Jump to content
Annons

Groove Templates


wallie999

Recommended Posts

Jag brukar göra trummor i Cubase genom en rewirad redrum. Sväng brukar jag skapa genom att flytta enskilda slag manuellt i Cubase midieditor och det funkar väl ok, men det kan vara rätt tradigt ibland då det kräver en hel del av mig för att få det att låta naturligt. Jag har testat olika kvantisieringsvarianter i Cubase utan särskilt tillfredställande resulat.

Jag har bara använt MPC nån gång så jag kan inte uttala mig av egen erfarenhet, men det är många som hypar MPCns kvantisiering och den har använts på de flesta hiphopalmbum jag gillar, så nån substans borde det ligga bakom all hype. Det vore i alla fall kul att testa, men jag har av flera anledningar ingen lust att gå ut och köpa en MPC.

Jag har läst lite om groove templates till Cubase, men inte riktigt fattat hur det funkar så om någon kan ge en liten förklaring så skulle jag uppskatta det. Sen har jag hört att det ska finnas groove templates för MPC till Cubase, men jag har inte lyckats hitta några sådana. Är det någon som vet var man får tag på dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hur sökte du då? Jag har bara hittat templates till Logic. Jag har provat:

mpc+groove+templates+cubase

mpc+groove+templates

mpc+templates

Dessutom har jag gått igenom hiphopproduktionsdelen på gearslutz.com utan resultat.

EDIT: Hittade just dem på gearslutz 🙂

Redigerat av wallie999
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...