Jump to content
Annons

DATA BRUS!


Reason_user

Recommended Posts

Annons
Hur blir man av med dator brus? jag får det genom min midi keyboard min mick och allt annat som jag kopplar till datorn, det verkar som om det finns där alltid, finns det några sätt att få bort det? börjar bli frustrerad

Låter ju jäkligt skumt att du kan få med brus via midi, då det inte är ljud?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog dags för felsökning. Kolla kablar. Det kan vara strömkablar t.ex som ligger nära högtalkabel och liknande. Har du samma problem i lurar?

Är det aktiva eller passiva högtalare och hur du ställt volymen i datorn och i slutsteget? kan det vara så enkelt?

mvh

Det är en midi keyboard genom usb, som läcker in data brus in i högtalarna på den...samma sak med micken...den har också ett brus som finns där...det ända jag har kopplat från datorns ljudkort är en slad in till hörlurar använder inga monitorer för tillfället och dom läcker igenom brus också? 😊 hur långt ifrån ska strömkabeln vara?

Redigerat av Reason_user
Link to comment
Dela på andra sajter

Grunden är att de skall separeras en bit ifrån varandra sen är det inte alltid praktiskt möjligt och för det mesta har det nog inte någon betydelse.

Hade jag haft det här problemet hade jag provat olika alternativ. Dra ut midikeyboarden och höra om micken brusar lika mycket osv gått runt systemet för utesluta och förhoppningsvis hitta felet.

Jordfel?, en adapter som gör att det brusar? kablar? dimers? mm

Redigerat av Lindpop
Link to comment
Dela på andra sajter

Testa att tejpa för jorden på kontakterna. Har ändå inte jordat i min lägenhet och det hjälpe helt och hållet. Bara att köra lite eltejp. Strular det mer så kan du skruva fast en kabel i datorchassit och färsta i någon skruv i mixerbordet alternativt skrivbordet mm. Hade problem innan att jag hörde proccessorns trigg i fläktarna i nätdelen, minns inte hur jag fixade det. kanske blev döv så de frekvenserna försvann 🙂 Vissa hushåller har riktigt taskig ström. Då kan det hjälpa med en dosa som man sätter på signalkabeln. Kom inte ihåg vad de kallas för. Har du möjlighet så använd balanserade kablar.

Men först o främst felsök kablar som Lindpop sa 🙂

Redigerat av fulis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...