Jump to content
Annons

Jag blir så j**** trött


Herr.A

Recommended Posts

Ohoj!!

Jag jobbar på en skola i stockholm och har under 7års tid byggt upp replokaler och en inspelningsstudio som vänder sig till ungdomar.

Nu har mina apskafft till chefer beslutat att lägga ner all typ av musikverksamhet.

Det innebär att det just nu står 2 st fullt utrustade replokaler och en studio med grejoer långt över hundratusen kr.

Jag har lagt ner as mycket tid för att sätta mig in i inspelningens fantastiska värld men nu är allt det ett minne blott. KÄNNS SÅ DJÄVLA TRIST!!!

Jag måste tacka alla som har gett mig inspiration under dessa år jag hängt här på forumet.

Min nya tjänst kommer vara vakt i ett uppehållsrum samt i ett bibliotek, kul va??

Kommer nog inte bli långvarig här inte.

Hadé fantastiskt alla ni där ute i era studior!!!

Musik är kul!!! Jävlig kul!!!!

Över och ut/Herr.A

P.s kanske hoppar in någon gång för att kolla läget D.s

Jag har säkert skrivit massor av stavfel, men ni förstår nog säkert.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nej, shit vad tråkigt! Vad ska de göra med studion då? skrota den? Hoppas att det löser sig! Dessutom brukar det vara svårt att sluta med musik. Det är som en drog - när man väl har börjat så e man fast... Ge inte upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist! Kanske ett långskott: Om de inte vill ha med verksamheten att göra, kan de ju ge bort utrustningen till dig så du kan fortsätta i annan lokal vid sidan av. Det kan ju få dig att "välja att stanna kvar som anställd och vara fortsatt inspirerad till att göra ett bra jobb".

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej Herr A!

Ja, jag är också inne på Olsbergs linje. Min första tanke var att Du ju faktiskt lärt dig saker om inspelning och dessa är ju inte "ett minne blott" bara... Nyttja dina vunna erfarenheter till din hemstudio - om du har sådan. Eller så inspireras du till att skaffa en sådan nu. Gör så och fortsätt på Forumet.

Förresten, skolor brukar avyttra datorer och studioprylar om de inte tycker sig ha användning för dem längre.

Det sundaste är att du konstaterat att de som beslutat är apskaft, så du inte lägger bedrövelsen inåt och tror att det beror på att du gjort ett dåligt jobb.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriv en artikel om detta och skicka den till div tidningar

som ytterliggare "bevis" på att kommuner, landsting osv

INTE kan sköta sina åttaganden. ALLA possitioner, arbeten

har EN prsonalregel som är HELIG..

RÄTT MAN PÅ RÄTT PLATS...

PUNKT

🙂

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan sätta en tjuga på att de inte beslutat sig för att avveckla idrottsverksamheten också.

Av nån anledning verkar idrott uppfattas som mer moraliskt uppbyggligt än att göra musik tillsammans. Fan vet varför.

Är den uppbyggda studion nåt som nån kan ta över?

Replokalerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

notna (oregistrerad)

Idrott är viktigt. Givetvis prioriterar du liksom jag musiken över idrott men för barn i våra skolor är fysisk aktivitet nog så viktigt. Om valet står mellan en sporthall eller studio kommer självklart sporthall först. Övervikt är just nu sammhällsproblemet nr 1!

Ville bara slå ett slag för hälsan...

Link to comment
Dela på andra sajter

håller med föregående talare (två snäpp upp, då det tydligen han klämmas in nånting där mellan 😉😉🙁😄 ) ....idrott är sjuk viktigt....kost och hälsa är snabbaste vägen till välmående. Men självklart tycker man det är synd att dom skär ner på musiken, den behövs jättemkt....det är många som hittar sitt kall den vägen.... 😎

Redigerat av Mr Keys
Link to comment
Dela på andra sajter

notna (oregistrerad)

Okej, gled kanske in på lite fel spår där...men har man väl börjat!

Visst kan idrott vara "elitifierande" men säg något område där inte sådana tendenser existerar.

Jag tror att idrott är bland det mest hälsofrämjande man kan engarera sig i, extra viktigt när man är ung. Det är där man lär sig att fungera socialt, ta ansvar, göra sitt bästa och att stå upp för sina kamrater! Förbättrad fysik som i sin tur leder till välmående även psykiskt är en stor bonus i sammanhanget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inte verka fördomsfull eller generaliserande, men en liten filosofi: Jag tycker att många som håller på mycket med just idrott är väldigt framåt, aktiva, utåtagerande, "aggressiva" (kan ju vara positivt). Kanske är det också därför de ofta får sin vilja fram i såna här frågor?

Förvånansvärt många gånger har jag sett gympalärare avancera(?) och bli studierektorer eller t.o.m. rektorer. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt, det var inte meningen att kidnappa tråden och styra den OT.

Kan vi inte skippa idrottsdeiskussionen och istället försöka ta reda på om det går att ta tillvara Herr.A:s tillgodogjorda kunskap, utrustningen och lokalerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ohoj!!!

Nu ska ni höra!!

Jag har under min tid som jag jobbat på skolan haft kontakt med en högtuppsatt tjänsteman på stadsdelsförvaltningen. Han har hjälpt mig att hitta genvägar i den byråktai som råder i komunen, ni som vet vad jag talar om förstår vad som händer om jag hoppar över en chef i rangordningen. Har fått några ovänner genom åren men det är det värt för att komma någonvart.

Nåväl nu till samtalet som kom en morgon till mobilen, det var min kontakt på stadsdelsförvaltningen han erbjöd mig en halvtid för att jobba med musik (studion och replokaler) gissa vem som trodde att det va 1april!?

Ska faktiskt erkänna att jag kontaktade honom direkt när jag fick det negativa beslutet och spydde lite galla, han i sin tur "fixade" fram stålar för halvtidstjänsten. Varifrån vet jag inte, känns som det kvittar.

En liten solskenhistoria så här på en måndag.

Vill samtidigt passa på att tacka alla som sporrat mig här på forumet med olika innfallsvinklar.

Vad gäller jämförelsen idrott/musik säger jag pass!!

Det fins en T-shirt med trycket "Musiken räddade mig från idrotten" Känns som det säger allt.

Så nu ångar jag på i detta fantastiska forum igen!!

Vi hörs!!/Herr.A

P.s Stavfel kan förekommaD.s

Link to comment
Dela på andra sajter

tråkigt, o sen grattis

verkar ordna sig för dej då

finns ju två sidor av detta

är det okej att kommungubbar ordnar pengar vid sidan av för all typ av verksamhet eller är det bara musik å studio?

tråkigt för dom studioägare som försöker leva på sin studio när skattepengar konkurrerar

Link to comment
Dela på andra sajter

tråkigt, o sen grattis

verkar ordna sig för dej då

finns ju två sidor av detta

är det okej att kommungubbar ordnar pengar vid sidan av för all typ av verksamhet eller är det bara musik å studio?

tråkigt för dom studioägare som försöker leva på sin studio när skattepengar konkurrerar

Ja visst kan man vrida och vända på allt.

Jag anser inte att jag/vi konkurerar med studioägare som försöker leva på sin studio när vi/jag inte är producenter utan det är ungdomarna som själva producerar sin musik och vi/jag hjälper till med det tekniska och ibland kommer med ideér.

Vad gäller kvalitén som kommer ut från oss anser inte jag heller att vi konkurerar med "riktiga" studios menar då inte musikerna utan den teknik som studion handhar.

Vad gäller komungubbar som fixar saker vid "sidan om" så funkar tyvärr livet så att den som gapar mycket får mer. Sen om det gäller fotboll musik eller knyppling tror jag inte spelar någon roll, det gäller att kriga för det man vill. Det har jag i allafall kommit fram till efter 10års arbetet i olika komuner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om studions verksamhet är öppen för allmänheten så konkurrerar den med privata studios.

Om studion bara är öppen för eleverna så konkurrerar den inte.

Annars kan man lika väl hävda att en teaterverksamhet för eleverna konkurrerar med de fria teatrarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja förtsår att vi har olika åsikter vad gäller ungdomar och musik.

Det kan man ju ha.

Tänker inte fortsätta debatten om det här.

Ohoj!!

handlar ju inte om ungdomar å musik eller inte utan om skattepengar ska användas på det sättet eller inte

men jag tänker inte käfta med dej om du inte vill i den här tråden

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju ifrågasätta allt vad det gäller vad skatte pengar ska användas till. Även saker som skola och sjukvård.

Tycker däremot att det är fantastiskt att man satsar skatepengar på dom som växer upp och att unga människor får en chans att jobba och leka. Med musik i detta fall. Tycker att det är bra med idrott också men personligen tycker jag inte att man ska sätta idrot i motsatsförhållande till musik.

Vissa kan tycka att vi inte ska använda skattepengar till någonting alls (avskaffa skater osv.) själv tycker jag trots allt att satsningar på ungdom och deras kultur är en lysande investering i dom som trots allt är vår framtid.

Sen har jag svårt att se att denna riktade verksamhet skulle utgöra något hot för etablerade studios.

Till Herr.A vill jag bara säga lycka till! och hoppas att allt kommer att flyta på fint.

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Så ja!!!!

Det har varit många turer för mig och studioarbetet, fram och tillbaka men nu är allt klart.

Jag har bytt jobb, har ingenting med musik att göra, känns väldigt skönt.

Vad gör jag då??

Jo, jag är gymnasielärare på en yrkesskola (har varit där en månad), har hand om elever som skall bli rörmokare.

Jobbar bara praktiskt, väldigt väldigt kul!!!

Vad gäller musiken så ska det mycket till om jag ska börja igen, kanske hemma med något enkelt men som det känns nu saknar jag det inte ett smack!

Vill återigen tacka för mig, kommer nog dyka in någongång!

Mors/Herr.A

P.s musik e bäst på riktigt D.s

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken märklig tråd. Man kastas fram och tillbaka och vet inte var man är eller varför.

Är det alls möjligt att sluta med musik helt? Herr A, jag led verkligen med dig i början, gladdes med dig i mitten och nu känns det som om någon ryckt undan marken? 😉

Nej förresten, du är glad för nya jobbet, då är jag också glad!

Nu ska jag räta ut mig igen, känner mig alldeles hopknycklad i tanken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...