Jump to content
Annons

Nybörjarfrågor


Jonnie

Recommended Posts

Alla som har nybörjarfrågor ang. Cubase kan posta de här

Jag börjar.

1. Finns det någon funktion som gör att man kan markera ett specifikt område där en ny inspelning ska börja. Låt säga. Jag har lagt basgång. Jag vill spela med från början för att komma in i inspelningen exakt på 8:e takten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Alla som har nybörjarfrågor ang. Cubase kan posta de här

Jag börjar.

1. Finns det någon funktion som gör att man kan markera ett specifikt område där en ny inspelning ska börja. Låt säga. Jag har lagt basgång. Jag vill spela med från början för att komma in i inspelningen exakt på 8:e takten.

Svar på fråga 1: Ja det finns det. Det finns knappar för just det på transortbaren. "Punch in" & "Punch out" vill jag mig minnas att dom heter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det att göra om audiospår till midi?

Det blir väl lite svårare med det.

Det går att trigga ljud från audio, t ex byta ut virvlen mot ett annat virvelljud. Exempel på program: Drumagog

Det går att editera Audio som om det hade varit midi med program som t ex Melodyne.

Men om det går att ta tex ett inspelat pianostycke och få ut det som midi. Nej det tror jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det att göra om audiospår till midi?
Finns ju pluggen Widi men jag har inte den blekaste aning om hur bra den funkar. Nu är ju inte iof inte $60 sådär jättemycket pengar, men för mycket för att kasta bort iallafall. Det fanns dock en trial-version på deras hemsida, gå in där och ta hem den och testa.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...