Jump to content
Annons

Distar i Trance!


1337sweden

Recommended Posts

Hej, Jag ett urklippt av 2låtar jag hade på datorn

Den går typ Kick,Bas, Någon slags Dist eller liknande

Ifall du lyssnar på låten, förstår du nog vad jag menar med distar!

Disten är kanska pumpig

Jag undrar Hur gör man sådana ljud? eller vart hittar man samples och vad kallas dom?

Det jag också undrar är hur man gör att dom skall passa i låtar osv.

Länkar:

http://www.speedyshare.com/935489577.html

http://www.speedyshare.com/200456860.html

Redigerat av 1337sweden
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ptja, eller så använder du en av alla mängder av VST-plugins som kan göra samma sak.

Det finns många syntar som kan göra distade fyrkantsvågformer, och många syntar som är specifierade på att härma 303:an.

Ladda hem en demo av t ex Phoscyon och testa.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Ptja, eller så använder du en av alla mängder av VST-plugins som kan göra samma sak.

Det finns många syntar som kan göra distade fyrkantsvågformer, och många syntar som är specifierade på att härma 303:an.

Ladda hem en demo av t ex Phoscyon och testa.

hmm, jag gillade inte Phoscyon jämfört med andra Synther jag har hört med 303...

Någpn son vet om Roland TB-303 finns i VST att skaffa dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ptja, eller så använder du en av alla mängder av VST-plugins som kan göra samma sak.

Det finns många syntar som kan göra distade fyrkantsvågformer, och många syntar som är specifierade på att härma 303:an.

Ladda hem en demo av t ex Phoscyon och testa.

hmm, jag gillade inte Phoscyon jämfört med andra Synther jag har hört med 303...

Någpn son vet om Roland TB-303 finns i VST att skaffa dig?

Audiorealism Bassline. Klockren emulering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ptja, eller så använder du en av alla mängder av VST-plugins som kan göra samma sak.

Det finns många syntar som kan göra distade fyrkantsvågformer, och många syntar som är specifierade på att härma 303:an.

Ladda hem en demo av t ex Phoscyon och testa.

hmm, jag gillade inte Phoscyon jämfört med andra Synther jag har hört med 303...

Någpn son vet om Roland TB-303 finns i VST att skaffa dig?

Audiorealism Bassline. Klockren emulering.

I den synthen fick iallafall inte jag nått likande ljud som i klipppen jag länkade till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju inte omöjligt att skapa det där på en synth. Det var ju inte direkt några basslingor, utan snarare ett distat bassljud med lite accent. Tror jag har ett sådant ljud på min Virus som hade fungerat där.

Har någon testat både Audiorealism och Phoscyon? Jag har testat den första, och den är helt ok. Är det några större skillnader i ljud? Jag såg Phoscyon hade lite mer inställningar som längden på accent osv.

Redigerat av Acidman
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju inte omöjligt att skapa det där på en synth. Det var ju inte direkt några basslingor, utan snarare ett distat bassljud med lite accent. Tror jag har ett sådant ljud på min Virus som hade fungerat där.

Har någon testat både Audiorealism och Phoscyon? Jag har testat den första, och den är helt ok. Är det några större skillnader i ljud? Jag såg Phoscyon hade lite mer inställningar som längden på accent osv.

Audiorealism och Phoscyon.

Har testat dom båda.

Phoscyon låter mysigare på något vis.

du kan höra hur den låter om du gör ett besök på http://em-records.se o gårin under "låtar" o lyssnar på spåret "lost in acid" där e det just denna VST som andvänds:P

// Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...