Jump to content
Annons

hej kan någon göra en electro bass eller några


yobare

Recommended Posts

om någon kunde göra några electro bass typ som global deejays med nexus eller något sen lägga upp en länk problemet är bara det att jag andvänder FL studio 4.5 men det ska nog funka men om någon kunde göra någon bassslinga till mig 🙂 puss o kram

Redigerat av yobare
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inse att inge vill hjälpa dig längre.. 🙂😠

men om någon kunde göra någon bassslinga till mig

Det vore ju bra att veta i vilken tonart du isåfall vill ha den och vilka ackord den skall följa ?.

Och ifall den ska gå i synkop eller i trioler ?

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var en av det mest idiotiska trådar jag sett på detta forum.. Och jag har ju varit här snart 4 år 😠.. Trodde forumstartaren verkligen att nån skulle göra hans jobb som han skulle ta kredit för sen??? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

eh shit asså snacka om roligt folk får inte ens hjälp tackar kanske finns någon annan som ställer upp...

Jag håller inte på denna stil av musik, utan kan bara prata utifrån verkligheten. Här på forumet finns både amatörer och proffs. Om du vill att någon skall göra ditt basljud så ställer säkert någon upp. Bara att fråga hur mycket dom vill ha för det ju. Att göra ett ljud är lika mycket ett jobb som att spela in en gitarr. Då jag inte håller på med synthar själv utan har fokuserat på andra saker så skulle jag anställa någon ifall det var ett speciellt ljud jag ville ha till en produktion. Att be någon göra det gratis är bara att nedvärdera folks yrkesskicklighet. Om nån erbjuder sig är det en annan sak.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

DJag skulle rekommendera någon sample-cd från Vipzone, Loopmasters eller Vengeance. På deras sample-cd:s finns det både rhode, trummsamplingar och säkert några basgångar.

Sök lite på Google så hittar du säkert många andra producenter av samplingar utöver de tre som jag precis nämnt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man lär sig väldigt mycket på att lyssna på hur andra har gjort och börja med att härma det. Efter ett tag märker man hur det är uppbyggt och kan skapa egna prylar utifrån det man har lärt sig. Det är dessutom enormt mycket mer utvecklande och tillfredställande att skapa själv än att få allt serverat genom andras jobb. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Man lär sig väldigt mycket på att lyssna på hur andra har gjort och börja med att härma det. Efter ett tag märker man hur det är uppbyggt och kan skapa egna prylar utifrån det man har lärt sig. Det är dessutom enormt mycket mer utvecklande och tillfredställande att skapa själv än att få allt serverat genom andras jobb. 😊

Så sant även om kanske inte alla håller med/förstår det. Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet då'rå'va.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite litteratur har väl sällan skadat:

https://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_/105-783...amp;x=0&y=0

Jag har inte läst just någon av de böckerna själv men jag har böcker om mycket annat när det gäller musik och jag tycker att det har varit till stor hjälp i många fall. Självfallet ersätter inte böcker eller teoretiska kunskaper "real life experience" osv.. Det kan i alla fall vara bra att läsa på lite för att få en god grund att stå på.

Link to comment
Dela på andra sajter

jo typ vill ha en bass flp på ett bas ljud bara skulle vilja ha cascada pitched bass flp och typ global deejays flp skulle vara as nice 🙂 men tror ingen pallar göra en hahaha....

dom lackar på mig 🙂😱

Det är nog snarare så, att folk främst vill göra musik åt sig själva och inte lägga ner en massa jobb på något för att sedan inte använda det i sina egna låtar - och de som kan och vill göra den sortens musik, blir förmodligen dessutom irriterade på att du tjatar om att de ska göra något sådant åt dig för att du inte pallar själv. Det är ju inte någon annans fel att du är för lat för att sätta dig in i hur man gör - men dina inlägg ger intrycket att du tycker att det är någon annans skyldighet att ge dig en massa saker utan att du anstränger dig själv... 😊

Börja pilla med att göra det själv i stället för att förvänta dig att andra ska göra jobbet åt dig, så upptäcker du nog hur mycket roligare det blir om man gör något helt eget. 🙂

Om du vill göra en låt tillsammans med någon annan, så kan du kanske i stället lägga ett inlägg under "Samarbeten" och se om någon nappar.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

du har rätt claes jag måste göra lite själv också men skulle verkligen vilja ha en flp på en global deejay bass 😱 eller cascada asså fattar inte hur man gör en cascada bass tex asså har provat pitcha asså går in i edit events pitch och så är det något annat cascada andvänder för den basen mer en pitch som gör den så skum 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! använd 3Osc i FL, sen är det bara å lägga på diverse effekter!

lycka till!

om någon kunde göra några electro bass typ som global deejays med nexus eller något sen lägga upp en länk problemet är bara det att jag andvänder FL studio 4.5 men det ska nog funka men om någon kunde göra någon bassslinga till mig 🙂 puss o kram
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...