Jump to content
Annons

Billiga PA-prylar


Neosus

Recommended Posts

Annons
osympatiskt typ den dÀr billebro........men som sagt, billiga Àr dom......bara man ser till att man vet vad man ska ha, och kan kolla sÄ allt funkar som det skall....

Jaha... dÄlig erfarenhet med andra ord?

jorÄ....det kan man sÀga....inte direkt handlat av honom sjÀlv, men gjort en del jobb Ät honom back in the days, som slutat med att man jobbat helt gratis....

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

osympatiskt typ den dÀr billebro........men som sagt, billiga Àr dom......bara man ser till att man vet vad man ska ha, och kan kolla sÄ allt funkar som det skall....

Jaha... dÄlig erfarenhet med andra ord?

jorÄ....det kan man sÀga....inte direkt handlat av honom sjÀlv, men gjort en del jobb Ät honom back in the days, som slutat med att man jobbat helt gratis....

AjdÄ! Det lÄter mindre bra. FÄr höjja en liten varnings flagga dÄ...

🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 1 Ă„r senare...

Vill ocksÄ varna för Billebro !!

Jag bestÀllde 2 aktiva studiemonitorer. Kopplar upp dem och hör genast att det inte lÄter bra i den ena. Ringer genast Billebro och förklarar för dem , inga problem sÀger de. Skicka upp den sÄ skickar vi en ny. 2 Veckor senare sÄ har jag inte hört nÄnting sÄ jag börjar ringa dem och undra vad som hÀnder. DÄ sÀger de att jag spelat sönder högtalaren och att jag inte kopplat rÀtt hemma, vilket de inte har en susning om. Jag blir erbjuden en deal, de lagar högtalaren och jag ska betala hÀlften. Jag förklarar att jag inte vill ha en lagad högtalare utan en ny. Det sÀger de blankt nej till. Jag vill dÄ hÀva köpet men det accepterar de inte. SÄ nu sitter jag hemma med en högtalare och de vill inte skicka en ny till mig.

Vad Àr det som sÀger att det inte var fabrikationsfel pÄ högtalaren !! Det handlar inte om sÄ stora pengar men de vill tydligen brÄka om sÄnt. Förmodligen kommer jag gÄ vidare till konsumentvÀgledningen och allmÀnna reklamationsnÀmnden i detta Àrendet, vilket Àr trÄkigt men men .........

AlltsÄ en STOR varning för Billebro i Sthlm , de Àr inte seriösa. Jag har pratat rÀtt mycket med dem pÄ slutet och det Àr ingen ordning pÄ nÄt dÀr verkar det som.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vill ocksÄ varna för Billebro!!!!

Jag va och provjobbade för dom nÀr jag skulle ta ett vanligt jobb efter att ha frilansat som ljudtekniker i tvÄ Är.

SÄg deras annons pÄ Platsbanken (AMS) sÄ tÀnkte att det mÄste vara seriöst.

Kommer dit pÄ morgonen och hÀlsar lite snabbt pÄ Kent (Àgaren) och nÄgra andra och utan att ens blivit intervjuad eller pratad med sÄ blev jag utskickad pÄ lagret och skulle hjÀlpa dom att plocka och stÀda och rensa pÄ lagret. Fine tÀnkte jag eftersom Kent förmodligen har en del att göra och tar det senare sÄ kan jag hÀlsa pÄ dom som jobbar dÀr osv.

Efter ett tag börjar jag sÄ smÄtt misstÀnka att jag inte Àr den enda dÀr som provjobbar och snackar med nÄgra om det som precis som jag kommit dit nÀr de sett annonsen och direkt blivit satta i jobb. Skillnaden Àr att de hade varit dÀr i 3 dagar utan att nÄt hade hÀnt.

Jag börjar ana orÄd och gÄr dÀrför in till Kent och frÄgar vad som pÄgÄr.

Han frÄgar dÄ vad jag pysslat med tidigare och jag svarar att jag har fem Ärs erfarenhet frÄn försÀljning samt 2 Är som ljudtekniker.

DÄ blir jag helt plötsligt intressant och han bjuder med mig pÄ lunch tillsammans med deras ekonomiansvarige.

Under den lunchen sÄ pratar vi om vad tjÀnsten skulle gÄ ut pÄ och det lÀt vÀl ÀndÄ helt okej men jag har vid detta laget helt tappat förtroendet för det hÀr företaget.

DÄ hÀnder det absolut roligaste under hela dan. Kent berÀttar om en uthyrning han gjorde till ett företag nÀr han hyrde ut deras egna no-name system med trÄdlös mikrofon och mottagare till en kund.

Kunden hade mikrofonen i 5 dagar och pröjsade 995:-. Fine, hade vi snackat Sennheiser eller Shures bÀttre system sÄ hade ju det varit överkomligt men detta va ett paket som sÄldes nytt för 995:- som han alltsÄ hyrde ut i ett par dagar för samma summa. Kunden hade fÄtt reda pÄ det och blev sÄklart förbannad och fick pengar tillbaka men sjÀlva grejen av Billebro att ens göra en sÄn grej Àr ju helt makalöst.

Sen frÄgade jag dom hur det lÄg till angÄende att det va fler som provjobbade dÀr gratis den dagen jag va dÀr och det förklarade han med att det va ett smart sÀtt att fÄ lite hjÀlp med grejer eftersom dom precis hade flyttat mellan tvÄ lokaler. Hur fan kan man göra sÄ?!

Jag anmÀlde dom till Arbetsförmedlingen som skulle ta tag i det men jag har sett flera annonser frÄn dom sen dess sÄ det verkar inte skett nÄgon bÀttring.

SÄ vad ni Àn gör, handla, hyr eller samarbeta aldrig med det dÀr skitföretaget!!!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vill ocksĂ„ varna för Billebro. 😄

Deras butik pÄ söder i Stockholm ger inte direkt ett seriöst intryck. Det har stÄtt REA & utförsÀljning med stora bokstÀver Ànda sedan jag sÄg butiken för första gÄngen (nÀstan ett Är sedan). REA ska det bara stÄ om det Àr en begrÀnsad tidsperiod.

Ok visst kör El-giganten mfl. ocksĂ„ med stĂ€ndig REA men dĂ„ Ă€r det iaf sommarrea, vinterrea och liknande. 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hmm eftersom det inte kan finnas nog med varningar för Billebro sÄ vill jag ocksÄ passa pÄ: Jag har jobbat dÀr under en period för flera Är sen och jag VET att han/dom sÀljer demoex som nya, köper pallvis med andrasorteringsgrejjer och sÀljer till listpris, hyr ut saker som Àr defekta/inte kontrollerade/har legat pÄ lager i 10 Är, utnyttjar gratis arbetskraft i form av provjobbare som aldrig för betalt (alla som jobbar dÀr Àr för övrigt underbetalda) o.s.v...Han och nÄgra till underminerar allt förtroende som finns för ljudföretag/musikaffÀrer och borde verkligen inte fÄ vara kvar i branschen. Usch!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...