Jump to content
Annons

Den 3.e Anual Studio forum punkfestival,


sixties

Recommended Posts

Har nu beslutat mig för att inte delta..förmycke jobb förlite tid

Ska spela in med mitt andra band i häljen. Så måste lägga ner lite tid på det.

Men kan ju lägga upp någon låt från den inspelningen som är utom tävlan eftersom det ska vara till vår demo.

Deremot så kan jag lägga in något sång spår, om någon sulle vilja ha en mörk HC stämma.

varför delta utom tävlan? klart du ska ha med nån låt i festivalen!!

Tänkte mera på ej tidigare plubliserat. Fast om jag lägger upp den innan vi ger ut demon så... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 170
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Har skrivit låten nu, håller på att arra den, men shit vad svårt det är. Det där med distade gitarrer är ju inte min grej riktigt. Sen undrar jag hur det är med punkarr, man kanske inte behöver göra så mycket, bara låta det ösa på? Ja, ja ska försöka komma på något slags riff också, det är ju omöjligt när man bara vet hur man spelar baktakt!

/ F

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, ja ska försöka komma på något slags riff också, det är ju omöjligt när man bara vet hur man spelar baktakt!

/ F

Bara köra power acks eller vad man säger.

0---5---4--- eller något.. suger på sådant igenligen.

Det där fattade inte jag, "Power Mac's" har man ju hört talas om men ..? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, ja ska försöka komma på något slags riff också, det är ju omöjligt när man bara vet hur man spelar baktakt!

/ F

Bara köra power acks eller vad man säger.

0---5---4--- eller något.. suger på sådant igenligen.

Det där fattade inte jag, "Power Mac's" har man ju hört talas om men ..? 🙂

Stavade lite fel men va fan.. Hittade en tråd om det.

LÄNK

Redigerat av Manipulation
Link to comment
Dela på andra sajter

Har skrivit låten nu, håller på att arra den, men shit vad svårt det är. Det där med distade gitarrer är ju inte min grej riktigt. Sen undrar jag hur det är med punkarr, man kanske inte behöver göra så mycket, bara låta det ösa på? Ja, ja ska försöka komma på något slags riff också, det är ju omöjligt när man bara vet hur man spelar baktakt!

/ F

det går ju alltid att sammarbeta om man kör fast på nån grej.

RICHARD HELL & THE VOIDOIDS-BLANK GENERATION

Voodoo Glow Skulls - "Steady as She Goes"

Rancid - Roots Radicals (LIVE)

Link to comment
Dela på andra sajter

Blädrade just igenom senaste nummret av studio och det stod en notis om punkfestivalen, regler mm. kul att den får lite uppmärksamhet i tidningen också. 😄

hoppas alla jobbar på så det blir riktigt många bidrag!

i dag har jag lyssnat på crass på jobbet-CRASS-Contaminational Power

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte hur det går till! 😄

Jag kan ju alla (nästan) sixties band, jag var med när det begav sig och jag var på utställningen om Klippanpunken i Helsingborg förra helgen (nostalgi!! - men var det verkligen så dåligt?). 😄

Inspirerad gick jag hem och drog iväg tre låtar. Jag ansträngde mig verkligen att få till 3-akordslåtar, med dåligt ljud och allt. Men det blev inte alls som jag föreställt mig. Det är inte ens i närheten av punk. Jag kan inte längre. Jag är helt förtappad. 😱

Jag bara arrangerar sönder låtarna och putsar på ljudet. Hittar fler och fler slingor som jag stoppar in, stråkar och kanoner....... För fan! Kanoner har jag glömt...Vi hörs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte hur det går till! 😱

Jag kan ju alla (nästan) sixties band, jag var med när det begav sig och jag var på utställningen om Klippanpunken i Helsingborg förra helgen (nostalgi!! - men var det verkligen så dåligt?). 😱

Inspirerad gick jag hem och drog iväg tre låtar. Jag ansträngde mig verkligen att få till 3-akordslåtar, med dåligt ljud och allt. Men det blev inte alls som jag föreställt mig. Det är inte ens i närheten av punk. Jag kan inte längre. Jag är helt förtappad. 🙁

Jag bara arrangerar sönder låtarna och putsar på ljudet. Hittar fler och fler slingor som jag stoppar in, stråkar och kanoner....... För fan! Kanoner har jag glömt...Vi hörs.

du får väl göra nått åt dickies,stranglers eller nått annat mer välspelat.

Attentat- fågeln

freddy & the four-gone conclusions - stand up, , mer folk rock än punk men så bra att jag smyger med den.

Carrie nations från beyond the valley of the dolls (filmen)

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte hur det går till! 😛

Jag kan ju alla (nästan) sixties band, jag var med när det begav sig och jag var på utställningen om Klippanpunken i Helsingborg förra helgen (nostalgi!! - men var det verkligen så dåligt?). 🙂

Inspirerad gick jag hem och drog iväg tre låtar. Jag ansträngde mig verkligen att få till 3-akordslåtar, med dåligt ljud och allt. Men det blev inte alls som jag föreställt mig. Det är inte ens i närheten av punk. Jag kan inte längre. Jag är helt förtappad. 🥰

Jag bara arrangerar sönder låtarna och putsar på ljudet. Hittar fler och fler slingor som jag stoppar in, stråkar och kanoner....... För fan! Kanoner har jag glömt...Vi hörs.

Hi-hi, ja det är inte lätt, men lugn, jag är nog med och slåss om jumboplatsen, fick inte till så värst punkigt bidrag, eh, man kanske inte skall avslöja mer, det skall vara hemligt vem som gjort vad eller hur brukar ni köra? 😛

Hmm, kanoner... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte hur det går till! 🙁

Jag kan ju alla (nästan) sixties band, jag var med när det begav sig och jag var på utställningen om Klippanpunken i Helsingborg förra helgen (nostalgi!! - men var det verkligen så dåligt?). 😄

Inspirerad gick jag hem och drog iväg tre låtar. Jag ansträngde mig verkligen att få till 3-akordslåtar, med dåligt ljud och allt. Men det blev inte alls som jag föreställt mig. Det är inte ens i närheten av punk. Jag kan inte längre. Jag är helt förtappad. 🙁

Jag bara arrangerar sönder låtarna och putsar på ljudet. Hittar fler och fler slingor som jag stoppar in, stråkar och kanoner....... För fan! Kanoner har jag glömt...Vi hörs.

Hi-hi, ja det är inte lätt, men lugn, jag är nog med och slåss om jumboplatsen, fick inte till så värst punkigt bidrag, eh, man kanske inte skall avslöja mer, det skall vara hemligt vem som gjort vad eller hur brukar ni köra? 🙂

Hmm, kanoner... 🙂

Jag har ju hört alla bidrag som kommit in (7st för tillfället) och det är inga dåliga bidrag, ganska varierade i stil också vilket är bra, ni andra får ju lyssna om några veckor. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

RKL, dessa stackare, tre medlemmar dog av olika anledningar under bara ett år. Jason (sångaren) senast.

men de var skit bra live, har sett dem på ultrahuset, kafe 44 och i norrköping.

Link to comment
Dela på andra sajter

RKL, dessa stackare, tre medlemmar dog av olika anledningar under bara ett år. Jason (sångaren) senast.

men de var skit bra live, har sett dem på ultrahuset, kafe 44 och i norrköping.

Ha!

I Norrköping 1987 skulle jag se Wilmer X och fick inte komma in för jag hade ingen kavaj och slips på! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

konsert i kväll för dem i Gbg trakten:

på Henriksberg i Göteborg

Nästa Destroikväll torsdag 17/1.

Live: PRIMA LINEA (ita) + TORPEDO (gbg)

DJ:s Destroi Crew + Scooter-Fredrik.

Kassan öppnar kl. 21.00.

Entre 40-60:-

Happy Hour kl. 21-23.

Torpedo gbg på mysapce

Prima linea på myspace, italiensk Oi!

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det 2 veckor kvar så jobba på nu så det blir många bidrag.

kom på att jag glömt The Jam så här kommer en video med dom.

Black Flag- rise above -84 med Henry Rollins

Black Flag- revenge med original sångaren

Link to comment
Dela på andra sajter

vi måste ju passera 3000 visningar av denna tråd innan festivalen börjar så här kommer lite trevlig musik att lyssna på:

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Har skrivit låten nu, håller på att arra den, men shit vad svårt det är. Det där med distade gitarrer är ju inte min grej riktigt. Sen undrar jag hur det är med punkarr, man kanske inte behöver göra så mycket, bara låta det ösa på? Ja, ja ska försöka komma på något slags riff också, det är ju omöjligt när man bara vet hur man spelar baktakt!

/ F

det går ju alltid att sammarbeta om man kör fast på nån grej.

RICHARD HELL & THE VOIDOIDS-BLANK GENERATION

Voodoo Glow Skulls - "Steady as She Goes"

Rancid - Roots Radicals (LIVE)

Redigerat av Bajenuffe1
Link to comment
Dela på andra sajter

Mer inspiration, med risk för upprepning, fler länkar då,

det mesta iofs en bit från kängpunk 😉

The Stranglers, Nuclear device http://www.youtube.com/watch?v=LYCyTYm2lxA

Sham 69 , Hersham Boys http://www.youtube.com/watch?v=RsnhZS6DFik

Stiff Little Fingers, Gotta getaway, http://www.youtube.com/watch?v=aV5eKr4uorg

Buzzcocks, Orgasm addict

Bad Religion, infected

..och nästan punk?

Les Rita Mitsouko, C'est Comme Ca, http://www.youtube.com/watch?v=BggXhzUhZ94

Buffalo tom, birdbrain http://www.youtube.com/watch?v=7Ynw9RT9coU

Redigerat av flabb
Link to comment
Dela på andra sajter

fan va bra sham, buzzcocks och SLF var, blir verkligen sugen att göra några låtar liknade deras.

Funderade på vad Stiffs bassist har för bas, nån som vet? orginell modell.

Rita mitsouko var ju ganska bra,måste jag nästan höra mer av.

punk är ju så brett så det är bra att det blir lite blandade inspirations källor. allt låter inte exploited eller pistols.

Link to comment
Dela på andra sajter

fan va bra sham, buzzcocks och SLF var, blir verkligen sugen att göra några låtar liknade deras.

Funderade på vad Stiffs bassist har för bas, nån som vet? orginell modell.

Rita mitsouko var ju ganska bra,måste jag nästan höra mer av.

punk är ju så brett så det är bra att det blir lite blandade inspirations källor. allt låter inte exploited eller pistols.

Ja var drar man gränsen, Soundgarden är väl inte punk, eller ? 🙂

Rusty cage, http://www.youtube.com/watch?v=IHy5tFI05js

Loud Love, http://www.youtube.com/watch?v=J5ivn4UGnJE

med en långhårig "Kris-Cornell" 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du fått med Dead Boys?

Höjdarlåt 'sonic reducer' http://www.youtube.com/watch?v=VKDPBovSF-M

Lite komiskt att sångaren ser extremt kissnödig ut i början av låten 🙂

Åh, nu kom jag på 2 bortglömda favoriter till, kanske mer pop än punk men

jag kan inte låta bli 😉

Skids, into the valley, http://www.youtube.com/watch?v=UpxjBqtTiPA

Skids, Saints are coming,

Big Country,

Link to comment
Dela på andra sajter

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...