Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Man bli lite fundersam ibland....

Jag har haft och provat Logic Studio nu sen i fredags... idag provade jag även det nya programet Mainstage som faktiskt var riktigt grymt!!!

Men det verkar enbart funka som en typ av "extern" effekt processor. Det går med ansra ord inte att spela in sina sweeta snygga gitarr, synth eller piano ljud man byggt i Mainstage vidare in i Logic.

Skulle ju ha varit trevligt om Apple hade tänkt till lite och även gjort Mainstage som en plug-in.

Annons
Posted
Nu har jag ju förvisso inte använt det alls, men är det inte bara att spara alltihop som en channel strip?

Det går inte att göra i Mainstsage... det var min första tanke... vilket är lite synd.

Posted
Nu har jag ju förvisso inte använt det alls, men är det inte bara att spara alltihop som en channel strip?

Det går inte att göra i Mainstsage... det var min första tanke... vilket är lite synd.

Nu citerar jag mig själv här:)

Men jag har hittat hr man gör.. tänkt vad dum man kan vara ibland.

Mainstasges channelstrips ligger under channelstrips i Logic hahaha... tänk hur j*vla dum i huvudet man kan vara ibland.

• 4 weeks later...
Posted

Jag måste tillägga att Mainstage's pluggar är exakt samma som i Logic 8. Det du "bygger" i Mainstage kan du göra i Logic också.