Jump to content
Annons

Införa åldersgräns på forumet?


Light Head

Recommended Posts

När låtarna går igenom processen för godkännande så är det STOP om trådskaparen inte ger en skaplig beskrivning vad han/hon vill få feedback på etc- Det behöves inga ytterligare mallar för det utan kan skötas helt subjektivt. Om det inte duger så går det helt sonika ett svar till den som lagt upp att komplettering behövs, basta!"
Jag tror snarare på Olsbergs linje: Håller folk sig till reglerna och är tydliga i rubriker och trådar så skulle forumet upplevas som både trevligare och mer lärorikt.

Här tycker jag att ett bra förslag påvisas och något konkret som kan föra diskussionen framåt. Jag står bakom dessa två påståenden och tror de tillsammans kan utveckla demoavdelningen.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 115
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Varje medlem skall endast kunna betygsätta en gång genom att trycka på en plus- eller minusknapp som finns ovanför varje inlägg och genererar +/- 0,1(?) per betygsättning och man skall inte kunna betygsätta sina egna inlägg 😄.

så allt man håller med om kommer man ge +

allt man inte håller med om kommer man ge -

man kommer inte bry sig om hur bra eller dåligt egentligen är

men den intressanta frågan är ju: vad ska man ha detta till då?

vad tillför detta?

hade förstått om du hade velat att vissa dåliga inlägg under en viss nivå raderades men det var väl inte din tanke?

Q1: Vad skall man ha detta till?

A1: Som jag tidigare skrev: På detta sätt får man feedback på det som skrivs och är det ett speciellt inlägg som är mer relevant/hjälpsamt/bra/dåligt/felaktigt får man reda på det genom betyget. + betyg är bra, - betyg är dåligt, 0 (noll) är neutralt. Om det skall finnas någon undre respektive övre gräns för betyget låter jag vara osagt.

Q2: Vad tillför detta?

A2: Är det någon som ger ett för andra bra svar premieras detta genom att andra användare betygsätter possitivt. Är ett svar på något sätt dåligt ger användaren som tycker detta ett negativt betyg. Min tanke var att den som skriver ett svar kanske tänker efter en gång extra innan man postar ett ogenomtänkt eller för vald tråd irrelevant inlägg. Min förhoppning är att kvalitén höjs i slutändan för alla användare, dels genom att man kan ge frågeställaren ett betyg och dels att man kan se vad andra tyckte om alla svar på den ursprungliga frågan. Förhoppningsvis är det ett eller flera svar man kan läsa direkt med högt betyg och från detta bilda sig en egen uppfattning om vad som anses relevant. Svar med lågt betyg är inte relevanta om man inte vill göra en djupdykning i frågan. Detta kommer att spara tid och förhoppningsvis öka intresset för att göra något bra för sina medmänniskor, vilket jag antar är en av anledningarna till varför ett forum existerar.

Q3: hade förstått om du hade velat att vissa dåliga inlägg under en viss nivå raderades men det var väl inte din tanke?

A3: Dåliga svar får förhoppningsvis ett dåligt betyg och jag kan välja att inte lägga tid/energi på att läsa dessa om jag inte vill. Den som gett ett dåligt svar får veta det genom ett lågt betyg och kan förbättra sig om viljan finns.

Kul med lite feedback! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

åldersgräns eller ålderskategorisering, , det första kändes lite lättare att förstå..

Maijken, har du ngt emot tråden i sig? Jag är inte helt säker men jag tror jag hade en underrubrik oxo, innan tråden blev flyttad fram och tillbaka.Möjligt att jag glömde det, men brukar försöka vara tydlig där oxo.

Forumregel 5, syftar enligt mig till att hjälpa den som postar att få bättre och fler svar, eller?

En slutsats hittills:

M.a.o. Fler moderatorer och hårdare krav på att man följer reglerna?! T.ex. att man fyller i allt som skall fyllas i när man postar en låt?!

Redigerat av Light Head
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Nåt som man kommer underfund med när man får några år på nacken det är att saker går igen. Dejavu, ni vet som en annan Fantomen (den vandrande vålnaden som inte har en hund utan en bergsvarg och en kort polare som heter Guran).

Kvalité brukar bestå som regel och det visar sig ju först efter ett visst antal år vad som kvalar in. Jazz, Blues och Klassisk musik brukar ju av nån märklig anledning alltid finnas där bland det som består/går igen, andra musikstilar kommer och går.

Om man ser på det från det perspektivet så borde ju ingen under 45 få tycka nåt om musik överhuvudtaget 😄 . Men jag som är född 1953 är inte så förtjust i Jazz, Blues och Klassisk musik jag gillar modernare tag så det blir lite rörigt.

Kort sagt, musik kan man nog bara ha en åsikt om och så värst objektivt kan det nog aldrig bli det blir nog mest tycka och tänka och då spelar nog inte ålder in överhuvudtaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Betygsätta folk? Vilken tidsålder lever vi i?

tidsåldern då idol å dokusåpor regerar

Jag tror snarare på Olsbergs linje: Håller folk sig till reglerna och är tydliga i rubriker och trådar så skulle forumet upplevas som både trevligare och mer lärorikt.

varför gör dom inte det...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Forumregel 5, syftar enligt mig till att hjälpa den som postar att få bättre och fler svar, eller?

Nej, det är en forumregel och inte något tips för att få bättre svar. Lika lite som någon annan av forumreglerna är generella tips. Däremot utesluter inte det ena det andra. Anledningen till att regeln finns är att alla ska veta vad en tråd handlar om innan de klickar sig in på den. Annars skulle hälften av trådarna på forumet heta "HJÄLP!!!!!" "Shit vad coolt, kolla det här" och "Skitabra hemsida"

Minst 50% av Björns jobb som administratör här på forumet går ut på att döpa om och flytta trådar. Rätta mig gärna om jag har fel Björn.

Redigerat av Majken
Link to comment
Dela på andra sajter

Mollin (oregistrerad)
En slutsats hittills:

M.a.o. Fler moderatorer och hårdare krav på att man följer reglerna?! T.ex. att man fyller i allt som skall fyllas i när man postar en låt?!

Word!

Link to comment
Dela på andra sajter

Plus/minus-systemet påminner om karma-funktionen hos "det andra" forumet...och jag ogillar det starkt! Folk dissar helt enkelt människor de inte gillar, osv istället för att använda funktionen vettigt.

EDIT: det var ett tag sedan jag var där, så saker och ting kan ha ändrats...

Jag hoppas och tror att detta inte är ett verkligt problem, tanken är att betygsystemet skall vara ett hjälpmedel och inte ett stjälpmedel. Om folk missbrukar systemet finns det mycket riktigt ingen nytta med ett betygsystem och vill man spinna vidare kan man ju fråga sig vad för nyttig information man får via ett forum om användarna inte ens klarar av att ge betyg enligt konstens alla regler... 😄

Som påpekats i andra inlägg är det givetvis viktigt att alla användare följer de regler som finns för att så många som möjligt skall ha glädje av detta forum 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med lite feedback! 🙂

din grundtanke är bra men betygsättningen kommer inte ske på ett sånt sätt att "bra" inlägg får höga poäng å "dåliga" får låga

bakom anonymiteten kommer man istället dissa det man inte håller med om å hissa det som bekräftar ens egen åsikt

kika in i nån tråd som handlar om monitorer tex 😄

här blandas fakta med rent nonsens

hur många tror du skulle ge ett + till någon där som säger något man själv inte tycker, även om det är hur välargumenterat, underbyggt å förklarat som helst?

dessutom kan ett bra inlägg för A vara ett dåligt inlägg för B

så hur ska B kunna lita på betyget som A gett?

Link to comment
Dela på andra sajter

Betygsätta folk? Vilken tidsålder lever vi i?

Tanken är inte att man skall betygsätta folk utan folks inlägg. Hur man väljer att presentera betygen är valfritt. Siffror, ledsen till jätteglad mun, bokstäver eller vad man nu önskar spelar för mig personligen ingen roll om det nu blir ett betygsystem 😄

Drar ett kort teoretiskt exempel: Låt säga att jag bidragit med en demolåt som jag skulle vilja ha feedback på. För att få så bra feedback som möjligt måste jag vara tydlig med att poängtera exakt vad det är jag vill ha feedback på. Är gitarrerna för höga? Hur är ljudbilden? Ligger sången verkligen i centrum? Tycker ni att virveltrumman låter burkigt?

Ger jag ingen tydlig frågeställning får jag inget betyg eller ett negativt betyg från alla användare som tycker så och väljer att trycka på minus. De som svarar att de inte gillar låten tillför mig inget, därför ger jag ett negativt betyg till de liksom alla andra som också tycker så. Den som svarar på om gitarren är för hög, hur ljudbilden är, om sången ligger i centrum och tycker till om virveltrumman får ett possivit betyg av mig och alla andra som tycker så och väljer att trycka på pluss.

Ett annat teoretiskt exempel: Jag vill veta vilket FireWire-ljudkort ni rekomenderar i prisklassen 1000-2000kr som har minst 2st MIC-ingårnar och minst 2st XLR-utgångar?

Den som svarar att FW-ljudkort suuuuuuuuger och påstår att USB är såååååå mycket bättre får ett negativt betyg av mig och alla andra som också tycker så eftersom denne varken motiverade varför FireWire suger eller gav mig någon vidare information om varför ett USB ljudkort är bättre. Den som faktiskt kan motivera varför han/hon/den/det rekomenderar ett FW-ljudkort som passar efterfrågad prisbild och krav får ett possivit betyg av både mig och andra användare som läser och betygsätter både frågeställningen och svaren efter tycke och smak. Vill man inte betygsätta så gör man helt enkelt inte det och påverkar heller ingen eller något.

Om nu någon annan användare också vill ha ett FireWire-ljudkort med samma specifikationer kan denne söka ut och gå in i tråden och titta på betygen andra användare satt för att snabbt se vilket/vilka svar som var relevanta för andra (högt betyg) och därmed snabbt bilda sig en uppfattning om tidigare resultat. Fiffigt va! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med lite feedback! 🙂

din grundtanke är bra men betygsättningen kommer inte ske på ett sånt sätt att "bra" inlägg får höga poäng å "dåliga" får låga

bakom anonymiteten kommer man istället dissa det man inte håller med om å hissa det som bekräftar ens egen åsikt

kika in i nån tråd som handlar om monitorer tex 😄

här blandas fakta med rent nonsens

hur många tror du skulle ge ett + till någon där som säger något man själv inte tycker, även om det är hur välargumenterat, underbyggt å förklarat som helst?

dessutom kan ett bra inlägg för A vara ett dåligt inlägg för B

så hur ska B kunna lita på betyget som A gett?

Anledningen till varför man använder ett forum är väl för att man vill veta vad andra tycker om saker och ting eller för att hämta kunskap. Ett betygsystem ger snabbt ett svar på vad andra tycker och om "kunskapen" som förmedlas i varje inlägg anses relavant för gemene man eller inte.

Precis som du skriver är det väldigt svårt att få en "allmän sanning" för allt beror på hurvida något är relevant för var och en och detta beror ju på vad var och en tycker och tänker. Vad som är "rätt" eller "fel" är väldigt svårt att avgöra eftersom det är inviduellt. Men, precis som med demokrati är det den stora massan som slutligen ger ett svar på "vad alla andra" tycker och det skall förhoppningsvis inte påverkas av enskillda individers betyg i det betygsystem jag föreslår. Kanske har jag rätt, kanske fel...

Återigen, betygsystemet är tänkt som ett hjälpmedel, inte ett stjälpmedel 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kasta inte sten i glashus förresten:
Kräva att ALLA följer de forumregler och den moral som gäller
Forumregel 5 : Sätt tydliga rubriker

När du startar en ny tråd, ge den en lättförståelig och tydlig rubrik som beskriver innehållet på ett konkret sätt. Använd också rätt avdelning för tråden. Med tydlig rubrik ökar du chansen att fler läser tråden och kan därmed få både fler och bättre svar!

Att skriva "åldersgräns" i rubriken var enbart för att någon skulle börja tänka och eller reagera så att andra börjar tänka. Det kallas för att aktivera andra...

lol va klockrent Majken!!!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var som sagt bara ett försök att få igång de små och uppenbarligen få grå celler som finns där ute... Jag vill ha ett bättre forum, många andra med mig! Vi är en del av hur forumet faktiskt är, och vi kan påverka rätt mycket. I dag så finns det så förbannat många som inte förstår att de skall följa vissa regler och de är totalt ointresserade av att varken läsa eller acceptera reglerna.

Det var ett bra förslag från mr. Kuyriakin tycker jag.

Det är ingen som kommer att bli "sämre" för att man hamnar i en viss kategori. Man vet bara lite mer om sig själv. Kan tänka mig att den lite mer skarpsinnige anar att jag tycker att man borde ha betyg redan på dagis??

Blir man sämre på att uppföra sig och följa givna regler om man får en 1'a i uppförande? Jag är övertygad om att man blir sämre om man inte vet att man förtjänar en 1'a och att ingen talar om detta och inte får ge råd/tips och stöd.

M.a.o. så är det jäkligt korkat att INTE skriva någon kommentar på en låt när man tycker det är något dåligt. Hur tusan skall jag veta att det är för mycket diskant på HH om ingen berättar det?!?!?

Tack AndyPandy för ditt stöd!!

EDIT: Det är många som inte fattar hur jäkla lite det spelar roll hur gammal man är, utan att man hittar ett sätt där det är enklare att ge rätt feedback. Ibland blir det lite tråkig stämning i en låt, bara för att någon varit kritisk och väldigt rakt på s.a.s eftersom personen som gjort musiken är nybörjare och andra känner som sin uppgift att försvara personen...

Åldersindelningen var bara ett exempel. Och det finns mängder med sätt att hamna i rätt fack vid rätt tillfälle, allt för att det skall fungera bättre för alla.

Jag är faktiskt rätt trött på att ladda ner låtar som är i väldigt dåligt skick och dessutom inte få skriva det, för att någon hetsporre försvarar låtskrivaren.

Visst förstår man att du vill väl, även om förslagen kan tyckas drastiska och fel.

Men jag tror att det handlar mycket om den attityd folk har när de kommenterar en låt. De kanske vill tipsa låtskaparen om att ljudet var ganska bullrigt och mixen hade dålig balans men så låter de oavsiktligt suriga och gnällande.

Jag tycker det bästa vore om man alltid började med att kommentera något som var bra (även om det kanske knappt var något, men det är såklart relativt) och sedan berätta vad man tycker skulle kunna vara till förbättring. Tips på hur man kan gå tillväga för att få ljudet klarare tex. Alltså inte bara klaga på vad som var dåligt utan även ge förslag på hur det kan lösas.

Alltså:

1. Först positiv kritik och ev. beröm

2. Kommentarer om konstruktiva ideér till förbättringar (Men på ett positivt sätt)

(Som jag nu gjorde i detta inlägg 😛 )

På så sätt tror jag att det skulle bli en trevligare stämning och mer givande för de flesta.

/Memphis

Det kallas väl för att vara diplomatisk. Håller med Memphis.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med lite feedback! 🙂

din grundtanke är bra men betygsättningen kommer inte ske på ett sånt sätt att "bra" inlägg får höga poäng å "dåliga" får låga

bakom anonymiteten kommer man istället dissa det man inte håller med om å hissa det som bekräftar ens egen åsikt

kika in i nån tråd som handlar om monitorer tex 😛

här blandas fakta med rent nonsens

hur många tror du skulle ge ett + till någon där som säger något man själv inte tycker, även om det är hur välargumenterat, underbyggt å förklarat som helst?

dessutom kan ett bra inlägg för A vara ett dåligt inlägg för B

så hur ska B kunna lita på betyget som A gett?

Faktum är att det går, man kan skapa "kluster" som gör att jag bara ser röster från folk som har röstat likt mej på andra inlägg. Det funkar läskigt bra, går att förutsäga nästan precis vad nån kommer tycka om något, men frågan är vart man vill komma med ett sånt system.

Link to comment
Dela på andra sajter

Betygsätta folk? Vilken tidsålder lever vi i?

Tanken är inte att man skall betygsätta folk utan folks inlägg. Hur man väljer att presentera betygen är valfritt. Siffror, ledsen till jätteglad mun, bokstäver eller vad man nu önskar spelar för mig personligen ingen roll om det nu blir ett betygsystem 😛

Drar ett kort teoretiskt exempel: Låt säga att jag bidragit med en demolåt som jag skulle vilja ha feedback på. För att få så bra feedback som möjligt måste jag vara tydlig med att poängtera exakt vad det är jag vill ha feedback på. Är gitarrerna för höga? Hur är ljudbilden? Ligger sången verkligen i centrum? Tycker ni att virveltrumman låter burkigt?

Ger jag ingen tydlig frågeställning får jag inget betyg eller ett negativt betyg från alla användare som tycker så och väljer att trycka på minus. De som svarar att de inte gillar låten tillför mig inget, därför ger jag ett negativt betyg till de liksom alla andra som också tycker så. Den som svarar på om gitarren är för hög, hur ljudbilden är, om sången ligger i centrum och tycker till om virveltrumman får ett possivit betyg av mig och alla andra som tycker så och väljer att trycka på pluss.

Ett annat teoretiskt exempel: Jag vill veta vilket FireWire-ljudkort ni rekomenderar i prisklassen 1000-2000kr som har minst 2st MIC-ingårnar och minst 2st XLR-utgångar?

Den som svarar att FW-ljudkort suuuuuuuuger och påstår att USB är såååååå mycket bättre får ett negativt betyg av mig och alla andra som också tycker så eftersom denne varken motiverade varför FireWire suger eller gav mig någon vidare information om varför ett USB ljudkort är bättre. Den som faktiskt kan motivera varför han/hon/den/det rekomenderar ett FW-ljudkort som passar efterfrågad prisbild och krav får ett possivit betyg av både mig och andra användare som läser och betygsätter både frågeställningen och svaren efter tycke och smak. Vill man inte betygsätta så gör man helt enkelt inte det och påverkar heller ingen eller något.

Om nu någon annan användare också vill ha ett FireWire-ljudkort med samma specifikationer kan denne söka ut och gå in i tråden och titta på betygen andra användare satt för att snabbt se vilket/vilka svar som var relevanta för andra (högt betyg) och därmed snabbt bilda sig en uppfattning om tidigare resultat. Fiffigt va! 🙂

Det finns ett enklare sätt än att betygsätta betygsättaren/kritikern/den som inte tillför något konstruktivt till din fråga/demo osv - läs inte dennes inlägg. I alla forum gäller det väl att hitta det väsentliga i kaoset som pågår?

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

😛

Aktivera andra förresten, jag skulle snarare kalla det "skapa uppmärksamhet kring person"...något Lighthead verkar ha en förkärlek för. 🙂

Höll precis på att tappa kontrollen och skriva "F**k off"... Tog nog åt mig lite och tyckte det var tråkigt om någon uppfattar mig som om jag vill stå i rampljuset. Själv vill jag ju bara vara aktiv och skapa något, över allt, och jag bjuder på att det ofta går att angripa Light Head.

Redigerat av Light Head
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju rätt mycket turbulens kring demoavdelningen, och i trådarna fortsätter det.. Det blir t.o.m. rätt stökigt i vissa trådar.

Jag upplever det som om det finns 3-4 olika kategorier av "hjälpande kritiker".

100% seriös och ser inte mellan fingrarna när det gäller erfaren eller nybörjare. Krusar ingen.

100% seriös men tar störst hänsyn till om man är ung och nybörjare och säger inte sanningen

100% inriktad på sin egna personliga musiksmak och ser detta som någon form av "kunskap". Hjälper bara sig själv.

100% välvillig och skriver inget annat än "cool låt", "bra jobbat" o.dyl. verkar vara okunnig.

Åldersgräns, eller snarare ålderskategorisering skulle kanske kunna hjälpa alla att hjälpa mer och bättre? Den som postar en demolåt hamnar i facket 0-20 21-30 31-40 41-50 51-60 61-70 o.s.v. Eller om det funkar bättre med nybörjare respektive erfaren?

Bra eller dåligt? Funktionellt eller blir du bara irriterad på förslaget?

Detta var nog den mest korkade idé du kommit med hittills, Light Head. Ska jag hamna i en "sämre" kategori än Ulf 35 som just köpt sig sitt första munspel, bara för jag är 20? Kan vi inte börja dela upp efter etnicitet också, det vet ju alla att afrikaner har rytmen i blodet?

Nej detta var bara larvigt. Nybörjare finns i alla åldrar, och "proffs" finns också i alla åldrar, eller åtminstone alla de åldersspann du föreslog.

Jag tror inte att han menade att kategorin 0-20 är sämre än någon annan kategori bara det att man som användare ska kunna ta det i aktning när man svarar. Men jag tycker inte om idén heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

100% inriktad på sin egna personliga musiksmak och ser detta som någon form av "kunskap". Hjälper bara sig själv.

men frågan är... varför skall man sitta och lyssna på musik som inte alls tilltalar lyssnaren ? då försvinner jhu hela ideén... visst det är bara en handfull som faktiskt är "proffisonella". men det är väll endå därför forumen finns ??...

Tror du har lite för mycket fritid... 😛

Det finns ju de som är genuint intresserade av musik, t.ex...... Som har vuxit ifrån problemet med att man "tillhör" en kategori. Själv är jag glad syntare som mer än gärna lyssnar på jazz och punk, eller death metal.

Snälla, Light Head, säg att jag ser i syne - för visst sa du inte precis att människor som är intresserade av vissa genres inte kan vara 'genuint intresserade av musik'? Det är jättesjyssst att du har vuxit ifrån det "problemet", kul för dig, men du kan ju inte på fullaste allvar att man är en större musikälskare bara för att man 'mer än gärna" lyssnar på till exempel jazz om man från början är synthare?

Det är såna här grejer som gör att man absolut inte kan ta dina förslag seriöst. Tyvärr.

EDIT: God jul förresten. Var har ni tomtelvorna?

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Faktum är att det går, man kan skapa "kluster" som gör att jag bara ser röster från folk som har röstat likt mej på andra inlägg. Det funkar läskigt bra, går att förutsäga nästan precis vad nån kommer tycka om något, men frågan är vart man vill komma med ett sånt system.

vill man bara se det man redan vet/tycker/ser?

men visst, kanske kan funka bättre

din fråga är dock viktig: den praktiska effekten, vad vill man uppnå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis som du skriver är det väldigt svårt att få en "allmän sanning" för allt beror på hurvida något är relevant för var och en och detta beror ju på vad var och en tycker och tänker. Vad som är "rätt" eller "fel" är väldigt svårt att avgöra eftersom det är inviduellt.

och ibland är det inte alls individuellt

rent teoretiskt kan tio uttala sig om något å nio ha fel

den som har rätt kommer få nio -

men det är ren teori

skulle du förresten sätta + eller - på mina inlägg här?

å hur skulle jag bedöma dina tror du? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Overkill, du kan vara lugn för du har inte uppfattat mig rätt!

Om du inte förstår min förklaring nedan så lägger vi ner den, ok?

"Genuint intresserad av musik",, mitt intresse för musik spänner alltså över olika genre och jag känner mig inte speciellt låst vid någon kategori. Givetvis kan dock jag mest om syntmusik...

Men off the record, så tror jag att det är bättre att vara mer öppen än att vara mindra öppen för andra musikstilar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Overkill, du kan vara lugn för du har inte uppfattat mig rätt!

Om du inte förstår min förklaring nedan så lägger vi ner den, ok?

"Genuint intresserad av musik",, mitt intresse för musik spänner alltså över olika genre och jag känner mig inte speciellt låst vid någon kategori. Givetvis kan dock jag mest om syntmusik...

Men off the record, så tror jag att det är bättre att vara mer öppen än att vara mindra öppen för andra musikstilar.

För att vara någorlunda innovativ krävs någon sorts genreblandning. Som flera har påpekat tidigare ligger det ju även lite ansvar på kritikern: är man metalsnubbe och extremt trång när det gäller musik kanske man inte ska ge kritik på en bitpop-låt ("vart har du dubbelkaggarna?") - vilket man å andra sidan inte gör då. 😛

Annars gillade jag idéen fler moderatorer och hårdare krav på att man ska fylla i informationen, plus då kanske ne till ruta med vad man vill ha kritik på. Fler moderatorer kan även bidra till att godkänningsprocessen skyndas på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle man inte kunna lämna all sån information i sin medlemsprofil?

Det är skönt att vara så opåverkad som möjligt när man lyssnar på musik.

Möjligen skulle någon form av ytterligare kategoriindelning fungera. Dock tycker jag inte att åldern är intressant. Många hälften så unga (gamla!?) som mej spelar ju mej av banan i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...