Jump to content
Annons

Stepfilter "typ"!?


tigerman

Recommended Posts

Jag är på jakt efter ett filter som är typ som Stepfilter i Cubase fast där man har större kontroll och kan välja hastighet själv..Ni vet det verkligen klassiska house/dance/club filter där ljudet börjar från basen och sedan stiger upp via Middle till Diskant...hehe jag kommer verkligen inte på ett bättre sätt att beskriva det på än så...Den som fattar vad jag menar för gärna upplysa mig lite om vad ett sånt filter heter och vart man får tag på det (om möjligt gratis;)) Tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ok, tack för hjälpen så länge!! har kollat runt lite på nätet nu lite snabbt, men har lite svårt att veta vad jag ska leta efter, finns det nåt tips på vilken VST jag ska kolla efter ev. ladda ner?

ett helt jädrans vanligt filter som du kan automatisera!! kolla kvr forumet..

Link to comment
Dela på andra sajter

sonalksis tbk funkar alldeles utmärkt.. så gör även nomad factory bluetubes driver 25 =)

Nu har jag laddat ner nomad factory bluetubes driver 25. Men problemet är bara det att när jag ska öppna upp det i winrar så är filerna krypterade så att jag inte kan extrahera, finns det något password att tillgå nånstans? SJUKt surt när jag äntligen hittadet det!?

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Istället för att köra krackade grejer och bryta mot föreskrifter på forumet så får du följande tips på VST pluggar som är gratis till Windows:

2Rule fliter

http://www.kvraudio.com/get/2899.html

Naive LPF

http://www.kvraudio.com/get/2030.html

Filterizer

http://www.kvraudio.com/get/1239.html

Lär dig söka efter pluggar på kvraudio och du hittar massor av gratispluggar som funkar finemang.

Link to comment
Dela på andra sajter

I 4.1 uppdateringen till cubase har steinberg slängt med en ny filterplugin som heter "DualFilter" som tydligen ska vara särskilt lämplig för det du vill göra. Saxat om DualFilter från Steinbergs hemsida :

"This unique effect combines lowpass and high-pass filters with single Cutoff and Resonance controls.

Great for DJ-style filter effects."

Link to comment
Dela på andra sajter

billligast och enklast måste väl vara att bara ta cubase EQ'n....(är van vi logic, men utgår från att cubase eq'n funkar typ likadant)

stäng av alla band utom lowpass/highcut

sätt q-värdet på högsta....så kurvan blir så skarp som möjligt....

svep sedan med automation från 20hz(lägsta värdet) til 22khz (högsta värdet)

sen kan du ju labba med automationskurvan, och att ändra q-värdet och lägga reverbs eller whatever på....

kan ju testa att låta lowcut/highpass delen med samma q-värde följa strax efter highcut-kurvan(typ, 1khz efter), så får man i och för sig en annorlunda effekt, men kan vara cool ibland.... 🙂

har själv använt logics EQ på detta sätt med lysande resultat....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...