Jump to content
Annons

Windows Update?


Reason_user

Recommended Posts

Hej,

Formaterade nyss om datorn och efter att ha installerat Windows XP SP2 så har den automatiskt laddat ned massa uppdateringar som den vill installera...nu undrar jag om dessa uppdateringar skapar massa krångel i systemet...de känns nästan som det eftersom de är över ca 70 uppdateringar, vad ska man göra? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej,

Formaterade nyss om datorn och efter att ha installerat Windows XP SP2 så har den automatiskt laddat ned massa uppdateringar som den vill installera...nu undrar jag om dessa uppdateringar skapar massa krångel i systemet...de känns nästan som det eftersom de är över ca 70 uppdateringar, vad ska man göra? 😉

Jag skulle garanterat installera de flesta, för nästan 80% av updateringarna efter reinstall är ju säkerhetsinstalleringar(windows!). Dom kan va rätt bra att ha, speciellt om du är uppkopplad till internet på den datorn också, vilket jag förutsätter då du får upp alla dessa uppdateringar. Jag kör personligen alltid avancerat läget vid uppdateringen så kan jag välja själv vad jag vill ha. Det mesta är dock en fördel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör personligen alltid avancerat läget vid uppdateringen så kan jag välja själv vad jag vill ha. Det mesta är dock en fördel.

Det där har jag funderat på lite. Brukar också klicka avancerat läge eftersom jag är lite nyfiken på vad som uppdateras. Jag har vid nåt tillfälle testat att klicka ur nån grej, som t.ex. uppdaterade Outlook eftersom jag inte använder det, men när allt var klart och fixat hoppade fönstret upp igen och meddelade att jag fortfarande hade uppdateringar som väntade (alltså den som jag försökt undvika)... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltid kört alla uppdateringar (utom sådant som jag vet att jag inte använder) och det har alltid hittills fungerat bra.

Jag brukar också köra i avancerat-läget, eftersom jag gärna vill veta vad som kommer att uppdateras...

Link to comment
Dela på andra sajter

> Kontrollpanelen

> Automatiska uppdateringar

Klicka för "Meddela mig men hämta ingenting och installera ingenting automatiskt."

Klicka OK.

Det är tacksamt med uppdateringar, men jag föredrar att få veta vad det är innan WindowsUpdate suger upp min internetanslutning när jag behöver den som bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

> Kontrollpanelen

> Automatiska uppdateringar

Klicka för "Meddela mig men hämta ingenting och installera ingenting automatiskt."

Klicka OK.

Det är tacksamt med uppdateringar, men jag föredrar att få veta vad det är innan WindowsUpdate suger upp min internetanslutning när jag behöver den som bäst.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

> Kontrollpanelen

> Automatiska uppdateringar

Klicka för "Meddela mig men hämta ingenting och installera ingenting automatiskt."

Klicka OK.

Det är tacksamt med uppdateringar, men jag föredrar att få veta vad det är innan WindowsUpdate suger upp min internetanslutning när jag behöver den som bäst.

Kör också så och av samma anledning. Uppdaterar rubbet, utom mediespelaren där jag envisas med att köra 9:an 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

> Kontrollpanelen

> Automatiska uppdateringar

Klicka för "Meddela mig men hämta ingenting och installera ingenting automatiskt."

Klicka OK.

Det är tacksamt med uppdateringar, men jag föredrar att få veta vad det är innan WindowsUpdate suger upp min internetanslutning när jag behöver den som bäst.

Absolut!

Man ska aldrig köra med automatiska uppdateringar på någonting, utan i stället själv ha kontroll på när det ska göras...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har uppdateringarna fastnat vid "stäng av knappen" fast efter jag bytt inställningarna...hur får jag bort dom? finns det någon sökväg jag kan ta bort dom ifrån tex?

Har du startat om?

Yes flera gånger...

Prova att inaktivera ditt antivirusprogram tillfälligt. De kan ställa till det vid uppdatering 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...