sixties Postat 9 december 2007 Postat 9 december 2007 (redigerat) DĂ„ drar jag (Sixties) igĂ„ng den 3:e "anual" punkfestivalen. den körs gemensamt pĂ„ bĂ„de studioforum och kontrollrummet. Regler: 1. Egenskriven punklĂ„t (Alla former av punk tillĂ„tna)som Ă€r outgiven/opublicerad 2. Inte för lĂ„ng (spela fortare i sĂ„fall) typ max 3 min 3. SĂ„ng (sĂ„ blir det inga instrumental lĂ„tar) pĂ„ valfritt sprĂ„k 4. Inskickat bidrag ska vara mp3:a i 192 bit-rate 5. vill man göra mer Ă€n en lĂ„t sĂ„ ska det vara olika stil pĂ„ lĂ„tarna. Bidragen inne senast 4 Februari (en söndag) Bidragen mailas till mig "k_dahlberg@hotmail.com" eller om du vill pm:a en lĂ€nk. NĂ€r alla sköna punkdĂ€ngor kommit in sĂ„ lĂ€gger vi upp en ny trĂ„d med alla bidragen och röstar genom att ge bidragen 6,4,2 och 1 poĂ€ng. Slutdatum för röstningen kan vi ha lite öppet beronde pĂ„ antalet bidrag, men ca 14 dagar efter. lite inspiration hittar ni HĂR i trĂ„den för förra punkfestivalen kollaq nerĂ„t i trpden sĂ„ hittar ni lĂ€nkar till olika typer av punk om ni vill ha lite inspiration. A lesson in Punk-Rock đ This is Punk... This Is Not... đ Redigerat 4 februari 2008 av sixties
Memphis Postat 9 december 2007 Postat 9 december 2007 (redigerat) 2. Inte för lĂ„ng (spela fortare i sĂ„fall) typ max 3 min DĂ„ blir det garanterat punk iaf... đ /Memphis Redigerat 9 december 2007 av Memphis
Assar Postat 9 december 2007 Postat 9 december 2007 Ăr lĂ„ten lĂ€ngre Ă€n 2 minuter Ă€r det inte punk.
tbruce Postat 9 december 2007 Postat 9 december 2007 (Alla former av punk tillĂ„tna) Electropunk? đ
sixties Postat 10 december 2007 TrÄdstartare Postat 10 december 2007 (Alla former av punk tillÄtna) Electropunk? Ja! vet inte vad just electro punk Àr med kör pÄ bara, ju fler bidrag desto roligare. hÀr har du punk med lite anorlunda influencer: Spizz energi- whereŽs captain kirk?
sixties Postat 10 december 2007 TrÄdstartare Postat 10 december 2007 (redigerat) sjÀlv har jag lyssnat mycket pÄ Crass pÄ sistone sÄ vi fÄr se hur inspirerad jag blir av dem.. Crass- systematic Death Redigerat 10 december 2007 av sixties
laxlaxlax Postat 10 december 2007 Postat 10 december 2007 SÄ, skickat lÄten. 7:e februari.. det Àr ju en hel evighet tills dess. I en punkfestival borde man fÄ max en kvart pÄ sig.
Larsson Postat 10 december 2007 Postat 10 december 2007 rÀknas det hÀr som punk? http://www.speedyshare.com/614379242.html
laxlaxlax Postat 10 december 2007 Postat 10 december 2007 rÀknas det hÀr som punk?http://www.speedyshare.com/614379242.html RÀtt i nyllet!
bakke Postat 10 december 2007 Postat 10 december 2007 Ăr Dropkick Murphys punk? Jag har startat ett projekt med ungefĂ€r den stilen, vi ska Ă€ndĂ„ trĂ€ffas och göra nĂ„gra lĂ„tar i december sĂ„ det ska nog kunna bli ett bidrag! Projekt, och inte band, eftersom vi bara Ă€r tre personer som spelar alla instrument förutom att trummorna Ă€n sĂ„ lĂ€nge sköts av Mr. EZ och sĂ€ckpipan Ă€r samplad. Finns det nĂ„n hĂ€r som lirar sĂ€ckpipa och vill lĂ€gga en riktig sĂ„ fĂ„r du gĂ€rna hojta till, jag tror att en riktig pipa kan höja lĂ„tarna en hel del!
Hellpig Postat 10 december 2007 Postat 10 december 2007 Kul! Hoppas kunna slĂ€nga med ett bidrag annars -om jag inte hinner- sĂ„ lovar jag att lyssna och poĂ€ngsĂ€tta i alla fall! đ
sixties Postat 10 december 2007 TrĂ„dstartare Postat 10 december 2007 Ăr Dropkick Murphys punk? Absolut! de lirar vĂ€l Oi-punk med irlands influenser, kan tĂ€nka mig att de lyssnat mycket pĂ„ SLF, clash, Sham 69, cockney rejects,4 skins, Business mm. Clash- White riot Business- Blind Justice Dropkick Murphys- Barroom hero Bruisers- Great american Oi! sĂ„ngaren Ă€r numera med i Dropkick murphys The Bloody irish Boys
sixties Postat 10 december 2007 TrĂ„dstartare Postat 10 december 2007 (redigerat) rĂ€knas det hĂ€r som punk?http://www.speedyshare.com/614379242.html đ Javisst! in med ett bidrag bara! the pain -Stockholm -77 Redigerat 10 december 2007 av sixties
SvartSaft Postat 10 december 2007 Postat 10 december 2007 Skoj skoj skoj!! Fina videos Sixties! Larsson: Det dÀr var banne mej det vackraste jag hört sen jag gifte mej! :-) HÀr kommer en liten inspirationsvideo frÄn den lite hÄrdare delen av skalan - Disfear - Misanthropic generation:
sixties Postat 11 december 2007 TrÄdstartare Postat 11 december 2007 hÀr Àr lite mer insperande punk i den hÄrdare skolan: Svart parad- pÄ myspace ETT av sverges bÀsta band nÄgonsin! sÄ jÀvla bra! Disarm- Dömnd ett av sveriges bÀsta band pÄ 80-talet Moderat likvidation- BrÀnda celler Missbrukarna- skydd mot de fattiga Anticimex- pÄ myspace G-anx- pÄ myspace Tatuerade Snutkukar- pÄ myspace HuvudtvÀtt/headcleaners- pÄ myspace Crucifix- live -84
sixties Postat 11 december 2007 TrÄdstartare Postat 11 december 2007 vi fÄr ju inte glömma grunden till punken, garage rocken frÄn 60-talet: Preatty Things- midnight to six Pandoras- Whant. Need. Love Lyres- Dont give it up now Fuzztones- Action woman Standells- riot on sunset strip The outsiders- Misfit chesterfield Kings- 99th floor
Wernborg Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Funderar pÄ remakes av nÄgon av mina egna opublicerade klassiker som tex. HÀng kungen, Jag Àr onormal, Spy-spy-spy, Kan vi inte fÄ sluta tidigare eller varför inte HallÄ stick ivÀg. Leta, leta, leta kassettband.
sixties Postat 12 december 2007 TrĂ„dstartare Postat 12 december 2007 Funderar pĂ„ remakes av nĂ„gon av mina egna opublicerade klassiker som tex. HĂ€ng kungen, Jag Ă€r onormal, Spy-spy-spy, Kan vi inte fĂ„ sluta tidigare eller varför inte HallĂ„ stick ivĂ€g. Leta, leta, leta kassettband. det vill vi gĂ€rna höra, lĂ„ter spĂ€nnande! đ
Wernborg Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Funderar pĂ„ remakes av nĂ„gon av mina egna opublicerade klassiker som tex. HĂ€ng kungen, Jag Ă€r onormal, Spy-spy-spy, Kan vi inte fĂ„ sluta tidigare eller varför inte HallĂ„ stick ivĂ€g. đ Leta, leta, leta kassettband. det vill vi gĂ€rna höra, lĂ„ter spĂ€nnande! đ Det tvivlar jag pĂ„. Förpubertala punklĂ„tar kĂ€nns mer 1980 Ă€r 2007 pĂ„ nĂ„t sĂ€tt. Ăsch, nu blev jag ju sugen pĂ„ riktigt...
Gain Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Funderar pĂ„ remakes av nĂ„gon av mina egna opublicerade klassiker som tex. HĂ€ng kungen, Jag Ă€r onormal, Spy-spy-spy, Kan vi inte fĂ„ sluta tidigare eller varför inte HallĂ„ stick ivĂ€g. đ Leta, leta, leta kassettband. det vill vi gĂ€rna höra, lĂ„ter spĂ€nnande! đ Det tvivlar jag pĂ„. Förpubertala punklĂ„tar kĂ€nns mer 1980 Ă€r 2007 pĂ„ nĂ„t sĂ€tt. Ăsch, nu blev jag ju sugen pĂ„ riktigt... Precis...Sixties, med tanke pĂ„ underrubriken "valfri stil" - Du som har superkoll pĂ„ genren...Hur ser dina definitioner pĂ„ punk ut idag, 30 spretiga och Ă„r av utveckling senare? Finns det nĂ„gra "mĂ„sten" tycker du? Vore kul att höra đ
SvartSaft Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 D-takt Àr vÀl ett mÄste...?? :-) NÀh, jag har inte riktig koll pÄ det dÀr jag heller. NÀr jag skriver lÄtar som i mina öron lÄter "Punk" sÄ brukar dom flesta andra kalla det "metal"... :-)
Larsson Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 fan vad kul att vĂ„ran gammla dĂ€nga "DĂ" funkar!! đ dĂ„ vill man ju gĂ€rna bjuda pĂ„ lite mer..inte för att stĂ€lla upp med. men de kanske kan ge inspiration om inte annat!! đ Tjackpundar Dojor Ljuger vi var en trio som hette "Dörty"
SvartSaft Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Tjackpundar DojorLjuger Meh! Dom dÀr lÄtarna lÄter ju riktigt trevligt ju!!
sixties Postat 12 december 2007 TrĂ„dstartare Postat 12 december 2007 Funderar pĂ„ remakes av nĂ„gon av mina egna opublicerade klassiker som tex. HĂ€ng kungen, Jag Ă€r onormal, Spy-spy-spy, Kan vi inte fĂ„ sluta tidigare eller varför inte HallĂ„ stick ivĂ€g. đ Leta, leta, leta kassettband. det vill vi gĂ€rna höra, lĂ„ter spĂ€nnande! đ± Det tvivlar jag pĂ„. Förpubertala punklĂ„tar kĂ€nns mer 1980 Ă€r 2007 pĂ„ nĂ„t sĂ€tt. Ăsch, nu blev jag ju sugen pĂ„ riktigt... Precis...Sixties, med tanke pĂ„ underrubriken "valfri stil" - Du som har superkoll pĂ„ genren...Hur ser dina definitioner pĂ„ punk ut idag, 30 spretiga och Ă„r av utveckling senare? Finns det nĂ„gra "mĂ„sten" tycker du? Vore kul att höra đ hĂ€r hittar du beskrivningar av punk och Oi anarcho, punk, hardcore, crust, proto punk mm, jag mĂ„ste fundera lite innan jag svara sjĂ€lv pĂ„ din frĂ„ga. ett band som i mitt tycke verkligen sammanfattar begreppet punk Ă€r ju RAMONES. korta enkla lĂ„tar som alla kan spela. men jag Ă„terkommer med ett lĂ€ngre svar
laxlaxlax Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 men jag Äterkommer med ett lÀngre svar Det tror jag sÀkert
Asynkron Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 LÄter riktigt kul med en punkfestival! FÄr damma av den gamla Firebirden och köra nÄgot krampaktigt barre. Tur att det i princip rÀcker med tre!
IDF Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 fan va kul att T.A.S.K har myspace.. đ jag ska försöka jag med.. đ
Manipulation Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Jag Àr pÄ. Med ett 2 manna band vid namn Dismissed i true kÀngpunk anda. Manipulation fÄr vila denna gÄng. Har har vi Diy. Kassetportor och d-takt. Texten blir nog: Screams from inosent in pain a dispute against principles Mines klilling 10000 every year But the war was over decads ago The warfare in Vietnamn Claims victims eaven today Eller nÄgon annan frÀsig text har nÄgra andra att vÀlja pÄ. nu ska bara musiken fixas och sedan spelas in, hoppas jag hinner.
sixties Postat 13 december 2007 TrÄdstartare Postat 13 december 2007 Jag Àr pÄ.Med ett 2 manna band vid namn Dismissed i true kÀngpunk anda. Manipulation fÄr vila denna gÄng. Har har vi Diy. Kassetportor och d-takt. Texten blir nog: Screams from inosent in pain a dispute against principles Mines klilling 10000 every year But the war was over decads ago The warfare in Vietnamn Claims victims eaven today Eller nÄgon annan frÀsig text har nÄgra andra att vÀlja pÄ. nu ska bara musiken fixas och sedan spelas in, hoppas jag hinner. Lite D-takt ska bli skönt att höra!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.