gå då in i kommandotolken och skriv:

 

mktray -windows Basshunter "-mer hits"@\"full platta" <enter>

 

Glöm inte att bocka i kändis ja nej dialog rutan innan du spar ner låten. Du kan också

under options bocka i rutan "Grammis kandidat" och "internationel englands etta", men

då måste man ha patchat Basshunter programet med SP1.

 

 

Gain Posted 2008-01-30, 11:41

QUOTE(Micke H @ 2008-01-30, 11:35)

Helt ärligt, det måste vara control-c, följt av control-v.

 

 

Ska det göras ordentligt så gäller Ctrl-X först

Micke H Posted 2008-01-30, 11:35

Helt ärligt, det måste vara control-c, följt av control-v.

wallie999 Posted 2008-01-30, 11:30

QUOTE(liljekvist @ 2008-01-29, 16:16)

Trippar jag nu eller är ni bara oseriösa?

 

 

Du måste trippa. Själv ser jag inget konstigt med denna tråd.

Skogholm Posted 2008-01-30, 11:28

Basshunter knappen= alt + f4

Hellpig Posted 2008-01-30, 11:24

QUOTE(liljekvist @ 2008-01-29, 16:16)

Trippar jag nu eller är ni bara oseriösa?

 

 

Vi trippar oseriöst triggade av din fråga!

 

Förövrigtsåsågjagattihopskrivningsknappenbaragickpå70%förnågonovan.Detärsåhärdenfunkarnärdenfunkar!

bettygoesagogo Posted 2008-01-30, 10:16

För ett antal år sedan frågade jag i en musikaffär efter Chemical Brothersknappen. Men de sa att det var olagligt att sälja sånt.

NU tryckte jag på allt som ni sa och jag tror det blev rätt. Blev det Basshunter effekt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...