Jump to content
Annons

Den 3.e Anual Studio forum punkfestival,


sixties

Recommended Posts

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 170
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Sham 69 har ju precis släppt en ny platta fast med annan sångare.

Visst är Toy dolls punk, dom hade jag glömt, lyssnade mycket på första plattan på 80-talet. Olga är ju jävlgt bra på gitarr även om hans sång röst kanske inte är den bästa.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte riktigt punk (?) men skivan har snurrat flitigt i ipoden i höst

http://www.youtube.com/watch?v=Q-VFTu8lsC4

Kanske inte musikaliskt men johnny Rotten är ju alltid punk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är detta i samarbete med kontrollrummet? för jag hittar ingen info där.

ska försöka få ihop 2 låtar, en på svenska faktiskt, det var ändå den svenska punken som la grunden för mitt intresse av genren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är detta i samarbete med kontrollrummet? för jag hittar ingen info där.

ska försöka få ihop 2 låtar, en på svenska faktiskt, det var ändå den svenska punken som la grunden för mitt intresse av genren.

jag skrev en likadan tråd på kontrollrummet, men fick ingen respons där så jag har inte orkat göra så mycket där mer än att länka till denna tråd men alla är välkommna att vara med.

Link to comment
Dela på andra sajter

lite film tips:

den som är intresserad av den amerikanska hardcore scenen på 80-talet bör se denna film, bra live klipp med massor av band och intervjuer:

en annan bra film är punks not dead, också mycket bra intervjuer med både gammla hjältar och nyare förmågor, och musik förstås:

filmen om Crass är också väldigt intressant med mest intervjuer, och några klipp med live material.

Filmen om Joe Strummer är också mycket sevärd

också jobbar ni väl på med era bidrag!!

Link to comment
Dela på andra sajter

lite mer inspiration:

Engelsk 80-tals punk mm:

Animals egna tankar om uppträdandet:

"It was pissing hard with rain and I got a phone call from JB saying that Metallica would like me to go and sing ‘So What’ with them at Wembley, my reply was “who the fuck are they and I’ve got to work on my fucking car.” JB phoned back later and said “look these blokes are are fuckin big band, I think you should do it”. Seeing as I had not been on stage for four years I couldn’t remember the words to ‘So What’. So I had to learn them again as JB drove me up there, mostly on the central reservation as I remember, we were late.

As I waited on the edge of the stage waiting to go on it suddenly dawned on me I was just about to stand in front of 10,000 punters who didn’t know me from Adam and sing a song that I couldn’t fucking remember… all that kept running through my head was RUN you silly old fucker."

Link to comment
Dela på andra sajter

kul att lite fler än mig skriver här i tråden.

det är ju fortfarande gott om tid att göra sina bidrag och det går ju alltid att sammarbeta om man inte kan/vill göra allt själv.

så jobba på alla så det blir riktigt många trevliga bidrag. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för hjälpen sixties 😆

För övrigt så är 4e februari en måndag (står söndag i första posten). Jag har koll för jag fyller år den 3e (söndag) 🙂

Det passar egentligen rätt bra för jag lägger nog upp bidragen på måndagen efter jobbet, så se till att skicka in era senast på måndagen!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Var hittar man bidragen till tidigare punkfestivaler, hittar inget, är de borta?

de brukar läggas upp hos någon som har möjlighet att låta folk ladda hem låtarna från sin hemsida och för modligen är de bort tagna, för det var ju ca 1 år sedan som senaste festivalen var.

men jag tror jag har alla låtar kvar om du är intresserad så kan jag lägga upp dem så du kan tanka hem dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Link to comment
Dela på andra sajter

Var hittar man bidragen till tidigare punkfestivaler, hittar inget, är de borta?

de brukar läggas upp hos någon som har möjlighet att låta folk ladda hem låtarna från sin hemsida och för modligen är de bort tagna, för det var ju ca 1 år sedan som senaste festivalen var.

men jag tror jag har alla låtar kvar om du är intresserad så kan jag lägga upp dem så du kan tanka hem dem.

Ah okej, nä det behövs inte, var bara lite nyfiken på 'nivån', jag skickar in mitt bidrag i morgon, hur många har kommit in?

Link to comment
Dela på andra sajter

det har väl kommit in 4-5 bidrag tror jag och mina är inte klara än.

kolla här om du vill höra förr förra årets vinnare: Goldcrush: llong faces

själv blev jag 2:a med min låt "kapitalet utan moral" som du kan höra om du klickar på min myspace länk nedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

det har väl kommit in 4-5 bidrag tror jag och mina är inte klara än.

kolla här om du vill höra förr förra årets vinnare: Goldcrush: llong faces

själv blev jag 2:a med min låt "kapitalet utan moral" som du kan höra om du klickar på min myspace länk nedan.

Oj de var bra 🙂

Redigerat av flabb
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska börja slipa på lite ska-punk! Men det är svårt att lägga sång på spektaklet, antar att det inte får rimma lika smörigt i punk som i reggae :-) Svårt det här!

bra! kul! så får du en lite annorlunda låt till din platta!

fast jag hoppas det kommer in nått bidrag i stil med clash punk/reggeae låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu beslutat mig för att inte delta..förmycke jobb förlite tid

Ska spela in med mitt andra band i häljen. Så måste lägga ner lite tid på det.

Men kan ju lägga upp någon låt från den inspelningen som är utom tävlan eftersom det ska vara till vår demo.

Deremot så kan jag lägga in något sång spår, om någon sulle vilja ha en mörk HC stämma.

Redigerat av Manipulation
Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu beslutat mig för att inte delta..förmycke jobb förlite tid

Ska spela in med mitt andra band i häljen. Så måste lägga ner lite tid på det.

Men kan ju lägga upp någon låt från den inspelningen som är utom tävlan eftersom det ska vara till vår demo.

Deremot så kan jag lägga in något sång spår, om någon sulle vilja ha en mörk HC stämma.

varför delta utom tävlan? klart du ska ha med nån låt i festivalen!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...