Jump to content
Annons

Logic 8 och Mainstage


Limpo

Recommended Posts

Man bli lite fundersam ibland....

Jag har haft och provat Logic Studio nu sen i fredags... idag provade jag även det nya programet Mainstage som faktiskt var riktigt grymt!!!

Men det verkar enbart funka som en typ av "extern" effekt processor. Det går med ansra ord inte att spela in sina sweeta snygga gitarr, synth eller piano ljud man byggt i Mainstage vidare in i Logic.

Skulle ju ha varit trevligt om Apple hade tänkt till lite och även gjort Mainstage som en plug-in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Nu har jag ju förvisso inte använt det alls, men är det inte bara att spara alltihop som en channel strip?

Det går inte att göra i Mainstsage... det var min första tanke... vilket är lite synd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag ju förvisso inte använt det alls, men är det inte bara att spara alltihop som en channel strip?

Det går inte att göra i Mainstsage... det var min första tanke... vilket är lite synd.

Nu citerar jag mig själv här:)

Men jag har hittat hr man gör.. tänkt vad dum man kan vara ibland.

Mainstasges channelstrips ligger under channelstrips i Logic hahaha... tänk hur j*vla dum i huvudet man kan vara ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...