Jump to content
Annons

Den 3.e Anual Studio forum punkfestival,


sixties

Recommended Posts

nått riktigt bra som Sham 69 eller stiff little fingers, lite gammla klassiska grupper.

Spelar inte Sham 69 runtomkring i Sverige typ nu?

Sham spelar (spelade?) i Göteborg tror jag det var snart (nyss?). Fast det är utan Jimmy Pursey, så då kan det lika gärna va. De spelade några km bort, men vi orkade inte åka dit utan satt hemma och drack bärs och jammade i stället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 170
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

nått riktigt bra som Sham 69 eller stiff little fingers, lite gammla klassiska grupper.

Spelar inte Sham 69 runtomkring i Sverige typ nu?

Sham spelar (spelade?) i Göteborg tror jag det var snart (nyss?). Fast det är utan Jimmy Pursey, så då kan det lika gärna va. De spelade några km bort, men vi orkade inte åka dit utan satt hemma och drack bärs och jammade i stället.

snart eller nyss? måste blitt ett par bärs 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Sham 69 har ju precis släppt en platta med ny sångare eftersom Jimmy inte ville turnera, så det är väl bara gitarristen kvar tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är sångspåret till sixtis käng låt klart. blev tok bra tycker jag!

ska bara mixa och ev. lägga om nån gitarr, så är det klart. senast måndag em. vill jag ha bidragen så lägger jag upp dem på måndag kväll.

så har ni inte börjat är det bäst att sätta igång! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

kan nog bli ca 20 bidrag om det kommer in några till. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

bumpar denna i fall någon missat att det snart är försent att delta!

Link to comment
Dela på andra sajter

då gäller det bara att få kärring och ungar i säng så man kan göra slutmixen i lugn och ro. :rolleyes:

det är 15 bidrag för tillfället, får se hur många som kommer nu på slutet, saknar en del bidrag, ni som inte skickat in tar och gör det snarast!

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

då gäller det bara att få kärring och ungar i säng så man kan göra slutmixen i lugn och ro. 😱

det är 15 bidrag för tillfället, får se hur många som kommer nu på slutet, saknar en del bidrag, ni som inte skickat in tar och gör det snarast!

Mixa inte för mycket bara, ju mer mixat ju mindre punkigt? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

då gäller det bara att få kärring och ungar i säng så man kan göra slutmixen i lugn och ro. 😱

det är 15 bidrag för tillfället, får se hur många som kommer nu på slutet, saknar en del bidrag, ni som inte skickat in tar och gör det snarast!

Mixa inte för mycket bara, ju mer mixat ju mindre punkigt? 😄

Beror ju helt klart på hur man mixar;)

Det handlar om känsla när man mixar punk

Hörde nyss mitt å sixties bidrag det är äkta rakt igenom=]

Redigerat av Manipulation
Link to comment
Dela på andra sajter

vissa personer har inte lärt sig almenackan och trodde det var onsdag som gällde för bidrags inskickningen. 😱 , men har lovat att få in bidraget till måndag eftermiddag så se till att alla skickar in dem före 18.00 måndag 4 feb. för att vara med. eller maila/pm.a om det är på g strax efter den utsatta tiden så väntar jag några minuter 🙂

tror vi är uppe i 19 bidrag nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

inväntar de sista bidragen, så försöker jag lägga upp dem i kväll. i en ny röstningstråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

vissa personer har inte lärt sig almenackan och trodde det var onsdag som gällde för bidrags inskickningen. :rolleyes: , men har lovat att få in bidraget till måndag eftermiddag så se till att alla skickar in dem före 18.00 måndag 4 feb. för att vara med. eller maila/pm.a om det är på g strax efter den utsatta tiden så väntar jag några minuter :rolleyes:

tror vi är uppe i 19 bidrag nu.

Min almenacka säger att den 4:e är en måndag iof.

Då är "Senast den 4:e" enligt min tidsuppfattning fram tills det att det blir den 5:e

Alltså Måndagen den 4:e innan klockan slår 00:00

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, fuck it! Upp med låtarna nu så man kan få börja dricka folköl någon gång! 😉

Instämmer!

Det är inte punk att vänta till imorgon bara för att man råkat skriva fel datum. 😎

Jag kan ta en lite historia ur verkligheten så länge.

Det var i Malmö på tidiga 80-talet.

Jag och killarna i mitt band var på MSU-fest :rolleyes: (ölen var billig och man fick köpa fast man inte var 18) när vi fick reda på att danskarna Disneyland After Dark och Sort Sol som spelade på på Fredmans. Bara 100 meter bort från Moderaternas kansli.

Vi sprang bort till Fredmans, betalade inträdesbiljetten och gick in.

Det var paus och Sort Sol hade redan spelat men deras instrument stod kvar på scen. Sagt och gjort gick vi upp på scen och drog igång våra poplåtar men med dist.

Jag behöver kanske inte tala om att vi var rätt packade, men punkarna dansade som besatta.

Det tog mig tre låtar att upptäcka att basisten i Sort Sol var vänsterhänt. Med andra ord hade jag alltså inte spelat en ton rätt på hela tiden. :rolleyes:

Men va fan ingen annan hörde ju heller det. Och det blev ju punk 🥰

Och nu över till sixties och omröstningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

har precis döpt om alla låtar och kollar att jag inte missat någon, så ca 10 minuter så kan allfå lyssna på bidragen, det blev 24 st om nån undrar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...