Jump to content
Annons

jag behöver hjälp att göra en låt till min tjej


pontan (oregistrerad)

Recommended Posts

pontan (oregistrerad)

hej. jag är kär i en person som heter patricia och jag skulle vilja uppträda med en egen låt till henne på skolavslutningen. hur gör jag bäst? :rolleyes:

center

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tufft gjort, grabben kör hårt. Tjejer(nej, jag är inte ute efter en könsdebatt, killar gillar oxå ackustiska gitarrer, så det så) tycker om ackustiska gitarrer, gör en sång med bara du och en ackustisk gitarr. Bör kanske inte rekommenderas om du inte är så bra på att sjunga, då det märks ganska tydligt när man uppträder så "naket". Om du har svårt för att skriva en egen låt så tar du en låt som redan finns och gör din version av. Ta reda på vad bruden gillar för musik och kanske välj hennes favoritsång. Tänk dig, bara du, en ackustisk gitarr och hennes favoritlåt, om hon inte faller för dig då så är hon en hagga och inget att ha 🙂 Om du vill ha ha tips på sånger att covra så kan du säkert få plenty här.

Link to comment
Dela på andra sajter

eller gå den enkla vägen och ta en redan befintlig låt med ett tjejnamn i och byt ut mot Patricia. välj t ex bland dessa:

Eloise - Arvingarna

Felicia försvann - Cornelis Wreeswijk

Dinga Linga Lena - Pugh Rogefelt

Karenina - Jocke Thåström

Oh Susanna - Trad.

Mjölnarens Irene - Wizex

Angela - Ted Gärdestad

finns massor vet du...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tufft gjort, grabben kör hårt. Tjejer(nej, jag är inte ute efter en könsdebatt, killar gillar oxå ackustiska gitarrer, så det så) tycker om ackustiska gitarrer, gör en sång med bara du och en ackustisk gitarr. Bör kanske inte rekommenderas om du inte är så bra på att sjunga, då det märks ganska tydligt när man uppträder så "naket". Om du har svårt för att skriva en egen låt så tar du en låt som redan finns och gör din version av. Ta reda på vad bruden gillar för musik och kanske välj hennes favoritsång. Tänk dig, bara du, en ackustisk gitarr och hennes favoritlåt, om hon inte faller för dig då så är hon en hagga och inget att ha 🙂 Om du vill ha ha tips på sånger att covra så kan du säkert få plenty här.

Bra tips där faktiskt ☺️ Piano funkar också.

Link to comment
Dela på andra sajter

eller gå den enkla vägen och ta en redan befintlig låt med ett tjejnamn i och byt ut mot Patricia. välj t ex bland dessa:

Eloise - Arvingarna

Felicia försvann - Cornelis Wreeswijk

Dinga Linga Lena - Pugh Rogefelt

Karenina - Jocke Thåström

Oh Susanna - Trad.

Mjölnarens Irene - Wizex

Angela - Ted Gärdestad

finns massor vet du...

Dinga linga Patricia

du gör det som en flicka ska

Dinga linga Patricia

vem lärde dig att leka bra

Link to comment
Dela på andra sajter

hej. jag är kär i en person som heter patricia och jag skulle vilja uppträda med en egen låt till henne på skolavslutningen. hur gör jag bäst? 😄

center

Är du säker på att hon skulle uppskatta att du sjöng en låt till henne offentligt? Att hon inte tycker det skulle vara pinigt och hellre föredra att du gjorde det privat eller i ett mindre sällskap?

Link to comment
Dela på andra sajter

eller gå den enkla vägen och ta en redan befintlig låt med ett tjejnamn i och byt ut mot Patricia. välj t ex bland dessa:

Eloise - Arvingarna

Felicia försvann - Cornelis Wreeswijk

Dinga Linga Lena - Pugh Rogefelt

Karenina - Jocke Thåström

Oh Susanna - Trad.

Mjölnarens Irene - Wizex

Angela - Ted Gärdestad

finns massor vet du...

Mitt förslag är M.Scocco - Sara

Patriiiiiciiaaaaa koooom uuuut i kväääll...

Link to comment
Dela på andra sajter

O(ff)T: Varför reggar sig folk på forum, skriver en tråd, sen låter det vara.. Eller glömmer bort det.. 😮 Tycker vi har sett ganska många sånna trådar nu, får hoppas att denna inte blir så 😄

Får hoppas Olsbergs nya funktion att alla nya medlemmar får epost när folk skriver funkar med bra resultat 🙂

O(n)T: Assar kan ha rätt, hon kanske tycker det bara är pinsamt om du framför den offentligt speciellt om du inte är bra..

Link to comment
Dela på andra sajter

här har du en melodi & ett komp du kan använda..skriv en ny text bara!

jag inbillar mig att den är smörig, fast jag har inte hunnit testa den i praktiken ännu

men använd om du gillar den vettja!!

låt skiss:

http://www.speedyshare.com/463209996.html

/Larsson

😛

Bra låt...den är smörig 🙂

Tycker att trådskaparen ska hitta tillbaka hit.

Edit: "På skolavslutningen"...grabben är ute i god tid iaf 🙂

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

haha....jag tycker det här är ganska kul.

ska man göra en sån sak så ska man fan va säker på att hon uppskattar det.

vissa tjejer tycker det är fett lökigt att försöka smöra för dom med en sliskig ballad och en gura i häderna, så det går absolut inte hem hos alla, för det första.

för det andra, i skolåldern kan hon faktiskt tycka, som nämndes tidigare, att det är mer pinsamt och jobbigt....

men om du nu gör det så är du fett modig....det kan ingen ta ifrån dig i alla fall!! haha.... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Visst låter det romantiskt att sjunga en låt för någon man gillar. Men låt dig inte luras av vad dina tankar säger är rätt sak. Ifall du inte är ruskigt duktig och vet vad du gör (vilket sannolikt är fallet eftersom du ber om råd), så är det enda rätta att framföra något humoristiskt. Fast inte så att folk skrattar åt dig, utan med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gäller att sjunga om henne på vers!

Patrici-a/nu har ja'/en kexchokla'/i tarmarna

etc

Jag satt just och funderade på hur svårt det skulle vara... vad rimmar på patricia fisiga, risiga grisiga... 😉

Seriöst låten är inte illa sätt en gullig text till bara. 😉

Mysiga! "Misija" får man kanske uttala det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är ett forum för aspirerande musikproducenter, inte kärlekskranka högskoleelever 😉

Ta 1 x blyertpenna samt 1 x pappersark.

För sedan pennan mot papperet och skriv din låt.

haha 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mest seriösa svaret jag ser här är faktiskt TUff*3:s svar. Sen måste jag nog hålla med: Vafan ställa en fråga för om man inte sedan följer upp sin egen tråd??? Skärpning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...