Jump to content
Annons

Datorköp


Hakan2000

Recommended Posts

Hallå.

Jag ska köpa mig en dator som till störst del ska användas till musikproduktion. Budgeten är ganska snäv, men jag har hittat en som jag tror kommer duga ganska bra. Här är den:

http://se.pricerunner.com/pi/223-990269/St...duktinformation

Innan jag köper den skulle jag gärna ha lite synpunkter från er. Är det nåt som saknas eller inte inte duger i datorn? Är det nåt som skulle vara värt att lägga extrapengar på? Som det är nu kommer jag lägga till 200 kr för att få firewire och köra xp istället för vista. Vet ni något om Bantorget? Är det seriöst? Nåt annat jag borde tänka på innan jag köper? Ljudkort köper jag såklart till senare.

Jättetacksam för hjälp.

Redigerat av Hakan2000
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det såg bra ut tycker jag. Bara att fixa iordning XP för audio och stänga av lite onödiga saker i BIOS, sen är det bara att köra. Jag såg dock ingen info om vilket moderkort det var? En del är väldigt noga med det, men om man letar så är det alltid nån som har haft strul med så gott som alla moderkort/chipset. Det är förvisso lite vanligare med problem med vissa, så det kan vara ide att ta reda på vad det är för ett moderkort. Jag kanske missade det... Man kan dock inte begära allt för hur lite pengar som helst...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå.

Jag ska köpa mig en dator som till störst del ska användas till musikproduktion. Budgeten är ganska snäv, men jag har hittat en som jag tror kommer duga ganska bra. Här är den:

http://se.pricerunner.com/pi/223-990269/St...duktinformation

Innan jag köper den skulle jag gärna ha lite synpunkter från er. Är det nåt som saknas eller inte inte duger i datorn? Är det nåt som skulle vara värt att lägga extrapengar på? Som det är nu kommer jag lägga till 200 kr för att få firewire och köra xp istället för vista. Vet ni något om Bantorget? Är det seriöst? Nåt annat jag borde tänka på innan jag köper? Ljudkort köper jag såklart till senare.

Jättetacksam för hjälp.

Svårt att svara på eftersom informationen på den länk du anger egentligen är ganska knapphändig. Speciellt eftersom det saknas information om vilket moderkort datorn är byggd på.

Om jag tolkat informationen i länken korrekt är dock datorn förkonfigurerad med Vista - och det är INTE ett operativsystem som jag skulle bygga en "musikdator" med idag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå.

Jag ska köpa mig en dator som till störst del ska användas till musikproduktion. Budgeten är ganska snäv, men jag har hittat en som jag tror kommer duga ganska bra. Här är den:

http://se.pricerunner.com/pi/223-990269/St...duktinformation

Innan jag köper den skulle jag gärna ha lite synpunkter från er. Är det nåt som saknas eller inte inte duger i datorn? Är det nåt som skulle vara värt att lägga extrapengar på? Som det är nu kommer jag lägga till 200 kr för att få firewire och köra xp istället för vista. Vet ni något om Bantorget? Är det seriöst? Nåt annat jag borde tänka på innan jag köper? Ljudkort köper jag såklart till senare.

Jättetacksam för hjälp.

Svårt att svara på eftersom informationen på den länk du anger egentligen är ganska knapphändig. Speciellt eftersom det saknas information om vilket moderkort datorn är byggd på.

Om jag tolkat informationen i länken korrekt är dock datorn förkonfigurerad med Vista - och det är INTE ett operativsystem som jag skulle bygga en "musikdator" med idag...

Jättetack för synpunkterna. Moderkort vet jag inte skvatt om, så jag tar nog och chansar lite där. Angående att den är förkonfigurerad med Vista... Är det inte bara att formatera och köra xp? Vad innebär det att den är förkonfigurerad? Kanske var tur att jag frågade här först.

Jättetacksam för snabbt svar. Brinner lite i knutarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kikade lite på tillverkarens/butikens sida, och det tycks inte ingå operativsystem, så det är bara att välja

bland alternativen.. XP pro kostar runt 1300:- och uppåt på de flesta ställen. Pricerunners sökmotor är

inte alltid den mest tillförlitliga.

Annars ser det bra ut, förstår inte riktigt hur man lyckas bygga så billigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...