Jump to content
Annons

Religiöst hokus pokus


Hemluth

Recommended Posts

Jag vet inte hur, när eller varför, men helt plötsligt dyker det upp ett pukslag ur tomma intet ca 10 sekunder efter uppspelningsstart. Det är inget inspelat skit, för pukslaget kommer på lika ställen beroende på vart jag börjar playbacken. Pukan hörs även om jag solar vissa spår.

Någon som har någon aning om vad det kan vara?

EDIT: Pukslaget kommer på olika ställen varje gång, dock på samma ställe i takten som jag började playbacken. Började jag tex playbacken på det tredje slaget i takten kommer det skumma pukslaget även på tredje slaget, slumpmässigt antal takter därefter.

I min värld är detta gansak sjukt.

Redigerat av Hemluth
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu vet jag inte vad du spelar in med men jag hade ett liknande problem på min gamla trummaskin (boss Dr.770).

Ibland när man hade trummat in sina patterns och spelade upp det så kom det sådana där spökslag ibland. De gick inte att hitta dom vid granskning och de var inte slag med för låg velocity heller. Det var bara att radera och göra om mitt pattern.

Använder du Ezdrummer, Addictive drums eller liknande?

Menar du inspelade livetrummor?

Mitt svar hjälpte inte ett dugg men hoppas det löser sig!

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte vad du spelar in med men jag hade ett liknande problem på min gamla trummaskin (boss Dr.770).

Ibland när man hade trummat in sina patterns och spelade upp det så kom det sådana där spökslag ibland. De gick inte att hitta dom vid granskning och de var inte slag med för låg velocity heller. Det var bara att radera och göra om mitt pattern.

Använder du Ezdrummer, Addictive drums eller liknande?

Menar du inspelade livetrummor?

Mitt svar hjälpte inte ett dugg men hoppas det löser sig!

Det rör sig om pukor ifrån Xpand. Som sagt, de hörs även om jag solar vissa spår, bland annat pianot, och de kommer på randomställen hela tiden, så det är inget inspelat. Har kollat över bussarna, men ingetdär ser fel ut. Jag vet inte..

Link to comment
Dela på andra sajter

Att midiklaviaturen skulle kunna skicka skumma signaler funderade jag också på, men det verkar skumt på exempelvis ett solat piano audiospår.. Dessutom försvann det nu mystiskt. Antagligen var det Krischna.. Vet inte..

Link to comment
Dela på andra sajter

Några pukslag rymde nyligen från vår testanläggning i Kalmar.

Antagligen ett (eller flera) av dem som tagit sig in i din studio för att söka skydd.

De tycker om att gömma sig en bit in i låten, men om de blir upptäckta så flyttar de sig.

Ber om ursäkt, vi har ökat bevakningen på anläggningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Några pukslag rymde nyligen från vår testanläggning i Kalmar.

Antagligen ett (eller flera) av dem som tagit sig in i din studio för att söka skydd.

De tycker om att gömma sig en bit in i låten, men om de blir upptäckta så flyttar de sig.

Ber om ursäkt, vi har ökat bevakningen på anläggningen.

hahaha...sjukt roligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...