Jump to content
Annons

Tyskar


basshole

Recommended Posts

Jag brukar störa mig på tyskar med jämna mellanrum.

Under 90-talet jobbade jag ganska mycket utomlands som hotellmusiker och kom dagligen i kontakt med tyskar. Både på gott och ont ska sägas för det finns givetvis en hel del vettigt folk i tyskland men rent generellt blev jag inte imponerad. Här är några av mina erfarenheter av tyskar:

- Ungefär samtliga under 30 drack öl blandat med fanta eller cola.

- Ungefär hälften tilltalade mig på tyska och fortsatte så även efter att jag, på engelska, gjort klart att jag inte talar tyska.

- Vid 3 tillfällen på Rhodos under sommaren -92 såg jag tyska grabbar ligga vid poolen bredvid sin flickvän och helt oblygt läsa snusktidningar.

- När jag bilade genom tyskland -97 stannade vi vid en vägkrog som hette "Route 66, The closest way to the USA". INGEN på den vägkrogen kunde engelska.

- De dubbar sina filmer och när jag frågat dem ifall det inte vore roligare att HÖRA t.ex Eddie Murphy leverera repliker som bara han kan svarade de "äh, det är ju jobbigt att sitta och läsa text under filmen".

- När jag (motvilligt) var DJ på ett ställe i Österrike kom det fram ett gäng tyskar och ville att jag skulle spela hiphop. Jag tror jag drog på något familjärt med will smith och då kom tyskarna tillbaka och sa "nein! onli djööman hipp happ".

- I Österrikiska alperna har ungefär 99% av nattklubbarna något av orden "happy", "peter", "party", "dancing" eller "stimmung" i sina namn.

Äsch, nu kommer jag inte på mer.. Vad har du/ni för erfarenheter av tyskar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har ingen personlig erfarenhet av tyskar då jag aldrig varit i tyskland.

Men jag kan tro att det är många som tycker så. Inte generellt tyskar utan rent allmänt.

Danskar kan tex inte förstå hur vi kan blanda vodka och cola till en grogg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var där -91 och fick bland annat ta del av deras dubbar-kultur. Såg Alien 2 på tyska, kändes hyfsat konstigt att höra en Sigorney Weaver som inte lät i närheten av sig själv 🙂 Och så denna fascination för buskishumor som verkade gå igenom många generationer. Dock träffade jag ingen som var direkt otrevlig och många av de vi träffade där hade väldigt intressanta bakgrundshistorier, mycket pga kriget.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag bodde i studentkorridor runt 92-94 så hade vi alltid en massa tyska utbytesstudenter. Detta är mina erfarenheter:

1) De diskar noggrannt, men sköljer inte disken.

2) De är helt sjukt känsliga för allt. Verkligen sjukt känsliga. Och otrevliga.

3) De tycker att vi svenskar är helt odisciplinerade, lata som bara driver runt trots att vi gör minst lika mycket som de.

4) De har alltid någon kroppslig defekt. Om man ser världen hetaste babe som får en att tappa hakan så har hon alltid 1 cm mellan tänderna, förvriden snok, jättestora fötter eller något annat komiskt.

5) De har alltid superhippa glasögon tillsammans med de mest formlösa jeans som skådat dagens ljus, urtvättade collegetröjor och rejäla vandrarkängor.

Usch, jag gillar verkligen inte tyskar. Fransmännen är typ lika otrevliga, men där förväntar man sig det liksom.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Tyskar:

Spelar världens tråkigaste fotboll

Har mycket märklig matkultur - bratwurst och surkål

Har ingen humor och kan inte skapa humorserier

Har inga bra musikartister (bortsett från en hel del coola gamla krautrockband)

INGA FÖRDOMAR - REN FAKTA!

😛

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...