Jump to content
Annons

Superior 2.0


KillwithSkill

Recommended Posts

Toontrack annonserade Superior 2.0 idag.

Kommer att släppas under första kvartalet nästa år.

Smågodis så som bakåtkompatibelt med tidigare EZ/dfhs produkter i den mån att man kan ladda in och blanda dessa ljud i nya S2.0

Snabbare laddningstider. Inbyggd mixer och med pluggar från Sonalksis. Kommer även midifiler från Nir Z för den som är kass på att programmera 😏

construct.jpgmixer.jpg

All new construction windows with features such as:

ADSR

X-pads - Load instruments from any Toontrack library to add positions or to double instruments on the position of your choice.

The ability to read and combine all Superior and EZdrummer sound libraries.

 

All new internal mixer featuring bussing capabilities and with built in FX delivered by Sonalksis such as:

5-band EQ

High and Low pass filter

Gate

Compression

Transient Designer

Källa: Toontrack Superior 2.0

Rubbet saxat från toontrack.com

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ser mer ut som Ezdrummer 2.0.

Ja, med inbyggda effekter, en idé snodd ifrån addictive drums.

Jag vet, ingen tvingar mig att köpa nåt men besviken får man ju vara.

Snott och snott. Om jag inte missminner mig så var väl EZ Drummer rätt långt före AD Drums. Så vem har tagit vad av vem. Jag tycker iof att det är bra med lite alternativ och konkurrens så att det fortsätter att utvecklas.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ser mer ut som Ezdrummer 2.0.

Ja, med inbyggda effekter, en idé snodd ifrån addictive drums.

Jag vet, ingen tvingar mig att köpa nåt men besviken får man ju vara.

Snott och snott. Om jag inte missminner mig så var väl EZ Drummer rätt långt före AD Drums. Så vem har tagit vad av vem. Jag tycker iof att det är bra med lite alternativ och konkurrens så att det fortsätter att utvecklas.

Om du läser bassholes inlägg igen... EZ Drummer har inga egna effekter i sig.

Så JO!.. den IDÉN som basshole skriver om, är "snott" från AD Drums.

Jag skiter i vilket. Gillar varken AD Drums eller EZ Drummer. Tycker båda låter för tillkranat och kanske lite plastig.

Men så länge Superior behåller sin bouncefunktion, att använda den som en sk. "wave-generator, att den gör wavfiler av det man har programmerat så är jag nöjd. Ser fram emot hur dom nya samplingarna låter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehehe, om du läser mitt inlägg igen så menar jag att AD har nog tagit rätt mycket av sitt koncept från EZ. Jag skiter inte i vilket, tycker att både EZ och AD är utmärkta trumpluggar. Men nya Superior ser och låter lovande och lockande ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehehe, om du läser mitt inlägg igen så menar jag att AD har nog tagit rätt mycket av sitt koncept från EZ. Jag skiter inte i vilket, tycker att både EZ och AD är utmärkta trumpluggar. Men nya Superior ser och låter lovande och lockande ut.

Ser nästan FÖR lockande ut (om priset hålls nere) 😏 - Borde komma ett "upgrade"-erbjudande för de som tidigare t ex köpt en eller flera packs från Toontrack. Effektdelen - förutom ADSR - skulle jag kanske kunna vara utan, även om det är smidigt att ha det integrerat.. Men dessa features är riktiga godingar;

• X-pads - Load instruments from any Toontrack library to add positions or to double instruments on the position of your choice.

• The ability to read and combine all Superior and EZdrummer sound libraries

Redigerat av Gain
Link to comment
Dela på andra sajter

- Borde komma ett "upgrade"-erbjudande för de som tidigare t ex köpt en eller flera packs från Toontrack.

Ja det gör det, åtminstone för uppgradering ifrån DFHS el C&V.

Jag kan fortfarande inte släppa att de går mer åt "jag kan inte programmera eller krana trummor men lik förbannat ska jag kalla mig själv producent"-hållet. Nä, de borde satsat mer på alternativa uppmicknigar och fler velocitylager per trumma. Fler möjligheter för mig innan mixen tar vid helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
- Borde komma ett "upgrade"-erbjudande för de som tidigare t ex köpt en eller flera packs från Toontrack.

Ja det gör det, åtminstone för uppgradering ifrån DFHS el C&V.

Jag kan fortfarande inte släppa att de går mer åt "jag kan inte programmera eller krana trummor men lik förbannat ska jag kalla mig själv producent"-hållet. Nä, de borde satsat mer på alternativa uppmicknigar och fler velocitylager per trumma. Fler möjligheter för mig innan mixen tar vid helt enkelt.

Ring så spelar vi med Hasse Tellemar. Trycker du här så låter det.

Vrid på det här filtret och kalla dig producent. Kan en skrivmaskin skriva en roman åt mig?

Håller med dig. Verkar bli svårare å svårare att få tag på program som inte gör jobbet åt dig.

Skapandet blir lidande. Det är snart inte roligt att vara skapande eller kreativ.

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

äh..jag är glad för att det finns "vi gör jobbet åt dig" interfacet

jag har använt dfhs i stort sett sedan det kom & gillar det..

men jag har knappast fått in hänget på hur man vrider trummorna ännu

och jag är inte uter efter att kalla mig producent, utan jag är ute efter att trummorna i min musik ska låta bra

superior 2.0 står på min önskelista nu iallafall! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå Hasse Tellemar! 😛 Koppla in en mick i mixbordet och låt en trummis lira sen vrider du på rattar i mixordet och i effektracket, eller ta ett färdigt komp och vrid på rattarna i Superior 2.0

jag ser inte skillnaden? klart det finns mycket du kan göra för att få fram ett eget sound i S2 😠

Eller vill ni som klagar på S2 att man ska kunna gå in i diodrar och transistorer bara för att kunna vrida på några rattar till, bara för att försäkra er om att ingen kan få ett liknande ljud 😆

Det är inte "mest rattar vinner" i ett program som vinner. Det tar inte död på kreativiteten et program som S2. Det finns nog med funktioner till att få till bra personligt sväng i kompet på en hit låt och bli miljonär 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå Hasse Tellemar! 😄 Koppla in en mick i mixbordet och låt en trummis lira sen vrider du på rattar i mixordet och i effektracket, eller ta ett färdigt komp och vrid på rattarna i Superior 2.0

jag ser inte skillnaden? klart det finns mycket du kan göra för att få fram ett eget sound i S2 🙂

Eller vill ni som klagar på S2 att man ska kunna gå in i diodrar och transistorer bara för att kunna vrida på några rattar till, bara för att försäkra er om att ingen kan få ett liknande ljud 😆

Det är inte "mest rattar vinner" i ett program som vinner. Det tar inte död på kreativiteten et program som S2. Det finns nog med funktioner till att få till bra personligt sväng i kompet på en hit låt och bli miljonär 😆

Anstränger du dig för att missförstå vad jag menar?

Jag har inga problem med funktionerna i S2 och jag är helt övertygad om att det går att krana till ett "eget" sound ur grejerna. Jag tror knappast heller att de nya funktionerna kommer hindra mig ifrån att nå dit jag vill ljud/svängmässigt.

Det jag är missnöjd med är är funktionerna som INTE finns med.

Midifiler eller alternativa uppmickningstekniker?

Givetvis tar jag alt 2 eftersom det ger mig större kreativt svängrum. Hur ska midifilerna kunna veta hur min låt går?

BastrummeEqPresets eller fler velocitylager per hand/trumma?

Ja, återigen tar jag alt 2 eftersom det ger ett mycket mer levande trumsound.

Hur många mixar utifrån presets? Passar verkligen "UlrichKickMayhemEq" på bastrumman i Din låt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många mixar utifrån presets? Passar verkligen "UlrichKickMayhemEq" på bastrumman i Din låt?

jag gör det...för jag lyckas inte få till ett ulrich ljud själv

sedan kanske ulrich kaggen skulle sitta som smäcken på min låt om man bara skalade av lite på diskanten typ..

det är ofta det blir frågan hur mixar jag en metal kagge & svaret blir oftast det finns inga genvägar

använd öronen..men med presets finns det många bra genvägar att utgå ifrån

och iallafall jag får en bättre förståelse för hur man använder effekter på rätt sätt..

det är en bra början iallafall för en glad amatör som mig!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många mixar utifrån presets? Passar verkligen "UlrichKickMayhemEq" på bastrumman i Din låt?

jag gör det...för jag lyckas inte få till ett ulrich ljud själv

sedan kanske ulrich kaggen skulle sitta som smäcken på min låt om man bara skalade av lite på diskanten typ..

det är ofta det blir frågan hur mixar jag en metal kagge & svaret blir oftast det finns inga genvägar

använd öronen..men med presets finns det många bra genvägar att utgå ifrån

och iallafall jag får en bättre förståelse för hur man använder effekter på rätt sätt..

det är en bra början iallafall för en glad amatör som mig!! 😛

fast basshole är kanske inte en glad amatör som du

därför vill han ha andra funktioner

som han skrev

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många mixar utifrån presets? Passar verkligen "UlrichKickMayhemEq" på bastrumman i Din låt?

jag gör det...för jag lyckas inte få till ett ulrich ljud själv

sedan kanske ulrich kaggen skulle sitta som smäcken på min låt om man bara skalade av lite på diskanten typ..

det är ofta det blir frågan hur mixar jag en metal kagge & svaret blir oftast det finns inga genvägar

använd öronen..men med presets finns det många bra genvägar att utgå ifrån

och iallafall jag får en bättre förståelse för hur man använder effekter på rätt sätt..

det är en bra början iallafall för en glad amatör som mig!! 😛

fast basshole är kanske inte en glad amatör som du

därför vill han ha andra funktioner

som han skrev

aha..ok

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Ja. mycket fick man äta upp! "-Dry, no eq, compressor, this is flat no reverb!" 😉🙂

Det låter riktigt riktigt bra. Det låter verkligen rent och "otrasigt" som annars en del andra gör.

Grymt bra dynamik. Plus man hör bra fladder i skinnen. Kicken... Poohhmm

För 2495:- är det helt oslagbart. Upgrade 895:-

Hoppas det bräckar 4GB gränsen (64 bit) i ram och att det finns som stand alone.

Fast nu vetefasen om det behövs 🙂

Säger som dom säger i slutet, this is crazy 🙂

http://www.toontrack.com/videos/Namm_2008_...mo_640x480.html

Sorry Clawfinger, såg inte ditt inlägg där..

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas det bräckar 4GB gränsen (64 bit) i ram och att det finns som stand alone.

Vaddåra? 🙂

Ja nu är det inte säkert att det behövs. MEN på "gamla" superior så kan man öppna upp och köra helt okomprimerat i programmeringsläget. Och där exempelvis köra pads/digitaltrummor och få full kvalité hela väger rakt ut. Med läckage mellan mikar osv.

Men det tokkäkar ram, beroende på hur stort trumset man laddar. Men att komma upp i 5-6 GB laddat i minnet är inga problem. Det finns lite komprimerade knep och cache att använda men då laddas inte ljuden fullt ut förräns det används vilket gör att vissa slag försvinner. Första slaget som används/slås hörs inte.

Nästa är att komprimera men den äter cpu har jag märkt.

Men men så var det på gamla superior.

Och av demon av 2.0 så är jag bra intressrad av vad 2.0 kan gå för. Det låter av det lilla jag har hört, riktigt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu är det inte säkert att det behövs. MEN på "gamla" superior så kan man öppna upp och köra helt okomprimerat i programmeringsläget. Och där exempelvis köra pads/digitaltrummor och få full kvalité hela väger rakt ut. Med läckage mellan mikar osv.

Men det tokkäkar ram, beroende på hur stort trumset man laddar. Men att komma upp i 5-6 GB laddat i minnet är inga problem. Det finns lite komprimerade knep och cache att använda men då laddas inte ljuden fullt ut förräns det används vilket gör att vissa slag försvinner. Första slaget som används/slås hörs inte.

Nästa är att komprimera men den äter cpu har jag märkt.

Men men så var det på gamla superior.

Och av demon av 2.0 så är jag bra intressrad av vad 2.0 kan gå för. Det låter av det lilla jag har hört, riktigt bra!

Ok, då fattar jag. Tror jag ligger på 333MB med 16bit och kompression så jag kunde inte ens fantisera om snack om+4GB 😎

Superior 2 släpps månadsskiftet maj/juni.

http://www.toontrack.com/forum/tm.aspx?m=48379

GAAAHHHH!!! Det var illa nog att vänta till April. Järnvägar också. 🙂 De där pukorna låter kanon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
DieHard (oregistrerad)
Hur många mixar utifrån presets? Passar verkligen "UlrichKickMayhemEq" på bastrumman i Din låt?

jag gör det...för jag lyckas inte få till ett ulrich ljud själv

sedan kanske ulrich kaggen skulle sitta som smäcken på min låt om man bara skalade av lite på diskanten typ..

det är ofta det blir frågan hur mixar jag en metal kagge & svaret blir oftast det finns inga genvägar

använd öronen..men med presets finns det många bra genvägar att utgå ifrån

och iallafall jag får en bättre förståelse för hur man använder effekter på rätt sätt..

det är en bra början iallafall för en glad amatör som mig!! 😄

fast basshole är kanske inte en glad amatör som du

därför vill han ha andra funktioner

som han skrev

Vore bästa då om de satsar både för nybörjaren och proffsen. Det ena utesluter väl inte den andra? Men visst om jag får välja, väljer jag mer proffs. Och är nu säker på att jag snart kommer att säga hejdå AD. 😛

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många mixar utifrån presets? Passar verkligen "UlrichKickMayhemEq" på bastrumman i Din låt?

jag gör det...för jag lyckas inte få till ett ulrich ljud själv

sedan kanske ulrich kaggen skulle sitta som smäcken på min låt om man bara skalade av lite på diskanten typ..

det är ofta det blir frågan hur mixar jag en metal kagge & svaret blir oftast det finns inga genvägar

använd öronen..men med presets finns det många bra genvägar att utgå ifrån

och iallafall jag får en bättre förståelse för hur man använder effekter på rätt sätt..

det är en bra början iallafall för en glad amatör som mig!! 😄

fast basshole är kanske inte en glad amatör som du

därför vill han ha andra funktioner

som han skrev

Vore bästa då om de satsar både för nybörjaren och proffsen. Det ena utesluter väl inte den andra? Men visst om jag får välja, väljer jag mer proffs. Och är nu säker på att jag snart kommer att säga hejdå AD. 😛

Det bästa är ju hur himla bra det låter. Trist att man inte behöver spela riktiga trummor så ofta längre...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Hämtade min box nu! två timmars installation återstår bara 😎

ska bli riktigt kul att testa det:P slänger nog upp en demo här sen!

Någon annan som köpt det än? vad tycks?

aah..det ser jag fram emot & gärna en komentar om ditt första intryck!?

jag är så j-vla nyfiken på den här rackaren!

hare gott

/Larsson

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hämtade min box nu! två timmars installation återstår bara 😎

ska bli riktigt kul att testa det:P slänger nog upp en demo här sen!

Någon annan som köpt det än? vad tycks?

Ja för fasen, släng upp nåt snabbt enkelt sen så man får höra.

Jag har inte beställt det än.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hämtade min box nu! två timmars installation återstår bara 😎

ska bli riktigt kul att testa det:P slänger nog upp en demo här sen!

Någon annan som köpt det än? vad tycks?

Tänkte på det i dag att jag kanske skulle slänga upp en post och fråga vad folk tycker om den. Är riktigt nyfiken så släng upp en demo så snart som möjligt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...