Jump to content
Annons

Klaviatur, vad ska jag köpa för sort?


stickane

Recommended Posts

Hejsan!

Min dotter ska ha sin keybord tillbaka så nu blir jag tvungen att köpa en klaviatur. Det har ju blivit att jag använder mer och mer vst-instrument. Men vad ska jag köpa för sort? Det ska ju vara anslagskänsligt och inte allt för litet. Är det nån som kan rekomendera nåt bra.

Mvh Stickane

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kolla in CME:s serie, jag har en UF6 och är nöjd med den. Finns på Musikbörsen och flera andra kedjor tror jag.

Webbplats

Ok bra, jag kommer åka till musikbörsen i uppsala. Då får jag kolla in CME:s serie.

Tack för svar.

Stickane

Link to comment
Dela på andra sajter

CME är ganska bra men jag rekommenderar hellre det jag köpte. novation remote 61 sl. kostar en slant men deen går och beställa från tyskland 2 tusen ca billigare än här. kolla in mer om klaviaturet på http://www.novationmusic.com/global/produc...trol/remote_sl/

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo,

Varför inte ett Yamaha keyboard...-jag köpte mig ett Yamaha PSR E-403..funkar sketabra...jävligt nice att använda som ett rent vst klaviatur men ändå ha möjlighet att användas som ett fristående och välljudande piano/synt...

Tjohopp!

håller med om idén.

Köp ett instrument så du kan ha glädje av det även utan datorn.

Själv kör jag en Yamaha CS1x. Gav 1500 pix begagnad. Har lite roliga rattar att skruva på också om man kör lite filtersvep i softsyntar....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...